Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 4477
Hei!
I en stund nå så har jeg brukt en proxy jeg fikk her på nFF til å surfe på nettopp nFF på jobb,men nå har denne også blitt blokkert. Siden jeg ikke helt stoler på proxyen man finner på google så tenkte jeg å gjøre et forsøk på å sette opp min egen.

Vet ikke helt hvor jeg skal begynne og har vel egentlig ingen erfaring eller peilig på det.
Hvordan kunnskaper trenger jeg for å sette opp min egen proxy? Og hva slags utstyr/programvare trenger jeg?

Har en pc jeg byttet ut med i fjor som kan brukes. Hvis jeg ikke bare kan sette det opp på den jeg bruker hjemme ellers. Skal brukes hovedsaklig mens jeg er på jobb så trenger ikke være oppe når jeg er hjemme.

Noen anbefalinger til programmer og gode guider til hvordan jeg kam sette opp en proxy til meg selv?

Skriver fra mobilen så sikkert noen småfeil her og der..
Google "set up proxy".
Hvis du bruker Google Chrome så kan du bruke en extension som heter "Switch proxy" Der skriver du opp proxyen og porten så er du du klar
Sist endret av Xernox; 12. januar 2011 kl. 22:11.
Xernox: Trådstarter lurer på hvordan å sette opp en egen proxy-server for privat bruk. Ikke hvordan man benytter seg av en proxy-server.

Jeg har lite erfaring på området, men et kjapt google-søk resulterte i en applikasjon som heter CCProxy. Jeg vet ikke hvordan det er å sette opp, men det ser ut til å være laget på en slik måte at det skal være veldig brukervennlig. Det finnes sikkert annen programvare dere ute som egner seg bedre (mtp. avanserte funksjoner osv.), men om du bare vil ha en enkel mellomtjener, kan det være verdt et forsøk.
Skal du bare ha en web proxy, altså bare til http bruk så kan du bruke Glype.

Eneste du trenger på Host er WAMP. Altså bare apatche for windows. Åpne porter på router og fikse det problemet du får med curl(google) så er du der.

Selv har jeg lagt inn Ubuntu på servermaskinen min, og kjører OpenVPN. Det er altså en tunell som man kjører all trafikk gjennom, og ikke bare port 80.
Sist endret av MikeHunt; 13. januar 2011 kl. 20:28. Grunn: DYSLLLLLIKZI
Jeg har startet en lignende tråd 2 ganger og den har blitt fjernet begge gangene. Men SELVFØLGELIG så er det greit hvis du gjør det.

Skal ikke flame crewet, men det som kanskje er interessant for deg er nok å sette opp en .bat fil.

ProXPN er også en løsning, men her får du maks 1 mbt for gratis versjonen.
Sitat av skateward Vis innlegg
Skal ikke flame crewet, men det som kanskje er interessant for deg er nok å sette opp en .bat fil.
Vis hele sitatet...
Sette opp en .bat-fil? Med hva slags innhold? Denne må du forklare nærmere. Ble litt nysgjerrig nå.
Det er umulig å gjøre det i et Batch script....
Sist endret av MikeHunt; 13. januar 2011 kl. 21:51.
Vel, jeg har først og fremst ikke fått det helt til å virke enda og lagt det litt på is.

Uansett så lagde jeg en .bat fil hvor man kan skrive inn f.eks "http://facebook.com". Da får jeg en ipadresse og en serveradresse tilbake. Det jeg ikke helt har fått til enda, er å koble meg på denne serveren eller ipadressen direkte for å unngå blokkeringen av siden.

Men som sagt, så har jeg ikke klart det enda, men når jeg gjør det så tenkte jeg å prøve å lage en enkel guide her på nFF.

Min .bat:
Skriv inn dette f.eks i notepad og lagre det som bat (skriv .bat på slutten av filnavnet)

@echo off
Skateward's proxy
cls
nslookup
Sitat av skateward Vis innlegg
Vel, jeg har først og fremst ikke fått det helt til å virke enda og lagt det litt på is.

Uansett så lagde jeg en .bat fil hvor man kan skrive inn f.eks "http://facebook.com". Da får jeg en ipadresse og en serveradresse tilbake. Det jeg ikke helt har fått til enda, er å koble meg på denne serveren eller ipadressen direkte for å unngå blokkeringen av siden.

Men som sagt, så har jeg ikke klart det enda, men når jeg gjør det så tenkte jeg å prøve å lage en enkel guide her på nFF.

Min .bat:
Skriv inn dette f.eks i notepad og lagre det som bat (skriv .bat på slutten av filnavnet)

@echo off
Skateward's proxy
cls
nslookup
Vis hele sitatet...
ping facebook.com = IPadresse til face?

Om kun siden er sperret og ikke IPadressen er det jo ett fett vel?
Sitat av laxzzi Vis innlegg
ping facebook.com = IPadresse til face?

Om kun siden er sperret og ikke IPadressen er det jo ett fett vel?
Vis hele sitatet...
Slik jeg har forstått det så skal jeg få en liste over IPadresser. Altså fra flere servere, men dette er jeg ikke noen ekspert på. Det eneste jeg vet atm er at det ikke virker.
Blokkeringene ligger ikke i dns laget, det ligger på ip laget. Hvis det er det jeg kan kalle det.

Selv om du kobler deg mot 69.63.189.16(facebook.com) så er den fortsatt blokkert. En proxy lager en tunnel slik at siden blir hentet ned og videresendt gjennom proxyen som sitter på en annen IP enn facebook.com

Så hvis facebook er blokkert, blir det altså slik. Client spør om facebook.com -> dns resolver ip 69.63.189.16 -> blokkeringsfilteret sier at client ikke får lov til å koble seg mot denne ipen.

Gjennom en proxy blir det slik. Client spør om f.eks proxy.dyndns.biz(proxy) -> dns resolver 80.63.123.69 -> blokkeringsfilteret sier at det er OK -> Client ber proxy om å videresende facebook.com -> facebook.com blir sendt til client gjennom IP 80.63.123.69 som ikke er blokkert.
Sist endret av MikeHunt; 13. januar 2011 kl. 23:18.
MikeHunt: Dette er jeg klar over, men såvidt jeg husker så er det "serveradressa" man skal ha tak i. Men, som sagt, så har jeg ikke fått det til å virke enda så det er fullt mulig at det er feil.
Jeg bare legger til at det er umulig å gjøre det slik du prøver på, fordi du gjør ikke annet enn det som allerede skjer i browseren. Ip-adressen er serveradressen, filteret gjør slik at den nekter kommunikasjon mellom client og serveren som står på en spesiell ip-adresse/serveradresse.