Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 16301
Hey.
Har sammen med en gjeng kompiser bestemt oss for å utforske litt av det Grenland har å tilby av slike steder. Bor selv i Langesund så tangen fort er litt oppbrukt og vi har ikke noen kart over bunkersene(gief?) så vi håpet på å få noen tips om fete steder som er verdt å sjekke ut. Vi var nylig i Trolldalen i Bamble og så på det gamle fortet der og hørt om at det skal være et på Eidanger.
Er det noen som faktisk vet om noen bunkerser, tunneler, gamle bygninger eller slikt rundt omkring som kan være litt fasinerende å oppleve? Husker forresten jeg gikk inn i en tunell oppe i Skien ved borgestad stasjonen, den gamle nedlagte(?), men er en del år siden!
på Rujukan! En topphemmelig Underjordisk Tunnell Som "Myndighetene" Har skjult godt i alle år.
Står noen merkelige symboler utafor ingangen (Instanced) Husker også bla bokstavene "Lunic udentified explorex" med gammel skrift., Har også sett Vakter der I svarte uniformer og med et "Trekant aktig symbol på ermet" da jeg var der i 2001. snudde fort når vaktene fikk øye på oss. Det er overhodet ikke forsvaret sine uniformer :/, og jeg kan ikke finne noen uniformer av noen nasjonalitet som dette bæres av, det virker spennende!
den skal være nærmere 20 000m2, har jeg hørt.


btw: bunkeren ligger ekstremt godt gjemt over en fjellhylle og litt innover i skogen, kan nærmest ikke ses fra noen vinkler, heller en smal grusvei oppover som stopper 300-400 meter før inngangen.

vet ikke om den fortsatt er i drift, eller om den er lagt ned, men det virker spennende!

btw, den ligger VELDIG gjemt, så den er ikke lett og få øye på! Kan vel kansje finne noe kart eller noe rundt på nettet.

Uniformene var Svarte, Med et Blått Trekant aktig symbol, som om du snur trekanten opp-ned, og gul fargede striper).
Er ikke det, noe av det samme Area 51 (Roswell) symbolene som ble funnet på noe vrakrester?
den trekanten altså, noen som vet hva slags symbol dette kan være? nysgjerrig

http://projectcamelot.org/norway.html
Sist endret av Sluzzz; 22. april 2009 kl. 15:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Kødder du med oss eller? kan du vise på gulesiderkart hvor det ligger? ingen rykter som går om hva som kan skjule seg der inne?
Hvis dette er realitet er det virkelig verdt å sjekke ut Men hørtes litt rart ut.
Ådæven. Det vill jeg også høre mere om.

Andre tuneller og gamle bunkere, er i nabo kommunen min. I Verdal, er det to forth inne i fjellet, på hvær sin side av en dal, ved Svenske grensen. Ble bygd da Svenske krigen var...
Den ble også brukt av Tyskerne i WW2.
Litt artig historie fra den tid, er at en tysker skulle ha drukket seg full. Og i søvne, ble han festet i vaieren imellom di to hulene. Det er høyt, kan no tenke dere da han voknet. hehe
▼ ... over en uke senere ... ▼
http://www.gulesider.no/kart/;jsessi...6tab%3Daddress
du har vel vært der og sjekke ? skal være tunnel som går ca 200m inn i fjellet.
står om det på skifte.no under "nye ting som kommer" skal være stort gammelt tank annlegg der inne. dem har murt i gjen den inngangen nede ved vanne, men som vi alle veit er det sikert flere.
I Aften for bydelene Vestre Aker og Ullern fra onsdagen så var det en artikkel med oversikt over alle sivilforsvarets alarmplasser og kommandoplasser med adresse og kart.
Sitat av Sluzzz Vis innlegg
på Rujukan! En topphemmelig Underjordisk Tunnell Som "Myndighetene" Har skjult godt i alle år.
Står noen merkelige symboler utafor ingangen (Instanced) Husker også bla bokstavene "Lunic udentified explorex" med gammel skrift., Har også sett Vakter der I svarte uniformer og med et "Trekant aktig symbol på ermet" da jeg var der i 2001. snudde fort når vaktene fikk øye på oss. Det er overhodet ikke forsvaret sine uniformer :/, og jeg kan ikke finne noen uniformer av noen nasjonalitet som dette bæres av, det virker spennende!
den skal være nærmere 20 000m2, har jeg hørt.


btw: bunkeren ligger ekstremt godt gjemt over en fjellhylle og litt innover i skogen, kan nærmest ikke ses fra noen vinkler, heller en smal grusvei oppover som stopper 300-400 meter før inngangen.

vet ikke om den fortsatt er i drift, eller om den er lagt ned, men det virker spennende!

btw, den ligger VELDIG gjemt, så den er ikke lett og få øye på! Kan vel kansje finne noe kart eller noe rundt på nettet.

Uniformene var Svarte, Med et Blått Trekant aktig symbol, som om du snur trekanten opp-ned, og gul fargede striper).
Er ikke det, noe av det samme Area 51 (Roswell) symbolene som ble funnet på noe vrakrester?
den trekanten altså, noen som vet hva slags symbol dette kan være? nysgjerrig

http://projectcamelot.org/norway.html
Vis hele sitatet...
*host*bullshit*host*.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Sitat av ranvik Vis innlegg
http://www.gulesider.no/kart/;jsessi...6tab%3Daddress
du har vel vært der og sjekke ? skal være tunnel som går ca 200m inn i fjellet.
står om det på skifte.no under "nye ting som kommer" skal være stort gammelt tank annlegg der inne. dem har murt i gjen den inngangen nede ved vanne, men som vi alle veit er det sikert flere.
Vis hele sitatet...

Heisann.. Helt riktig at det er en tunnel der. Faktisk 2, en stor hall og en lang tunell med tank anlegg. Dette er nå rivd og murt igjen (var faktisk med på å rive det). Tunnelen inneholdt no rundt 4-6 tanker om jeg ikke husker feil, og den gikk under veien og opp i fjellet på oversiden hvor det var en utgang. Den har også blitt murt igjen, og fylt opp med masse. Så ikke noe mer å se der igrunn, ikke at det var noe spennende der fra før..

Til trådstarter: Har dere vært på rakke fort å kikka, desverre ikke mye igjen der heller, men fortsatt litt.. En kollega rivde endel av de gamle bunkerne der, og når han tilfeldigvis pigga på noe han trudde var et fjell, viste det seg å være en gammel komandobunker som ikke var på kartene. Men som sagt, den og mye annet der er desverre borte nå..
Faglært idiot
sengetøv's Avatar
hvis dere er villige til å dra langt og da mener jeg langt fra langesund så kan dere dra til noresund i buskerud og utforske gruvene ved bjertnes..

de gruvene som er mest tiljenglige er dekket til med vaiere men er en gruve som er gjemt på andre siden av disse med en stor inngang og er en gang som går way langt inn i fjellet..

har dog ikke sett denne innvendig men kom over den da jeg og en kammerat lekte splinter cell oppe i skogen der(vet, litt barnslig, men var 12-13 da xD)

bare sende pm, er bejelpelige med å finne frem og bli med å utforske dette
▼ ... noen måneder senere ... ▼
hva med Union? jeg vil tro det er en del ganger o.l. der. men det er kanskje litt kjedelig og traske rundt i helt tomme bygg? :P
Sitat av Sluzzz Vis innlegg
Med et Blått Trekant aktig symbol, som om du snur trekanten opp-ned, og gul
.......
den trekanten altså, noen som vet hva slags symbol dette kan være? nysgjerrig
Vis hele sitatet...
http://no.wikipedia.org/wiki/Sivilforsvaret
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Sitat av laksir Vis innlegg
hva med Union? jeg vil tro det er en del ganger o.l. der. men det er kanskje litt kjedelig og traske rundt i helt tomme bygg? :P
Vis hele sitatet...
Union er tømt, ingen ganger, avlåst samt det er noen nye bedrifter i bygget.
Derimot er det kanskje litt mer å se på i cellulosa (høye murbygget med den skrifta på taket). Veldig mye å se på der når det fortsatt var noe der inne. Også er det kanskje noe på vestfronten, uten at jeg har vært der å kikka..
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Union er jo det meste snart i drift igjen. Er jo litt kommune virksomhet ++ bryggeri osv. kan umulig være noe spennende der .. skal være noe heftig med underjordiske ganger ved Løvenskiold for de som er litt lokal kjent.. Har aldri vært der bare hørt.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Det er tre gamle bunkerser som det går ann og gå inn i på sundby.
Den ene er rett ved undergangen de to eller tre andre ligger over veien.
Så er det et forlatt hus på ekstrand mellom langesund og stathelle pluss et lite naust.
Huset ser ut som om noen bare har forlatt det sto gammel hermetikk i kjellleren og ligger noe stæsj i andre etasje.
Dette huset ligger på sjøsiden av veien mellom langesund og stathelle litt under en kilometer fra avstikkeren. Litt vanskelig og få øye på mye høy vegetasjon.
Eller så har du jo hulene på sundby.
Er også et par andre forlatte hus på den samme veien ved hydal.

Det er tre gamle bunkerser som det går ann og gå inn i på sundby.
Den ene er rett ved undergangen ved veien som går til riis.
To eller tre andre ligger skrått ovenfor veien.
Så er det et forlatt hus på ekstrand mellom langesund og stathelle pluss et lite naust.
Huset ser ut som om noen bare har forlatt det sto gammel hermetikk i kjellleren og ligger noe stæsj i andre etasje.
Dette huset ligger på sjøsiden av veien mellom langesund og stathelle litt under en kilometer fra avstikkeren. Litt vanskelig og få øye på, mye høy vegetasjon.
Eller så har du jo hulene på sundby ble brukt til noe gruvedrift i gamle dager.
Vannreservatet ovenfor dammane har et lite pumperom man kan skjekke ut.
Er også et hus som er forlatt tror jeg ca 500 meter fra badeparken vinduene er spikret igjen o.s.v

Er en liten bilkirkegård ved essadumpa et par hundre meter inn i skogen ligger noe gamle bobler og greier der.
Gjorde ivertfall for en ti års tid siden.

Hadde vel vært fint om noen kunne sprengt opp de gamle inngangene til bunkerskomplekset på tangen så vanlige folk kunne fått tilfredstillt nysgjerrigheten sin
Synes å huske at når jeg var mindre lekte vi i skogen like ved borgestad kirke (til høyre for den gamle bommen som var der). Bare 100 m innover forbi parkeringen der var det en stor(!) metal dør inn i fjellet. Vi var jo bare 10-12 år, så var mer skummelt enn spennende når vi var der på kvelden. Men hadde vært utrolig morsomt å dratt ditt å kikket igjen, takk for at du minte meg på dette, skal jeg se på når jeg kommer hjem til Porsgrunn
▼ ... over et år senere ... ▼
Metalldøren i fjellet er til et av Sivilforsvarets tilfluktsrom. Mener det er en inngang til venstre oppover i lia også. Mener å huske at det var et lokalt svartmetallband som brukte rommet som øvingslokale.
Gruvene på Kjørholt/Heistad/Brevik..
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av Nath Vis innlegg
Hey.
Har sammen med en gjeng kompiser bestemt oss for å utforske litt av det Grenland har å tilby av slike steder. Bor selv i Langesund så tangen fort er litt oppbrukt og vi har ikke noen kart over bunkersene(gief?) så vi håpet på å få noen tips om fete steder som er verdt å sjekke ut. Vi var nylig i Trolldalen i Bamble og så på det gamle fortet der og hørt om at det skal være et på Eidanger.
Er det noen som faktisk vet om noen bunkerser, tunneler, gamle bygninger eller slikt rundt omkring som kan være litt fasinerende å oppleve? Husker forresten jeg gikk inn i en tunell oppe i Skien ved borgestad stasjonen, den gamle nedlagte(?), men er en del år siden!
Vis hele sitatet...
I oklungen er det en gammel preste vei , som er vetdt å utforske.
Og på mange andre plssser inni skogene der.
Elsker å utforske sånt selv , men ikke alene. ..