Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 6451
Gitt at man en dag kom over en viss sum med penger, slik som f.eks her, og som den umoralske jævelen man var bestemte seg for å beholde alle pengene selv ...

Vil det i så tilfelle være mulig for politiet å spore disse pengene tilbake til de stedene man eventuelt har brukt pengene hos, eller er det først når man kjøper eiendeler som overhodet ikke samsvarer med inntektsnivået at man ligger i faresonen for å bli avslørt?
Alle sedler er jo merket med serienummer, regner med at de har et slags system med de fæncy nye maskinene man har i dagligdagsbutikken lagrer det på en eller annen måte.
så hvis politiet er etter deg vil jeg tro de kan spore de tilbake og sjekke security kameraene i butikken.

Så hvis man ikke har noe "heat" og ikke kjøper alt for mye dyrt tull vil de ikke sjekke etter det.

[COLOR="LemonChiffon"][COLOR="Silver"]Ble litt krøll i setningene ser jeg men det er leslig [/COLOR][/COLOR]
Tja det kommer vel an på det. Har politiet oversikt over serienummeret?
Er det løpenummer på sedlene? Og virker sedlene ubrukte? Om ikke vil jeg si at sjansen for å bli huka er liten.

Det er klart om du har stort forbruk på dyre varer som registreres som kjøretøy, bolig etc og lav inntekt vil det fort trigge skattefuten til å starte en undersøkelse.

Tror det ville vært helt uproblematisk å sluse inn 4-5 millioner kroner i systemet. Hadde bare brukt litt tid og gjort noen smarte valg underveis som kunne forklare min økte kjøpekraft.
5 millioner kroner er ikke så veldig mye penger egentlig. Det er jo noen årslønner, men ikke en kjempeformue. Hvis jeg hadde funnet det og beholdt det, så tror jeg at jeg ville ha brukt det til vanlige ting som f.eks. husleie, mat og andre utgifter. 5 millioner gir deg ikke noen super-luksuriøs livsstil, men hvis man har det liggende og bruker det over tid vil man jo få mye bedre råd, og pengene kan faktisk vare i noen år. Problemet er vel hvis sedlene stammer fra f.eks. en verditransport (slik som i denne saken) hvor det er ganske sikkert at serienummeret på sedlene er registrert.
Jeg som er 15 og hadde funnet 10 millioner. Jeg hadde gjemt dem i boden eller på rommet en plass, så ville jeg brukt det på hverdagslige ting som god skolemat, spandere noen pizzakvelder med kompiser, kjøpt meg litt nye ting som kanskje en ny PC (rundt 10K) men hadde nok vært veldig forsiktig. Gitt litt til foreldene mine sånn diskre slik at de får betalt regninger + at de har en del til overs som å smugle det i lommeboken dems. Men er sikkert litt vanskelig når du er ungdom og har 10 mill, vanskelig å holde på den hemmeligheten og ikke "vise seg fram".
jeg ville gjemt det godt en annen random plass,tatt med meg 250 kr, og prøvd å sette de i banken med 2-3000 kr jeg hadde selv for bare å sjekke om de var registrert. Om de plutselig sier at de er registrert og ringer politiet osv, sier jeg bare at en som het "random navn" kjøpte sykkelen min ellernoe. Også kan de raide huset mitt så mye de vil uten å finne pengene mens jeg tenker på en lur måte å renvaske de pengene.

Eventuellt handlet mindre lovlige ting av negere i oslo.. :P
Ville startet en bedrift og hvitvasket pengene via den. Kanskje jeg får noen ekstra kroner ut fra den også.
Jeg hadde gitt bort alt til de trengende
Sitat av random71455 Vis innlegg
Jeg som er 15 og hadde funnet 10 millioner. Jeg hadde gjemt dem i boden eller på rommet en plass, så ville jeg brukt det på hverdagslige ting som god skolemat, spandere noen pizzakvelder med kompiser, kjøpt meg litt nye ting som kanskje en ny PC (rundt 10K) men hadde nok vært veldig forsiktig. Gitt litt til foreldene mine sånn diskre slik at de får betalt regninger + at de har en del til overs som å smugle det i lommeboken dems. Men er sikkert litt vanskelig når du er ungdom og har 10 mill, vanskelig å holde på den hemmeligheten og ikke "vise seg fram".
Vis hele sitatet...
Tror foreldra hadde blitt mistenksomme når sønnen begynner å betaler regninger for dem
hadde reist til travbanen så ofte jeg kunne og hvitvasket mye av pengene gjennom gevinster.
hadde dratt til las vegas og tatt helt av! stikke til strippeklubbene og leid en kjempe stor suite på en digg hotell og tatt med 5 av mine beste kompiser hahahaha
Sitat av kongs1 Vis innlegg
hadde dratt til las vegas og tatt helt av! stikke til strippeklubbene og leid en kjempe stor suite på en digg hotell og tatt med 5 av mine beste kompiser hahahaha
Vis hele sitatet...
Hørtes fett ut, men problemet er at det er svært begrenset hvor mye cash en kan ta med seg utenlands. Mener det er 10.000, men ikke sikker. Begynner du å sette penger på konto for å dra til Vegas er det Illa next..
ville definitivt flytta ut av landet, startet cannabisfarm og cracklabs osv.. i cuba kanskje?
huff! tror nok ikke jeg hadde fått brukt 1 krone... hadde mest sannsynligvis fått samme reakson som jeg hadde fått om jeg vant i lotto... en ekstrem glede etterfulgt av ett saftig hjerteinfarkt..
Sitat av TheDreamer Vis innlegg
huff! tror nok ikke jeg hadde fått brukt 1 krone... hadde mest sannsynligvis fått samme reakson som jeg hadde fått om jeg vant i lotto... en ekstrem glede etterfulgt av ett saftig hjerteinfarkt..
Vis hele sitatet...
Kanskje du skulle brukt pengene på kostholdsveiledning og personlig trener?
Den reelle grunnen til frykt er mer hva ranerne gjør med deg når de slipper ut hvis du "finner" 10 mill i skogen, tviler på at ranerne ofrer år av livet i fengsel uten å gå dypere til verks hvis pengene er vekke.
Å leve med den frykten hadde jeg aldri giddet.
det som er tragisk att disse gutta ble tatt når de painta kjerra
Sitat av Meteor Freak Vis innlegg
Kanskje du skulle brukt pengene på kostholdsveiledning og personlig trener?
Vis hele sitatet...

harru hacka webcammen min nå? hvordan du viste at jeg trengte det er nesten litt skummelt gitt..
just a speck of dust
kan man få finnerlønn for å melde inn noe slikt ?
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Har vel krav på 10% av totalen i finnerlønn? Orker ikke finne kilder ettersom jeg er på mobilen, men er veldig sikker på at finnerlønnen er god.
Sitat av Meteor Freak Vis innlegg
Kanskje du skulle brukt pengene på kostholdsveiledning og personlig trener?
Vis hele sitatet...
Vanskelig å komme seg i form igjen etter at han har fått hjerteinfarkt da. (Regner med at han mente hjerteinfarkt med døden til følge)
var det jeg mente ja! ingen andre som står i fare for å bli så glad altså??
Sitat av dustedgorilla Vis innlegg
Den reelle grunnen til frykt er mer hva ranerne gjør med deg når de slipper ut hvis du "finner" 10 mill i skogen, tviler på at ranerne ofrer år av livet i fengsel uten å gå dypere til verks hvis pengene er vekke.
Å leve med den frykten hadde jeg aldri giddet.
Vis hele sitatet...
Hvordan skal dem finne ut dette? Gjemt overvåkningskameraer i hakkespetthull i skogen?

Jeg hadde nok tatt med meg pengene og gjemt dem et sted for så kun å bruke de på innkjøp der pengene ikke blir sporet, som ved taxi, kjøpt av cannabis, betale peppes pizza-mannen og kaffe. Fått litt bedre råd generelt til hverdagslige ting, men hadde ikke turt å bruke de på f.eks butikken eller steder der de må gå igjennom en maskin, eller på større ting som husleie og lignende.
Hadde jeg funnet disse pengene hadde jeg gjemt dem vekk en liten stund for så og skaffe meg en jobb/ jobbe og tjent gelt til rønner av noen leiligheter. Hadde så fått noen polakker til å jobbe svart for meg og pusse opp disse leilighetene skikkelig grundig. Folk vil ha kvalitet. Profitt $$

For å si det slik jeg har sett det skje.
Sitat av TheDreamer Vis innlegg
harru hacka webcammen min nå? hvordan du viste at jeg trengte det er nesten litt skummelt gitt..
Vis hele sitatet...
Du sier det vel litt selv når du antyder at opplevelsen ville gitt akutt hjerteinfarkt
Snakk om sola! Fant 100 000kr i en forlatt og nedslitt hytte her forleden. Fordelte det bordelig på mine fettere og kusiner.
Sitat av Bako123 Vis innlegg
Snakk om sola! Fant 100 000kr i en forlatt og nedslitt hytte her forleden. Fordelte det bordelig på mine fettere og kusiner.
Vis hele sitatet...
At det ikke er folk i en hytte, betyr ikke at den er forlatt. Folk bor jo ikke der fast.

Så med andre ord gjorde du innbrudd og stjal fra noen, din elendige tyv.
Sist endret av KultNick; 28. august 2012 kl. 16:51.
Forteller du meg at en hytte ikke kan være forlatt?
Sitat av Bako123 Vis innlegg
Forteller du meg at en hytte ikke kan være forlatt?
Vis hele sitatet...
Men det sa han vell heller aldri?
Les over en gang til hva "kultnick" faktisk skrev, du
Sitat av Hightime Vis innlegg
Men det sa han vell heller aldri?
Les over en gang til hva "kultnick" faktisk skrev, du
Vis hele sitatet...
Har allerede lest det
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Hightime Vis innlegg
Men det sa han vell heller aldri?
Les over en gang til hva "kultnick" faktisk skrev, du
Vis hele sitatet...
Noe med det at han skrev "Forlatt og nedslitt" kan tyde på at den faktisk var forlatt, om den også er dekket av støv, vinduene knust, holder på å falle sammen etc er det vel ikke så mye tvil om at den er forlatt.

(Eller det kanskje bare har vært en litt vill fest? )

Jeg hadde selv fått brukt litt her og litt der, fått veksla litt med folk i gata, etc.

Seriøse ting hadde jeg aldri brukt det til, men kanskje backa litt opp med litt cash i baklomma.
Samt uttrykket "elendig tyv" passer vel ikke helt inn. Kis'n fiksa seg 100k cash i ei gammel hytte. Uttrykk typ beste tyven ever!!!1!!!!ONE!! villa passa bedre, tbh.
Sitat av Bompi Bjørn Vis innlegg
Samt uttrykket "elendig tyv" passer vel ikke helt inn. Kis'n fiksa seg 100k cash i ei gammel hytte. Uttrykk typ beste tyven ever!!!1!!!!ONE!! villa passa bedre, tbh.
Vis hele sitatet...
til opplysning var dette ikke en sann historie..
Sist endret av Bako123; 28. august 2012 kl. 19:59. Grunn: unødvendig ord
Sitat av Bako123 Vis innlegg
til opplysning var dette ikke en sann historie..
Vis hele sitatet...


er det mulig?!
Hadde brukt pengene på alt som ikke går igjennom et kasseapperat, som mat i kantine, taxi, kebabshapper osv. Men ville nok prøvd å få hvitvaska en gol del av de, men 5 mil ville ha hjulpet godt på småting så hadde jeg heller spart opp alt som går til diverse småting
Bruk alt på noe godt og grønt, grønnsakselgere bryr seg vel ikke om serienummer.
Vel, hovedproblemet med penger som kan spores, er at da kan politiet finne ut hvilken by du oppholder deg i.
Om jeg fant 5 mill, ville jeg blitt tvunget til å bruke disse 5 mill på steder over hele norge som ikke har noen form for kameraer eller lignende, og hvor jeg kan få vekslet inn pengene mine.

Med andre ord:

Jeg hadde gått på en loppemarked-norgesturné og betalt for 10 kroners-dingser med 500-lapper.
Ingen kameraer, pengene blir hvitvasket og politiet kan ikke spore meg til én by.
Dette er noe som vil ta tid, men jeg tror det er verd bryet.