Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1631
Anonym bruker
"Klok Hvalross"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bio1, tar det som privatist. Lite øving, mye tull. Ser ikke frem til fredag og lurer på om ritalin er eneste mulighet.

Noen med erfaring eller tips?
Har ikke ritalin, så trenger noen tips på det område også eheheplishjelp
Du må jo bare prøve å pugge så mye som mulig fram til Fredag. Du har allerede øvet lite, men du har da fortsatt nesten en hel uke. Er utrolig hva man kan få til på få dager. Ritalin kommer mest sannsynlig bare til å være et hinder nå og tror ikke noen her kommer til å hjelpe deg med å skaffe heller.

PS! Anbefaler deg forresten å skrive ned det du pugger, gjerne med forskjellige oversikter og bruk gjerne farger. Mye lettere å huske slik enn å bare lese fra bok og slikt.
Sist endret av dazezone; 19. november 2018 kl. 20:33.
Bitter og sur.
Hydra's Avatar
Er målet å forbedre en karakter eller å bestå faget? Hvis det er å bestå ville jeg gått for et realt skippertak denne uken og pugget etter beste evne. Søk opp boken på nettet, se om det er oppgaver til hvert enkelt kapittel. Som nevnt over, ta shitloads med notater og arbeid i intervaller. Jeg vet med meg selv at jeg klarer å konsentrere meg dypt om noe i ca. 20 minutter, før jeg må ha en fem minutters pause. Prøv å senke skuldrene og ikke stress når du leser.

Men til spørsmålet ang. ritalin. Spaser heller ned i den lokale nærbutikken, kjøp med deg noen poser Evergood og noen druer, så er maskineriet ditt klar for underverker!
Sist endret av Hydra; 19. november 2018 kl. 22:38.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Bio1, tar det som privatist. Lite øving, mye tull. Ser ikke frem til fredag og lurer på om ritalin er eneste mulighet.

Noen med erfaring eller tips?
Har ikke ritalin, så trenger noen tips på det område også eheheplishjelp
Vis hele sitatet...
Spør du om å kjøpe Ritalin eller? For da må jeg slette tråden din

Uansett.. Hvis du ikke har lest så vil ikke Ritalin hjelpe deg i det hele tatt. Anbefaler deg å bruke tiden du har til å pugge de største delene av pensum. Blir kanskje ikke toppkarakterer, men..
Anonym bruker
"Ond Svartrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bruk tiden på å lese, ikke lete etter Ritalin.
Hvis du har en venn som har ADHD kan du spørre vedkommende. Ellers ville jeg lagt tanken død.
Drikk masse kaffe, liiitt samme effekt.

Beste tipset som har hjulpet meg til å få B i snitt på høyskole:
Pugg gamle eksamensoppgaver, gjentar, pugg bare gamle eksamensoppgaver. Løsningsforslaget selvfølgelig.
Hvis det ikke er lagt ut finnes det lett tilgjengelig på Google.
Sukk... Enda en person som håper på at stimulanter skal være som en limitless-pille og gjøre underverk med motivasjon og fokus.

Spoiler alert: Det hjelper faktisk ikke så veldig mye. Om du sliter med konsentrasjon og motivasjon kan ritalin være med på å ødelegge mer enn det hjelper, fordi du blir sittende å stuke med et eller annet vrøvl, ironisk nok. Dette har jeg god erfaring med selv

Paradokset her er at de som har best nytte av stimulanter i studiesammenheng,utenom de som faktisk har adhd, er de som allerede er motiverte og strukturerte, og for dem kan ritalin være en fin liten boost.

Vil anbefale deg å følge Pope sitt råd. Biologi er ikke et fag som krever veldig mye forståelse, så en grei karakter er fullt mulig.