Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1879
Hei, til nesteår blir jeg russ på kristen skole, men jeg har en ganske mikset mening om fester, drikking osv.
Jeg selv ønsker å kunne dra på landstreff, Tryvann osv. osv. selv om jeg går på en kristen skole! Problemet er da, vil dette bli akseptert? og hvordan kan jeg gjenge meg med andre russ utenfor skolen min som tar imot nye personer?
Trolig vil jeg være en av få som ønsker å dra på forskjellige arrangement og jeg tviler ikke på at jeg kommer til å drikke... derfor ønsker jeg å dra med andre medmennesker som faktisk ikke bryr seg eller ser ned på meg for den grunnen!
Noen personlige erfaringer som ligner?
Hva var konsekvensene i ettertid osv.?
Nå har jeg selv utrolig mange kristne venner og de liker ikke at jeg drikker, men det er akseptert. Det er ikke en kjempe synd å drikke og ha det gøy Hadde jeg vært deg hadde jeg spurt litt rundt, hvis du er redd for å få noen blikk ^^ Lykke til
Trådstarter
Sitat av steffena92 Vis innlegg
Nå har jeg selv utrolig mange kristne venner og de liker ikke at jeg drikker, men det er akseptert. Det er ikke en kjempe synd å drikke og ha det gøy Hadde jeg vært deg hadde jeg spurt litt rundt, hvis du er redd for å få noen blikk ^^ Lykke til
Vis hele sitatet...
Problemet er at jeg vil ikke ha i baktanken at folk skal tenke, "hvorfor gidder han å drikke?" osv. når jeg kommer hjem fra forskjellige treff....
Jeg vil nyte russetiden og ha det like gøy som folk flest, men vil ikke ha denne konsekvensen....
Dro du med kristne venner?
hmm... Det er alle mulige mennesker på en videregående skole, så at et par stykker vil se på det som feil, syns jeg ikke det skal stoppe deg. Hvis det er "bare" vennene dine du tenker ikke skal ha baktanker om det, så ville jeg snakket med de, de forstår deg garantert og jeg tipper du får noen med deg! Det var et par av de kristne vennene mine som ble med, men de drakk ikke da. Er selv middels kristen, men jeg syns ikke det er galt å ta seg et eller annet å drikke av og til, ikke er det bibelsk feil heller.
Trådstarter
Sitat av steffena92 Vis innlegg
hmm... Det er alle mulige mennesker på en videregående skole, så at et par stykker vil se på det som feil, syns jeg ikke det skal stoppe deg. Hvis det er "bare" vennene dine du tenker ikke skal ha baktanker om det, så ville jeg snakket med de, de forstår deg garantert og jeg tipper du får noen med deg! Det var et par av de kristne vennene mine som ble med, men de drakk ikke da. Er selv middels kristen, men jeg syns ikke det er galt å ta seg et eller annet å drikke av og til, ikke er det bibelsk feil heller.
Vis hele sitatet...
Samme her, er en svært akademisk person med interesse innen realfag og gjennom dette har jeg bygget opp en tro på religion og kristendom i dette tilfellet.... men jeg tror fremdeles at det er viktig å nyte livet, og ta sine egne valg, jeg tror kanskje mer på selv ideen, ikke reglene som er satt ned....
Men takk for gode tips, håper jeg får med meg noen, for vil veldig gjerne ikke dra alene.... og vet at når jeg kommer på uni kommer jeg til å drikke osv. så vil ikke at det skal være en overraskelse heller...
Hvis du er kristen følger du reglene som hører med til kristendommen. Hvis du ikke er kristen så snakker du heller om det med dine kristne venner og sier at du vil ha det gøy. Å leve på den "kristne måten" bare fordi vennene og familien din gjør det blir bare dumt. Verste jeg vet er sånne "halv-kristne" - de sier de er kristne, men bryter allikevel de 10 bud hver bidige dag. Familien min tok det ihvertfall veldig bra når jeg sa jeg var agnostiker og ikke ville gå på kristen skole. Vær deg selv - det er det beste rådet du kan få gjennom livet, spør du meg. Men som Steffena92 sier så er det vel ikke bibelsk feil å ta seg en øl heller?
jesus drakk seg full på vin, jeg skjønner ikke greia jeg..
Den som bare er der
En kristen venn av meg sa det var en synd og bli full, men ikke å drikke alkohol. Uansett, kan du ikke bare be om tilgivelse mens de kristne vennene ser på?
Trådstarter
Greia er at jeg tror at det er mer i verden en det vi vet om, altså jeg er vell en agnostiker, ettersom jeg ikke erkjenner en spesiell gud, eller leveregler....
Jeg tror at det finnest mer en hva vi kan forklare, men jeg tror også at man skal følge den gode mennesklige moralen, og å drikke seg full, nyte kvelden osv. osv. er ikke nødvendigvis negativt....

PS: familien er ikke kristen, men jeg går på den kristne skolen av akademiske grunner.... en av Norges beste skoler...
Sist endret av ingis95; 22. juni 2013 kl. 14:13.
Have fun & enjoy life! Det er så utrolig mye forskjellige folk med diverse "skrulle" meninger om livet, aktiviteter, politiske synspunkter osv. at du som kristenruss ikke burde ha noe problem å finne deg noen likesinnede.

Jesus gjorde jo vann om til vin, så tviler på du kommer til helvete av å drikke litt [COLOR="Red"](brenne)[/COLOR]vin

OT: Du trenger jo ikke si noe til lærere, foreldre osv. at du har drukket på diverse treff? Russetiden er det meningen å ha det gøy, feire, møte nye mennesker og pushe grenser.. Vil gå så langt å si at en russetid uten div. rus & sex, er ikke er en god feiring. Da kan du heller dra på en gratiskonsert i lokalmiljøet, du får like mye ut av det. Så og si alle har promille på alle treffa og du vil føle deg rimelig uttafor, hvis du ikke er med på morroa (med mindre du finner noen andre likesinnede).
Hilsen en nylig friskemeldt russ.
Sist endret av CelphCrowned; 22. juni 2013 kl. 15:09.
Trådstarter
Sitat av CelphCrowned Vis innlegg
Have fun & enjoy life! Det er så utrolig mye forskjellige folk med diverse "skrulle" meninger om livet, aktiviteter, politiske synspunkter osv. at du som kristenruss ikke burde ha noe problem å finne deg noen likesinnede.

Jesus gjorde jo vann om til vin, så tviler på du kommer til helvete av å drikke litt [COLOR="Red"](brenne)[/COLOR]vin

OT: Du trenger jo ikke si noe til lærere, foreldre osv. at du har drukket på diverse treff? Russetiden er det meningen å ha det gøy, feire, møte nye mennesker og pushe grenser.. Vil gå så langt å si at en russetid uten div. rus & sex, er ikke er en god feiring. Da kan du heller dra på en gratiskonsert i lokalmiljøet, du får like mye ut av det. Så og si alle har promille på alle treffa og du vil føle deg rimelig uttafor, hvis du ikke er med på morroa (med mindre du finner noen andre likesinnede).
Hilsen en nylig friskemeldt russ.
Vis hele sitatet...
Hørest utrolig sant ut! Fikk nettopp en invitasjon til å starte opp en russebil sammen med en mindre gjeng som har lignende meninger som meg! Jeg fortalte dem at jeg kom til å drikke i russetiden og de sa, er ikke det noe alle vil gjøre? Så blir party på meg også, selv om det er en kristen skole! WOP WOP! Ut å kjør og nyt livet mens det varer!
Jesus gjorde vann om til vin, og våknet tre dager etterpå i en hule. Og du skal ikke kunne feste?

Går nok bra se.
Hvorfor bryr du deg i det hele tatt? Du kan da fortsatt ta egne valg selv om du går på en kristen skole.
Jeg gikk selv på kristen skole, den eneste forskjellen fra min erfaring var at russeknutene til de som faktisk var kristne var patetiske. Type drikk en halv liter cola på styrten uten å rape.. Du kan enda dra på treff osv uten at skolen kan gjøre noe med det..