Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1434
Anonym bruker
"Flirende Sirene"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvor mye vil det bli tilsammen i toll om jeg kjøper 2 brett med det ølet her? http://www.spritovin.se/%C3%B6l/1090...293790026.html

Har googla frem og tilbake men synes det er så vanskelig å finne ut helt eksakt, noen som har litt mer erfaring når det kommer til import av alkohol?
Uvaksinert 👍
Last ned toll appen.

Kvoteappen

198,-
Sist endret av daffe; 30. juni 2019 kl. 08:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Flirende Sirene"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av daffe Vis innlegg
Last ned toll appen.

Kvoteappen

198,-
Vis hele sitatet...
Så dette er feil?
https://www.toll.no/no/varer/alkohol...privat-import/
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Satt med de samme tankene for noen uker siden da jeg ikke fikk regnestykket til å gå opp da kvoteappen alltid ble billigere enn hvis man fulgte retningslinjene for fortolling pa toll.no.

Fortollet ca. 30 liter sterkøl i halvlitersbokser for 500-600 kroner hvis jeg husker rett.
Tenkte umiddelbart at dette var idiotisk billig og muligens feil, men jeg sjekket og dobbeltsjekket all input i appen og fikk alltid det samme resultatet.
I tillegg kan man prøve å forestille seg at myndighetene lar miliarder av kroner passere grensene uten at de prøver å grafse til seg mest mulig.
Tror den fungerer som den skal.
Uvaksinert 👍
Kvoteappen er det samme som forenklet fortolling. Det er heller ingen forskjell på alkoholstyrke når det gjelder øl. Skal man importere så blir det dyrere. Tar man med selv trekker man jo først fra det man har lov til å ha med også er det avgift pr liter opptil en hvis mengde før andre regler slår inn.
Anonym bruker
"Flirende Sirene"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Så det er det jeg lenket fra toll.no som gjelder om jeg importerer de 2 brettene med øl fra spritovin.se?
Uvaksinert 👍
Ja, og det blir helt hinsides dyrt hvis du skal importere (få tilsendt) to brett med øl. Da kommer frakt og mva på øl og frakt også kommer det fortollingsgebyr og alkoholavgift. Ikke lønnsomt.