Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 8059
Hei.
jeg har et lite problem med en slik gammeldags koffert med 3 hjuls kodelås
problemet ligger i at jeg ikke kan ødelegge låsen å at jeg har prøvd den 001 -002 - 003 metoden men det funka ikke muligens jeg er udugelig men finnes det en anna måte å få den opp på ?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Disse bruker generelt sett være såpass billige produserte at du kan vri de sakte rundt og faktisk kjenne når den går i hakk.
Fungerer ikke 0-1-2-3-4 metoden så ville jeg si at låsen er ødelagt anyway.
Det bør vel ikke være verre enn å klippe den av med en relativt stor og kraftig avbitertang?
Prøv og start med den ytterste og dra i den mens du vrir sakte helt til du kjenner et klikk til den innerste. Tror det blir vanskeligere jo lengere inn du kommer.

Mener å ha lest det her på forumet, er ikke sikkert det virker, men verdt et forsøk

http://www.freakforum.nu/forum/showt...el%E5s+koffert
http://www.freakforum.nu/forum/showt...el%E5s+koffert
Sist endret av petterøes 3000; 21. juli 2007 kl. 15:12.
Vil du ha kofferten intakt eller vil du bare få ut bagasjen din, koste hva det koste vil?
Eller så kan du prøve å åpne den låsen litt hardere når du prøver koden...men vær forsiktig den kan bli ødelagt.
Trådstarter
27 0
planen var å ikke mose låsen
vel, du kan jo prøve å starte på 0 og jobbe deg oppover.
Det ble jeg nødt til på en sånn koffert med 4 siffer.
Det tok sin tid, men jeg klarte det
Nå husker ikke jeg sannsynlighets regning og sånt fra mine glansdager, men er det ikke sykt mange ulike kombinasjoner selv om det er bare 3 hjul? Noe ala 3000 ulike koder ellerno?
Tar ei stund å teste alle sammen
Sitat av LoOzR
Nå husker ikke jeg sannsynlighets regning og sånt fra mine glansdager, men er det ikke sykt mange ulike kombinasjoner selv om det er bare 3 hjul? Noe ala 3000 ulike koder ellerno?
Tar ei stund å teste alle sammen
Vis hele sitatet...
3 hjul blir 999 forsjellige koder
Sitat av LoOzR
Nå husker ikke jeg sannsynlighets regning og sånt fra mine glansdager, men er det ikke sykt mange ulike kombinasjoner selv om det er bare 3 hjul? Noe ala 3000 ulike koder ellerno?
Tar ei stund å teste alle sammen
Vis hele sitatet...
1000 forskjellige, fra 000 til 999. Med ett forsøk i sekundet tar det bare et drøyt kvarter, og du finner det sikkert før det også.
Sitat av LoOzR
Nå husker ikke jeg sannsynlighets regning og sånt fra mine glansdager, men er det ikke sykt mange ulike kombinasjoner selv om det er bare 3 hjul? Noe ala 3000 ulike koder ellerno?
Tar ei stund å teste alle sammen
Vis hele sitatet...
Nå tror jeg at du roter litt.
Når du prøver 0 1 2 3 4 5... Metoden, så går jo du igjennom alle mulige kombinasjoner.
Så i dette tilfellet 999.
hm.. jo, men kan jo være feks 123 eller 321 eller 213 eller 312...? det ender jo opp med veldig mange kombinasjoner?

Mulig jeg er på blåbærtur her...:P

edit: Takk |d13m0b !
Sist endret av LoOzR; 22. juli 2007 kl. 19:55.
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Hva er det som får folk til å tro at tallrekken i 000-999 kun er 999 iterasjoner?

Edit: For det første må dere huske at 0 også er et tall. Så, dersom du skal telle fra og med 0(00) til og med 999 - hvor mange tall har du da talt? Jo. 1000, ikke 999. Det er TI forskjellige tall på hvert hjul. 10^3.
Sist endret av m0b; 22. juli 2007 kl. 19:59.
Sitat av |d13m0b
Hva er det som får folk til å tro at tallrekken i 000-999 kun er 999 iterasjoner?
Vis hele sitatet...
Finner du flere, sier du?
Sitat av LoOzR
hm.. jo, men kan jo være feks 123 eller 321 eller 213 eller 312...? det ender jo opp med veldig mange kombinasjoner?

Mulig jeg er på blåbærtur her...:P

edit: Takk |d13m0b !
Vis hele sitatet...
Du roter ja. Hvis du går gjennom alle kombinasjonene fra 000 til 999, så går du nødvendigvis gjennom 123, 321, 213 osv.

DonTomaso: Tar du med 000 er det 1000 kombinasjoner.
Sist endret av trigger; 22. juli 2007 kl. 19:58.
hehe, okai. i rest my case..