Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 7363
Topic says it all.
Se HER for film på Break.com.

Går det?
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Lurer du på om dette er ekte? Det går på endel eldre drittbiler.

Ikke stort mer å si om det egentlig. Videoen beskriver det som er.
Noen navn? Bilmerke?
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Hva vet jeg? Du får prøvde det på din egen bil, stort mer ville sannsynligvis vært å bryte loven uansett.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Fungerer garantert ikkje. Tenk litt på kor mykje kraft du må bruke for å vri om en nøkkel: en del. Du får aldri så stort trykk, fordi overgangen mellom ball og karrosseri vil lekke.

Dessuten er nøkkelen en vribevegelse, og vil derfor ikkje bli påvirka samme kor stort trykk du setter på. Det er enkelt og greit *ingen* komponenter i ei bildør som vil bli påvirka av noko som er hakket svakere enn den vinden som oppstår når du kjører i 80.

Ta en enkel sanity check: hørest det rimelig ut? Nei. Er det rimelig? Neppe. Konklusjon: dei burde kunne forklare langt meir i detalj korleis det funker.

Så nei, it won't work.
Synes nesten det var for godt til å være sant ja.. Takker ^^,
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
vidarlo: Det er trykket som oppstår i låsen og det elektroniske lås systemet som er nøkkelen her. Det er aldri snakk om å vri noe som helst, for det er ikke det som tillater dette å fungere. De forklarer alt i vidoen.

Your logic is flawed, plus you're talking out of your ass. Jeg derimot kjenner en fyr som kjenner en fyr!
Sist endret av Mullah; 7. februar 2007 kl. 21:35.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Mullah
vidarlo: Det er trykket som oppstår i låsen og det elektroniske lås systemet som er nøkkelen her. Det er aldri snakk om å vri noe som helst, for det er ikke det som tillater dette å fungere. De forklarer alt i vidoen.

Your logic is flawed, plus you're talking out of your ass. Jeg derimot kjenner en fyr som kjenner en fyr!
Vis hele sitatet...
Elektronikken er da basert på enten RF eller IR... Og einaste eg har sett som ligg i døra er jo en servo som åpner eller låser, samt en bryter som senser om nøkkelen blir vridd om. Ingen av dei komponentane lar seg påvirke av litt lufttrykk...
De fleste sentrallås systemer er vel laget av elektromagneter vil jeg tro, men finnes også noen med servo som vidarlo sier. Kan ikke si at jeg har hørt om et sentrallås system som bruker trykkluft/vakum.
Uansett hvilket prinsipp en sentrallås bruker er kraften fra en ball for liten og den tetter for lite rundt låsen som vidarlo sier. I tillegg er ikke døra lufttett, så lufta vil blåse ut uten for store forhindringer og dermed vil ikke trykket bygge seg opp inne i døren.
Det er faktisk en del sentrallåssystemer som er basert på vakuum.. Toyota bruker veldig ofte dette mener jeg å huske.. Det gjør at det blir mindre mulighet for at det skal fryse, og mindre bevegelige deler eller elektronikk som kan ryke.. VW har Mekanisk på eldre modeller, og dette kan både fryse og ryke...

Men, kan ikke lure meg selv til å tro at en tennisball skal funke siden vakuumsystemet er lukket og isolert til hver enkelt låskasse, og blir utløst av at du enten vrir om nøkkelen eller bruker fjernkontrollen.

Regner derfor med at den filmen er fake...
Har prøvd dette på en del av mine kollegaers biler nå og min egen 85 modeller opp til 97 modell toyota carinaer.

Ikke en funka selv om hjalp til med å teipe litt rundt ballen for å få lufta i riktig retning.
Resultat er at jeg har 12 kollegaer som holdt på og le seg flate og ikke en bil åpna seg tross gjentatte forsøk.
En av de har vært mekaniker før og fikk forklart meg at vakumsystemet er lukket. Eneste måten den videon kan ha blitt lagd på er om noen står klar med fjernkontrollen og åpner den i det hu dama slår på ballen.
Alle som har montert en sentrallås vet at dette her ikke funker, falken hadde nok brukt noe lignende denne metoden om det funket, da hadde de ikke stått å dirka vi vinduet i døra vettu..
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Virker like sannsynlig som denne: http://my.break.com/media/view.aspx?ContentID=220132
Sitat av harryy
De fleste sentrallås systemer er vel laget av elektromagneter vil jeg tro, men finnes også noen med servo som vidarlo sier. Kan ikke si at jeg har hørt om et sentrallås system som bruker trykkluft/vakum.
Vis hele sitatet...
Mercedes bruker dette. Og det er mye brukt på en del dyrere modeller fra diverse produsenter.
Dette fordi pneumatikk gir en "roligere" gange i systemet, og vill ikke gi slike ekle kneppe lyder når man låser opp/igjen bilen.
ingen kneppelyder på mondeoen min da, den mener jeg bruker servo.
Men forstår hva du mener, om du har magneter slår det godt inne i dørene når du trykker på knappen på nøkkelene.
King of Spooning
Acidous's Avatar
Sitat av z0p
Vis hele sitatet...

Hahaha! Den var artig!
Så det vil si at dersom noen vil stjele bilen din, så bare ringer de til deg når det står ved bilen og ber deg trykke på knappen! hahaha! Veeeeldig sannsynlig ja.. :P

Har forsåvidt svært lite tro på denne tennisball metoden.
Kan jo tenkes at dersom det er drevet av pneumatikk så er det ett lukket system, siden de neppe har ei lita vindmølle fritt montert inni døra di og ei lita vifte som står og blåser på den når bilen skal låses og åpens :P
Sitat av vidarlo
Elektronikken er da basert på enten RF eller IR... Og einaste eg har sett som ligg i døra er jo en servo som åpner eller låser, samt en bryter som senser om nøkkelen blir vridd om. Ingen av dei komponentane lar seg påvirke av litt lufttrykk...
Vis hele sitatet...

Sentrallåsen på mange biler er vaakumbasert, så jo, det er teoretisk mulig. bla mercedes og audi benytter dette. Om jeg tror på det er en annen sak, jeg har vanskelig for å tro at låsene er så tette at det der er mulig..
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av vidder
Sentrallåsen på mange biler er vaakumbasert, så jo, det er teoretisk mulig. bla mercedes og audi benytter dette. Om jeg tror på det er en annen sak, jeg har vanskelig for å tro at låsene er så tette at det der er mulig..
Vis hele sitatet...
Dersom trykket fra en tennisball skulle kunne påvirke det, så må det vere en ekstrem lekasje en plass. For å flytte en sylinder krevst det relativt høgt trykk, og du ville garantert hørt en lekkasje og ikkje fått til å låse opp bilen om det var snakk om så store lekkasjer at dette teoretisk kunne funke...
Sitat av z0p
Vis hele sitatet...
Virker dette?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av frodo94
Virker dette?
Vis hele sitatet...
Har du lest diskusjonen?
Sitat av frodo94
Virker dette?
Vis hele sitatet...
Ja, tror du ikke det da?

Men det krever at begge har en Sumsing Turbo 3000 Xi telefon med innebygget RF demodulator.
Med denne så kan man dekode RF signalet fra fjernkontrollen din, sende dette via GSM nettet og kode det tilbake og sende det ut så sentralen på bilen registrerer det.
Vi stod i Spania og gjorde dette for et par år siden, og kompisen vår trodde at det var noe galt med sentral låsen på bilen, så han leverte den inn på verkstedet.

Hvor dust kan man bli?
Les: Elektronisk lås.

Bare en fyr som har stått bak og åpnet opp ved hjelp av den elektroniske nøkkelen.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Funker kun på Vakuum styrte sentrallåser vettu! en vakuumstyrt sentrallås har en fuktsensor montert i pumpa. Å da d oppstår fukt i låset under en viss temperatur(fare for ising), så låser bilen seg automatisk opp, da e d ikke er mulig å få brukt en frøsset pumpe.. Å lufta fra tennis ballen er garantert under denne temperatur grensen.. har selv prøvd dette på en opel vectra (samme modell som bilen i filmen fra break.com) å det funker faktisk! :O vel å merke under di riktige værforholdene da..
Så låser bilen seg automatisk opp? den må du lenger ut på landet med.....
Så la oss si min bil står i oslo sentrum og det blir kaldt. Jeg har stelt den midt i skippergata men nei kulde! Den låser seg da opp og en hallik i fra somalia stjeler bilen min.... Den tror du ville gått igjenom hos et forsikringselskap? Hvis bilene automatisk låste seg opp ville de bli forbaska dyre og forsikre hver vinter!
Lufta fra en tennis ball er garantert under den grensa? hva faen har du gjort med tennis ballen da? putta den i en dyp fryser? En tennisball sin luft vil holde samme temperatur som omgivelsene utenfor ca......
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Og en tennisball har ikkje nok luft til å kjøle ned en sensor.

Uansett ville ikkje det vore kjent som tennisballtricket, om det du seier stemmer, det ville vore kjent som frysespraytricket.
Nei, Sumsing er nok tingen...
Sjekk ut http://www.toool.nl/blackbag/?p=38 (updaten) og http://www.toool.nl/blackbag/?p=100
Kan ikke se videoen :/
Sist endret av nitrous; 6. juli 2007 kl. 00:33.
ja bilen låser seg opp hvis det er for fare ising.. å da må det jo FUKT til, ikke sant? så under en viss temperatur, med en viss % fuktighet, så låser førerdøren seg opp ja..
Må nesten teste ut det der med tennisballen..
Har mine tvil. Men er jo bare å teste og finne ut om det fungerer eller ei.
Det er det dummeste jeg har hørt, at bilen låser seg opp med fare for ising, men det er jo idiotisk! Tror ikke det stemmer, så en tyv kan bare blåse kald luft i nøkell hullet på ein splitter ny opel vectra og bilen åpner seg. Tvilsomt!
Sist endret av ellricho; 7. juli 2007 kl. 06:17.
Kaldluft på boks!
Hehe, har ikke noe særlig tro på dette.
Ikke en splitter ny en da! en eldre vectra, var en stor svakhet på disse modellene.. hør deg rundt om, så får du høre flere som har opplevd dette.. å di få tilfellene da bilen ble stjålet på denne måten, fikk faktisk bileiern dekket tapet av GM Norge, å ikke av forsikrings selskapet selv..
Bilen vil aldri låse seg opp fordi om et er fare for ising! Jeg har hatt en gammel opel vectra selv og husker selv helvettet jeg hadde med å låse den opp morgen etter vasking på vintern.
Har også snakket med en som er bilmekaniker og han sier at bilen ALDRI ville låst seg selv opp. Det er en grunn til at vi hadde låsolje og lignende men det var ikke fordi bilen tilfeldigvis fant ut at den skulle låse seg opp.
For å være veldig saklig tror jeg din beste sjangse er å bygge potetkanon som kan lades med tennisballer og fyre det av gjennom ruta.

På den andre sida, ka i helvete du skal i nåken andre sin bil? Skaff dej en jobb din lausonge
spr1ntm4ster, du er klar over at du nå fremstår som en tulling når du hardnakket påstår at dette skal fungere? Har du noen gang sett bak dørtrekke på en gammel vectra? Er ikke noe pneumatikk der du gutten min! Er forresten ikke en Vectra som er på filmen heller, er nokk heller en Renault Kangoo eller en annen fransk brødboks. Nytter ikke at du kommer å skriver at du har en prøvd dette på akkurat en sånn Vectra som er brukt i filmen når de ikke bruker en Opel en gang, det må da vel du skjønne??

Vil du ha bevis? Se filmen en gang til, også legger du merke til dørhandtakets plassering i forhold til låsesylinderer, så ser du på bilde under.. Det er faktisk av en Vectra A (altså fra 1989-95). Bilde under der igjen er fra neste generasjon Vectra, tenke seg det så stemmer ikke den heller med bilen på filmen.
http://pics.autodb.no/1549/1549976-bilde1-dsc00752.jpg
http://pics.autodb.no/1403/1403698-bilde1-img_1108-hyreside.jpg

Jeg fant ikke bildebevis på at det er en Renault Kangoo som er med i filmen, franskmenn har jo det med å forandre detaljer på bilene tre gang i året. Se bilen på filmen også sammenligner du med Renault Kangoo, så ser du at både interiøret, forskjermen og utvendig speil på døren er lik med den som faktisk er på filmen.

Skal du komme med eventyr må du komme med eventyr som er sannsynlig, får ikke plusspoeng på forumet for å vise at du har mest mulig fantasi.. selv om det kanskje fungerer i øst-finnmark

Men er nå godt at vi har noen sånne som deg her på forumet, så kan jeg ha noen å bruke tiden min på når jeg ikke får sove
Sist endret av Rick; 11. juli 2007 kl. 03:38. Grunn: Skriveleif..