Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 8473
til de av dere som kanskje har prøvd begge deler:

er det egentlig noen forskjell på turen man opplever på golden Teacher kontra vanlig norsk Flein?
Jeg vet de er fra samme " krok", men det er vel noen vesentlige forkjeller på dem når det gjelder påvirkning.?
Sist endret av Mokkasinen; 10. april 2016 kl. 16:14.
Fleinen er en del mer potent og inneholder mer baeocystin enn cubensis, noe som gjør at man litt lettere kan få vondt i magen av og spise flein enn cubensis vist jeg ikke tar helt feil.

men det er jo samme virkestoff så vet ikke om det er noen annen effekt egentlig, noen mener jo at visse strains har mer visuals og andre mer "hue kjørt" enn andre og sånn, men det vet jeg egentlig ikke om er sant.

Av egen erfaring så syntes jeg faktisk det er litt forskjell på cubensis og flein. Følte den selvplukka fleinen hadde en litt annen energi enn mine hjemmegrodde cubensis. Ansiktene til folk så mer "troll aktig" ut på flein og hadde en litt mer gammel norrøn energi over seg, på cubensis så ble ting litt mer bølgete og jeg fikk lyst til og høre på natives som spiller didgedidoo (trippy som faen), men ellers så var det veldig likt. Men kan jo være bare tilfeldigheter, ingen tripp er lik.
Føler også flein hjalp mer på psykiske problemer og avhengig het enn cubensis gjorde, men kan også være en tilfeldig het. (flein har hjulpet meg med angst og nikotin avhengighet)
Mange brukere ser ut til å mene at det er en vis forskjell på Spiss fleinsopp og cubensis. Fellestrekket er at Spiss fleinsopp graver dypere enn cubensis, og passer best til hjemmeturing. Cubensis er enklere å håndtere, og kan lettere brukes i mindre kontrollerte omgivelser. Dette later til å gjelde selv om man justerer for forskjell i mengde psilocin og psilocybin. En mulig forklaring er at det kan skyldes alkaloidene baeocystin og norbaeocystin.
Synes selv flein er mer "åndelig". Og gir en dypere tripp enn cubensis sopp. Fleinsoppen kan også være litt mer luring enn cubensis soppen, med plutselige twister på trippen. Mange mener cubensis sopp passer bedre til nybegynnere av disse grunner. Cubensis er kanskje litt snillere, samtidig som den sjeldnere når samme høyder som creme del a creme innen psilocybinholdige sopper (fleinsoppen).
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Mange brukere ser ut til å mene at det er en vis forskjell på Spiss fleinsopp og cubensis. Fellestrekket er at Spiss fleinsopp graver dypere enn cubensis, og passer best til hjemmeturing. Cubensis er enklere å håndtere, og kan lettere brukes i mindre kontrollerte omgivelser. Dette later til å gjelde selv om man justerer for forskjell i mengde psilocin og psilocybin. En mulig forklaring er at det kan skyldes alkaloidene baeocystin og norbaeocystin.
Vis hele sitatet...
Helt enig med deg. Samtidig synes jeg Cubensis er med fargerik og visuell enn flein. Kunne se bass/lydbølgene komme fra anlegget igjennom rommet og TV'en bøyde seg fram og en masse farger og mønster falt ut. Fleinen går man mer inn i seg selv, mer spirituell. Jeg opplever kun sterke visuelle effekter med åpne øyne når jeg er oppi 200 stk.
▼ ... flere år senere ... ▼
Av 2g flein eller 2 av gt så sparker gt klart hardest av de to intensitet messig men flein går dypere. Foretrekker flein ute men gt inne til en tur som er mest for morro skyld.
Jeg synes cubensis (av typen Albino A+) fremkaller en slags ubehagelig risting i kroppen i motsetning til spiss fleinsopp. Snodig.
Anonym bruker
"Misunnelig Ekorn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nå kan ikke jeg snakke for golden teacher da jeg bare har prøvd Ecuador av cubaflein sortene. Men i forhold til spiss flein er cubaflein mye svakere og «kjedeligere» spør du meg. Jeg begynte med spiss flein de første gangene jeg prøvde fleinsopper og da hallusinerte jeg mye mye mer, latterkick fra en annen dimmensjon i timesvis, bare på så lite som 0.5g. På cubaflein må jeg oppi 2-3 gram men rusen er mye mer kjedelig, får ikke særlig latterkick og lite hallusinasjoner, men litt godfølese i kroppen bare. Tok 2g spiss flein en gang og havnrt i en annen dimmensjon. Tok en gang ca 5-6g cuba og trippa nesten like mye. Så spiss flein syntes jeg er mye morsommere og myye mer potent
Blir mye tyngre i kroppen av cubenensis, må alltid legge meg nedpå litt på oppturen. Norske flein i mindre mengder virker mye mer stimulerende, får noe jævlig til pratiser og generell selvtillitsboost, føler meg ofte som en gud på flein, selv i små doser. Psykedelikaens kokain.
Liker også effekten av små doser flein. Får veldig lyst til å sykle og danse.

Noen som vet hvilke trøffler man får kjøpt på butikk i Nederland som kan være mest stimulerende?