Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 699
Mr.Heart Attack
Kniltass's Avatar
Hei hei Freaks.

Kan ta hele historien,
En kompis av meg bygde pc som var kjøpt i fra komplett, og den funket når den var ferdig bygget opp, og da innstalerte han windows 7 på den, og alle driverne. Men han skulle reise bort den helgen også han skrudde av pcen etter alt var ferdig, og skrudde over bryteren på strømforsyninga til AV.

Da han kom hjem på søndagen så skulle han skru på pcen sin igjen, og da sa det bare et lite "klikk" i strømforsyningen. Vi har testet annet skjermkort, harddisk, cdrom'en har blitt tatt ut, ram brikker har blitt testet, og strømforsyningen har blitt testet av komplett.

Vi har ikke testet hovedkort / Cpu

Så vi lurer på hva som kan skape noe sånt problem, er det et defekt hovedkort, eller hva kan ha oppstådd.


Specs:

ASUS P8Z77-V PRO, Socket-1155
Corsair HX 750W PSU
Intel® Core i5-3570K Processor
Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 12GB
Seagate Barracuda® 1TB
MSI GeForce GTX 680 2GB PhysX CUDA
NZXT H2 Midi Tower Sort
Har du testet med en annen strømforsyning også? (Tar veldig lang tid å bytte ut)

Jeg hadde et problem med PSUen en gang. Pcen min klarte å starte opp, men etter 5-20 minutter så restartet den seg. Tok meg over en måned å forstå at det var PSUen sin feil.
Defekt PSU?
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Kortslutt grønn og en av de sorte på ATX24-pluggen, se om det blir noe liv da.
Mr.Heart Attack
Kniltass's Avatar
Trådstarter
PSU'en er ikke Defekt, men å kortslutte ting er jeg ikke sikker på om jeg er i stand til
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Ta en binders og stikk den i den grønnekabelen på 24pin til en av de svarte ved siden av den grønne.
Har du det vært noe ugjevn spenning i området?

Lyn nedslag e.l.?

Bryteren på strømforsyningen bak bryter kun den ene polen, og da har fortsatt strømmen mulighet for å gå inn den andre polen å til jord, så fremt spenningen er høy nok til at den klarer å komme seg fra fase til jord.
Mr.Heart Attack
Kniltass's Avatar
Trådstarter
Strømforsyningen fungere, fikk brutter til å se på dette nå og det er kortslutning i hovedkortet, så blir å sende det inn til komplett. Den klikking er at hovedsikringen i strømforsyninga slår over