Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 3491
Hei!
Kunne tenke meg litt tilbakemelding på nettsiden jeg har laget for mitt eget firma, der jeg utvikler webløsninger til private og bedrifter.

Dette er ikke reklame. Jeg ønsker kritikk/tilbakemelding på webdesignet mitt...

http://i391.photobucket.com/albums/oo355/fulloggal/webdesignanonym.jpg

Direktelink til bilde: http://i391.photobucket.com/albums/o...signanonym.jpg
Ikke at jeg har noen erfaring utenom å være websurfer, men dette her så ut som en veldig bra side.

Ikke masse overdrevne greier og det virker lett å finne fram til ting.
Det så ålreit ut det der. Det jeg ville gjort annerledes hadde vært å kutte av litt av bunnen til den facebook-boksen, slik at den er mer lik størrelsen til de andre elementene der nede.
Rett til:
"tilpasset dine krav og behov!"
"blant annet"

Du har delt opp Hytteeierforeningen feil... Hadde også reformulert tittel samt siste setning i første avsnitt (optimalt sett hele teksten).

Designmessig er det fint. Du som webdesigner burde vite hvilke farger og oppsett som passer best. Syntes dog du kan lage de 4 knappene om igjen, passet ikke perfekt inn...

Kan tilby meg å hjelpe til for 10 kroner da jeg har veldig lite penger til neste uke, hehehe...
Sist endret av Spirituell; 17. mars 2012 kl. 16:13.
dette er ikke dit template, så det på 000webhost for noen dager siden...
Sitat av WindowsLate Vis innlegg
dette er ikke dit template, så det på 000webhost for noen dager siden...
Vis hele sitatet...
Sleipt for et sånt firma... men lovlig.
Sitat av WindowsLate Vis innlegg
dette er ikke dit template, så det på 000webhost for noen dager siden...
Vis hele sitatet...
Uff, hvis man skal selge webdesign skulle det nesten bare mangle at man lager sitt eget design til nettsiden min selger fra.
Joda, siden er stilren, fin og oversiktlig. Det første inntrykket jeg får når jeg ser webdesignet ditt er likevel at dette har jeg sett før. For meg så virker det som om samtlige webdesignere bruker samme type oppsett.

Nå er det ikke sikkert at din kundegruppe bryr seg om dette, men det er ihvertfall min mening.
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Det så ålreit ut det der. Det jeg ville gjort annerledes hadde vært å kutte av litt av bunnen til den facebook-boksen, slik at den er mer lik størrelsen til de andre elementene der nede.
Vis hele sitatet...
Ser nå at det hadde vært bedre om den hadde vært litt kortere. Evt. droppet den da den er ganske "kraftig" i forhold til de andre elementene der nede.

Sitat av Spirituell Vis innlegg
Rett til:
"tilpasset dine krav og behov!"
"blant annet"

Du har delt opp Hytteeierforeningen feil... Hadde også reformulert tittel samt siste setning i første avsnitt (optimalt sett hele teksten).

Designmessig er det fint. Du som webdesigner burde vite hvilke farger og oppsett som passer best. Syntes dog du kan lage de 4 knappene om igjen, passet ikke perfekt inn...

Kan tilby meg å hjelpe til for 10 kroner da jeg har veldig lite penger til neste uke, hehehe...
Vis hele sitatet...
Skrivefeil er rettet Takk for at du påpekte de!
Hytteeierforeningen har blitt automatisk delt opp der i PS.
Ser også at de knappene kan virke litt voldsom i forhold til resten av siden.

Sitat av WindowsLate Vis innlegg
dette er ikke dit template, så det på 000webhost for noen dager siden...
Vis hele sitatet...
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Uff, hvis man skal selge webdesign skulle det nesten bare mangle at man lager sitt eget design til nettsiden min selger fra.
Vis hele sitatet...
Dette har jeg laget fra bunnen av. Hvis du mener at det ikke er mitt design, så vil jeg gjerne ha en link til det jeg skal ha kopiert. Og i.o.m at du har sett det for noen dager siden, så kan du jo sjekke loggen din og finne en link?

Sitat av vonSlaaen Vis innlegg
Joda, siden er stilren, fin og oversiktlig. Det første inntrykket jeg får når jeg ser webdesignet ditt er likevel at dette har jeg sett før. For meg så virker det som om samtlige webdesignere bruker samme type oppsett.

Nå er det ikke sikkert at din kundegruppe bryr seg om dette, men det er ihvertfall min mening.
Vis hele sitatet...
Det kan godt hende at jeg har likt oppsett som andre har, men jeg har ikke sett noen enda. Hvis du kunne kommet med en link eller et eksempel, så hadde jeg blitt veldig glad!


Takk til alle dere for tilbakemeldinger!
Hei, jeg syntes siden så fin og enkel ut.
Håper det er som du sier at det er ditt design og ikke en template.
Kan godt hende det bare ligner på et template som WindowsLate har sett, men det skal jo ganske mye til for å lage et design som absolutt ikke ligner på noen andre.
Jeg ville hatt «Kontakt»-lenken som er over hovedmenyen i hovedmenyen, ikke over. Ser du har en godt synlig «kontakt»-knapp lenger ned på siden, men folk som skal ha tak i deg og bare er innom siden rekker/gidder neppe å scrolle så langt ned for å lete etter den.

Jeg liker den øverste delen av siden din best, selv om jeg ikke syns designet er superbra. Veldig standard nymotens og halvfresht utseende. Syns kanskje skillet mellom det øverste innholdet og nedover er for markant, hvert fall i forhold til hvor lite footeren skiller seg ut. I det hele tatt ser innholdet litt planløst plassert ut. Når enkelte av tingene er så boksete som de er burde du også forholde deg strengere til et grid, det er for mange ting som ikke er på linje vertikalt.

Når du uansett har så mye på forsiden tror jeg nesten jeg ville kun hatt én forside (for å spille videre på at ting skal være så enkelt som du hevder osv.) med alt innholdet nedover. Menyen kan beholdes, men den leder til de forskjellige seksjonene på den ene siden. Kan ev. ha de forskjellige prosjektene på undersider, og kundeområdet, men resten derimot …

Alt i alt en grei side, blir litt vel dus, eneste som skiller seg ut er jo den grønne «Kontakt»-knappen. Kunne trengt noe mer som gir den litt mer liv. Også hadde det vært ålreit å faktisk prøve siden, ikke bare titte på et bilde, men det kommer vel.
Ang. templates osv - det er nok bare det at det er en ganske vanlig layoutløsning, ikke noe værre enn det.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Da har jeg og en kompis bestemt oss for å starte firma sammen, og nettsiden er noe forandret.
Er ikke 100% ferdig enda, men er ikke langt igjen før den er ferdig.

Kundeområdet er ikke ferdig, men det er heller ikke det jeg vil ha kritikk på.

Hva syns dere om siden?
Finner den her: http://littforskjellig.com/beta/index.php
Jeg husker ikke
96 8
er dere spanske eller noe slikt fordi på:OM så er det masse rare ord.
ellers ser det ut som en prakt full side etter min mening.
så nå er jobben din til å få til at folk skal finne den.
Sitat av rexol Vis innlegg
er dere spanske eller noe slikt fordi på:OM så er det masse rare ord.
ellers ser det ut som en prakt full side etter min mening.
så nå er jobben din til å få til at folk skal finne den.
Vis hele sitatet...
latinsk, og sikkert en del av "lorem ipsum..." som bare ikke er byttet ut med det som egenentlig skal stå der enda.
Siden er grei som den er, men har satt sammen en liste med småting som kan øke kvaliteten på siden et par hakk.

Ting jeg legger merke til med en gang:
- Mangler favicon, men det kommer vel etterhvert
- Ingen respons (bortsett fra ny musepeker) når man holder over linkene i menyen. Legg inn f.eks. lysere farge på knappene når man har musen over. Det kan også se veldig bra ut med en CSS-transition på rundt 0.1s
- Logoen skiller seg for lite ut fra bakgrunnen, og det er streker rundt "i" (vet ikke om det er bevisst)
- "Brukervennlig, billig og enkelt"-symbolene er litt for langt ned i forhold til teksten
- Ikonene i de tre fanene midt på siden ser litt rart plassert ut. Tror det hadde sett bedre ut med store ikoner plassert over teksten, og store ikoner har også vært ganske populært de siste par årene
- Skyggen på den hvite stripen som går på tvers av siden ser litt motsatt ut. Tror det hadde sett bedre ut med stor skygge nede og liten skygge oppe
- Bakgrunnen i hovedvinduet (med slider og bilde av PC) er mørkere enn bakgrunnen. Denne burde være lysere enn bakgrunnen
- Facebook-boksen. Det er vanligere med et lite ikon, og det tok en stund før jeg tenkte at det var en link til facebook-siden da jeg så den.
- Ha konsekvent text-align, og helst mot venstre (kontakt-boksen)
- Du har satt margin/padding på begge sider på de nederste fire boksene, noe som gjør at de ikke fyller ut hele bredden på siden. Dette gjør at den ser usymmetrisk ut
- "Send henvendelse"-knappen på kontakt-siden ligner ikke på noen av de andre knappene
- Kontakt-siden er ikke like bred som de andre sidene, så det ser ut som hele siden forskyves ca. 10 pixler når man går inn på den
- Ikke ALLE bokser trenger å være runde. Border-radius ser stort sett bra ut, men det kan bli for mye
- De fire nederste boksene ser litt rotete ut, og det blir unaturlig å lese tekst som er så langt nede på siden. Det blir mye mer behagelig å lese hvis du legger på en større footer, og siden vil virke mye mindre "inneklemt"

Ellers virker siden litt grå og kjedelig, og jeg tror den hadde sett mye bedre ut med litt mer spennende fargevalg/mer farge. Prøv med f.eks. mørkeblå ikoner i menyen, og la denne fargen gå igjen på resten av siden ("1, 2 og 3"-ikonene på forsiden). Det er også forskjellig farge på borders på de forskjellige sidene.

Etter min mening burde fargevalgene endres litt, og det burde være mer kontraster. Velg en fargepalett som skal gå igjen over hele siden og ha konsekvente fargevalg på alle sidene.

Lagde en kjapp skisse for å illustrere noen av forslagene:


Edit: Burde vel kanskje legge til at dette er veldig pirkete. Siden funker som den er, men kunne vært spicet opp litt.
Sist endret av drittunge; 13. august 2012 kl. 01:08.
Fin side, litt lys bakgrunn og du burde heller bruke Twitter enn facebook
Fin og oversiktlig side.

Vet ikke om det er nevnt, men jeg syntes siden er litt for <grå>
Repetisjon kan umulig skade; Knappene passer virkelig ikke inn.
Ville likt å sett en live html versjon av denne siden. Har du planlagt om siden skal vær responsive? Hvordan ser den ut på apple sine dobbel HD skjermer? Eller på en liten netbook pc eller tablet? Hva med mobiltelefoner?
Jeg syntes fonten var litt upassende. En litt mykere font hadde vært bedre.
Hvis du ser et par poster over her, så ser du en html versjon. Holder for tiden på å eksperimentere litt med ny bakgrunnsfarge.

Finner siden her: www.littforskjellig.com/beta

Sitat av missjones Vis innlegg
Jeg syntes fonten var litt upassende. En litt mykere font hadde vært bedre.
Vis hele sitatet...
Hvilken font? Alt sammen, eller bare noen av de?
Her kommer litt konstruktiv kritikk, og kanskje noen grep du kan gjøre for at siden din skal bli bedre.

For det første så går jeg utifra dette skal være en slags portfolio/salg
Mitt førsteintrykk er at dette minner meg om en side som skal selge webhotell/domener etc.

Tror du vinner flere "kunder" med å selge noe som er skreddersydd mer personlig og unikt. Dette kan samtidig være brukervennlig, billig og enkelt.

Men det du selger nå er noe en evt kunde kan finne et wordpress tema som oppfyller akkurat det samme. Så stikk deg ut fra mengden og gjør noe mer personlig.

Et annet tips er og kanskje spesialisere seg innom et område?

Designet:
Farger: Fargene dine er utrilig kjedelige etter min mening, og gir ikke mye liv til siden.
Gråfargen er utrilig kjedelig, og blåfargen blir bare helt feil.

Meny:
Jeg ville jobbet mye mer med denne, det ser ut som den flyter i et inget der oppe. Dropp alle de effektene du har lagt til. Får en uprofesjonell følelse i og med ikke resten av siden fungerer på samme måte.

Logo:
Gjør den mer interresant, stilren. Ellers ville jeg gjort denne mindre og implementert den mer med menyen din.

"portfolio" delen:
Dette er ditt selgspunkt, her all den viktigste og nødvendige informasjonen finnes. Denne dellen kan du gjøre mye større og ta MYE større plass på siden din. Det er denne delen som skal selge ditt produkt.

- Større Bilder?
- Dropp 1-2-3 greia du har gående. Om ikke du kan få den til å fungere bedre med siden din.

Informasjon delen.
Denne delen er alt for stor. Dette er unyttig informasjon som ikke trenger stor plass.

- Ser litt merkelig når ikonene er utenfor teksten. Prøv å ha det i linje med teksten under.
- Ikonene er veldig 1999, sjekk denne siden: http://thenounproject.com/

Footter:
Dette funker forsåvidt. Men ville jobber mer med tekst.

Fonter:
Ekstremt kjedelig fonter.
Prøv å bruk 2 forskjellige fonter en for tekst, og en font du kan bruke til header og overskrifter. For å skape litt mer liv i siden din.

Håper denne feedbacken hjelper litt. Bare å spørre om det er noe du lurer på.

Litt ekstra..

Du trenger kanskje ikke blokke inn alt? La ting flyte litt mer med bakgrunnen din.

Gjorde et kjempe raskt eksempel.

http://cl.ly/image/2d1Q3e2L3n2f