Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1230
Anonym bruker
"Fattig Hvithval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har opplevd at jeg har fått et brev i ny og ne av veldedige organisasjoner adressert til en som bodde i leiligheten min for mange år siden.
Står navnet hans samt aktuell adresse på konvolutten, om jeg skulle bestille varer fra DNMsNO, og jeg adresserer forsendelsen i tidligere beboers navn og min adresse, hvor safe vil det være at det faktisk kommer fram? Vet ikke om det er posten som leverer disse veldedige brevene.
Anonym bruker
"Farlig Kjempefisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ville sjekket først ved å sende et brev eller 2 til 'deg selv' bare for å se at det funker.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har opplevd at jeg har fått et brev i ny og ne av veldedige organisasjoner adressert til en som bodde i leiligheten min for mange år siden.
Står navnet hans samt aktuell adresse på konvolutten, om jeg skulle bestille varer fra DNMsNO, og jeg adresserer forsendelsen i tidligere beboers navn og min adresse, hvor safe vil det være at det faktisk kommer fram? Vet ikke om det er posten som leverer disse veldedige brevene.
Vis hele sitatet...
Tipper på at det vil komme frem mesteparten av gangene, men det er også en mulighet for at det ikke kommer dit det skal etter som jeg har hørt. Det som er mest safe uansett er å bestille i ditt eget navn fordi:

1. Da er du sikker på at det kommer frem

2. Om forsendelsen din blir stoppet av politiet så er det faktisk bare å nekte for å ha bestilt noe og saken blir henlagt fordi det ikke er noen bevis på at det faktisk er du som har bestilt.

3. Om en forsendelse skulle blitt stoppet så er det store sjanser for at det kommer en rassia, men dem kommer nok til å komme til den adressen pakken er adressert til uansett om det ikke er ditt navn som står på pakken, så med andre ord så risikerer du at det blir en rassia på både han som pakken står på og deg selv i verste fall

4. Om du av en eller annen merkelig grunn skulle bli fersket med hånda nede i ett brev som det ikke står ditt navn på så har du plutselig ett forklaringproblem, særlig om det ligger dop nedi der.

Det samme gjelder faktisk å bestille til falske postkasser eller noen andre sin postkasse. Det er mulig det ikke kommer frem om du bestiller til en falsk kasse og skulle du bli tatt på fersken med hånda nede i noen andre sin kasse eller en falsk kasse så nytter det ikke å nekte for at brevet med dop ikke er ditt mest sannsynlig.
Sist endret av Alge; 5. april 2019 kl. 02:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.