Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 3014
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Hallo der mine medfreaks, jeg har hatt ett prosjekt gående en stund som er denne casemodden, og etter at jeg nylig har fått litt fart på meg trenger jeg litt grafisk assistanse.

Jeg er litt på utkikk etter noe ganske basisk, i essensen blokkbokstaver som staver "PowerKommie", men gjerne med litt sovjet russisk innflytelse, dvs. med litt fancy bokstaver som disse: рошегкоммiе

Om en av dere også kunne ta dere to sekunder til å lage en casebadge ish ting hvor det står "Kommie inside" med en intel ish font og kommunist symbolet over.


Jeg er evig takknemlig om noen av dere kunne orke og gjøre dette for meg.
Sist endret av Freddy_fred5; 28. juli 2012 kl. 23:31.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Trådstarter
Da tenker jeg at jeg kan spare meg selv ei lita bump.

Trenger fortsatt noen som kan gjøre dette, og hadde vært kjempefint om noen av dere gadd

Her er ett par roughe drafts av hva jeg trenger.

Nr. 1:
рошегкоммiе i hvitt, her er mitt basice forsøk, denne skal være på siden av kabbet, enten lakka eller en decal (må finne noen som kan gjøre det, da flere jeg har kontaktet sier at for disse størrelsene må det være printet, ikke die cut, gjerne hint meg videre om du vet om noe)

(ignorer den røde bakgrunnen, det er kun så man kan se teksten)

Nr. 2:
коммiе inside™, denne skal være modelert etter en intel case badge, og helst se ut som en også, har lett litt etter noen som printer slike stickers, men har fortsatt ikke funnet noe.

Modelert etter:


Kan sikkert kaste inn en femtilapp om noen orker.
поверкоммунист
Happy Buddha
Sitat av nudo Vis innlegg
поверкоммунист
Vis hele sitatet...
поверкоммунист = poverkommunist.

Så slapp dere å google translate det fordi dere også var nysgjerrige.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Trådstarter
Sitat av nudo Vis innlegg
поверкоммунист
Vis hele sitatet...
Hmm, det var egentlig ganske fancy.

Er det oversatt med Google translate eller faktisk oversettelse?
Jeg skrev bare det samme som deg, men med de riktige krylliske bokstavene.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Trådstarter
Sitat av nudo Vis innlegg
Jeg skrev bare det samme som deg, men med de riktige krylliske bokstavene.
Vis hele sitatet...
så поверкоммунист = PowerKommie, bare med krylliske bokstaver?

Hmm, men får se litt, har nå en del andre varianter, deriblant en som inkluderer litt photoshop for å få alt rett.

Kan laste opp en collage her etterhvert og se på hva freakene sier.
ПОВЕРКОММИЕ=POWERKOMMIE

поверкоммунист=powerkommunist
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Trådstarter
Sitat av Boblebrus Vis innlegg
ПОВЕРКОММИЕ=POWERKOMMIE

поверкоммунист=powerkommunist
Vis hele sitatet...
Hmm, har lest meg litt opp på det selv, og det viser seg at ПОВЕРКОММИЕ = PoverKommie, поверкоммунист=poverkommunist, de har tydeligvis ikke W.

Men om jeg låner fra hviterussisk er det.

Men tror uansett jeg går for noe man kan lese tradisjonelt, må bare finne en litt blocky font som har krylliske bokstaver.
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Hmm, har lest meg litt opp på det selv, og det viser seg at ПОВЕРКОММИЕ = PoverKommie, поверкоммунист=poverkommunist, de har tydeligvis ikke W.

Men om jeg låner fra hviterussisk er det.

Men tror uansett jeg går for noe man kan lese tradisjonelt, må bare finne en litt blocky font som har krylliske bokstaver.
Vis hele sitatet...

Ja det er noen uttalelser de har som ikke vi har og motsatt, så bytta ut W med v. Så blir nok ikke 100 prosent.

SJekk ut Red October Font på google. (Kansje ikke så veldig kryllisk, men ganske blocky)
Sist endret av Boblebrus; 31. juli 2012 kl. 00:37.
Her har du en del fonter å velge mellom: http://www.dafont.com/theme.php?cat=205
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Trådstarter
Takker for linkene, skal sjekke litt rundt der ^_^

Hvilken av disse liker forresten dere best? Min favoritt er den på toppen.
KSF
Androidist
KSF's Avatar
Den nederste
Ble litt inspirert av det du driver med så måtte teste ut:

http://bildr.no/thumb/1240644.jpeg

Kansje ikke helt det du er ute etter:P
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
Egentlig ingen av de dog vet jeg ikke hvordan de ser ut som fet font. Hvis du tar et bildesøk på f.eks "soviet posters" ser en at den grafiske profilen i stor grad benyttet seg av fete fonter, og jeg vil anbefale deg å gjøre det samme.

Videre ville jeg personlig gått for en fonetisk transkribsjon av powerkommie ala "пoуоэpкoммиэ" da det at en tar tegnene og etterligner det latinske alfabetet vil virke meget dumt for de som faktisk kan lese kryllisk. Men hvis du skal bruke en av disse fontene ville jeg gått for den andre. eventuelt den første da den har færrest feil brukte bokstaver. Mens særlig de to siste tar seg for åpenbare friheter med alfabetet og ser "anstrengt" ut.
Å lage en sjablong er da virkelig ikke vanskelig..!
Skriv ut i feite bokstaver (Eller den størrelsen du liker" skriv det ut "liggende" på et ark i din skriver å klipp ut bokstavene..!
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Trådstarter
Sitat av tep0sen Vis innlegg
Egentlig ingen av de dog vet jeg ikke hvordan de ser ut som fet font. Hvis du tar et bildesøk på f.eks "soviet posters" ser en at den grafiske profilen i stor grad benyttet seg av fete fonter, og jeg vil anbefale deg å gjøre det samme.

Videre ville jeg personlig gått for en fonetisk transkribsjon av powerkommie ala "пoуоэpкoммиэ" da det at en tar tegnene og etterligner det latinske alfabetet vil virke meget dumt for de som faktisk kan lese kryllisk. Men hvis du skal bruke en av disse fontene ville jeg gått for den andre. eventuelt den første da den har færrest feil brukte bokstaver. Mens særlig de to siste tar seg for åpenbare friheter med alfabetet og ser "anstrengt" ut.
Vis hele sitatet...
Takker for input.

Jeg tenkte på det med fete fonter, men for øyeblikket er dette ganske basisk ettersom jeg ikke har noe store verktøy tilgjengelig for øyeblikket, og med nett som just nu er nede i 0.20 Mb/s tar det en stund og laste ned fonter. (var vel strengt tatt derfor jeg spurte om hjelp her)

@Boblebrus:

Kunne du bruke bare fonten i hvitt med ingenting i bakgrunnen?

@Winkes:

Tingen er at jeg Tenkte mest på å sjekke hvordan en slik decal ser ut, om det blir shit drar jeg fram lakkboks og tar det på gamlemåten.

Da har jeg mekka litt med fonter, hva synes dere ser best ut?



Min personlige favoritt er Red October og Eurocentric, men med Red October er det to forskjellige "looks", da hvor en bruker en W og den andre en annen.




Hva synes dere?
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Hjelper freddy_fredd5 litt her, da innleggene hans blei slått sammen
Den nederste freddy
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Trådstarter
Sitat av Bl1zzarD Vis innlegg
Den nederste freddy
Vis hele sitatet...
Av disse?



Hmm, den er ganske bra ja, men om jeg skulle dra den ut av kontekst, som feks:



tenker du da litt på kommunisme eller ei?

selv får jeg litt kommunisttanker på denne fonten:

Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Av disse?



Hmm, den er ganske bra ja, men om jeg skulle dra den ut av kontekst, som feks:



tenker du da litt på kommunisme eller ei?

selv får jeg litt kommunisttanker på denne fonten:

Vis hele sitatet...
Den ja. Synes den første gir mer kommunisttanker og samtidig virker den litt mer ryddig.
Husk at Я betyr "YA" på det krylliske alfabet.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Trådstarter
Sitat av Xernox Vis innlegg
Husk at Я betyr "YA" på det krylliske alfabet.
Vis hele sitatet...
Dette har jeg bestemt meg for å ignorere, da det kun skal se russisk ut nå, men skal være lesbart av everyday joe.
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Dette har jeg bestemt meg for å ignorere, da det kun skal se russisk ut nå, men skal være lesbart av everyday joe.
Vis hele sitatet...
Isåfall likte jeg den nederste med Я fineste fonten. (Altså Kittendespenser)
Sist endret av Xernox; 31. juli 2012 kl. 22:29.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Trådstarter
Sitat av Bl1zzarD Vis innlegg
Den ja. Synes den første gir mer kommunisttanker og samtidig virker den litt mer ryddig.
Vis hele sitatet...
True, true, tror jeg skal sette over til Я og ikke R som avbildet der.

Vel, takker for alle inputs
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor



Du får se om det er noe å ha, hvis det, så kan det skaffes i høyere oppløsning.

Linjene er litt skjeve, og fonten klarte jeg ikke å bestemme meg for.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Trådstarter
Sitat av Fleff Vis innlegg



Du får se om det er noe å ha, hvis det, så kan det skaffes i høyere oppløsning.

Linjene er litt skjeve, og fonten klarte jeg ikke å bestemme meg for.
Vis hele sitatet...
PRESIST det jeg hadde tenkt meg! TUSEN TAKK!

Konge!

Fantastisk!

KP!

øl

Den til venstre var presist det jeg hadde i tankene!

Sitat av Xernox Vis innlegg
Isåfall likte jeg den nederste med Я fineste fonten. (Altså Kittendespenser)
Vis hele sitatet...
Det blir da Eurocentric fonten
Må vel strengt tatt si meg enig i det.

Da skal jeg imorgen sende mail til xVinyls om det, men jeg trenger fortsatt ett sted som kan gjøre casebadgen. får løpe litt rundt og spørre.

Da takker jeg erbødigst herr fleff for sin fantastiske casebadge og dere andre for deres meninger om fontvalg
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Trådstarter
Okay, da har jeg kontaktet 10+ sider som gjør decals, og alle kan ta seg av den store m. tekst (mao. powerkommie), men derimot har jeg ikke funnet noen som kan ta seg av den lille "power inside" badgen uten og printe ett meter langt ark med så mange som får plass på det, noe jeg ikke helt ønsker.


Noen som vet om en side hvor jeg kan få printet ut slike småe decals/klistremerke ting for en relativt grei pris uten og måtte printe opp (og få sendt) meterlange ark med det?


Maks 2CM vid, og gjerne under 200 lappen ^_^, og gjerne såpass høy kvalitet at det ser businessmade ut.

Noen tips?

Bildet som skal printes
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Jeg har brukt slike på små-merker før: http://www.clasohlson.com/no/A4-dekalfolie/Pr322463000

Kvaliteten kommer egentlig an på hvor god skriveren er, mitt merke henger enda på en sykkel som står ute 24/7
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Trådstarter
Sitat av Fleff Vis innlegg
Jeg har brukt slike på små-merker før: http://www.clasohlson.com/no/A4-dekalfolie/Pr322463000

Kvaliteten kommer egentlig an på hvor god skriveren er, mitt merke henger enda på en sykkel som står ute 24/7
Vis hele sitatet...
Kan jo prøve, men printeren min er shit though


(HÅPE Photosmart WiFi enabled printer thingamajiggery)