Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 2256
Hei.

Jeg tenkte å ha et far og sønn prosjekt med min 9 år gamle sønn, og bygge en "gaming" pc. Han tenker å bruke den til spill som minecraft og fortnite.

Jeg tenker å prøve å skaffe brukte komponenter, hvilke specs bør jeg gå for på:

Strømforsyning
HDD/SSD
Hovedkort/prosessor
RAM
Skjermkort
Skjerm

Evt noe annet jeg bør tenke på?
Det kommer helt an på hvor mye penger du er villig til å spytte i prosjektet og hvor kraftig pc'n skal være.
Skal den kun brukes til fortnite og minecraft så er det jo ikke rare greiene du trenger da, men kan jo være greit at det er litt futt i den pc'n også da, så den er relevant en stund. Noen tanker?
Kult prosjekt btw, jeg hadde vært helt i ekstase om jeg var gutten på 9
Sist endret av Alge; 9. mars 2019 kl. 17:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Gi oss et budsjett, så blir det lettere å hjelpe!

Et lite tips fra min side: sjekk ut mATX builds. Da kan du få en ganske så liten og portabel maskin. Ekstra gøy hvis gutten etter hvert skal på LAN! Jeg kjøpte alltid de største og fancieste kabinettene man kunne få tak i, og angra like mye hver gang.
ikke bruk så mye penger på hardwaren, den må oppgraderes om maks et par år uansett... For 3-4000 finner du de delene du trenger på finn. Kjøp et kult kabinett som guttungen kan være med å velge ut selv, og kjøp litt ekstra lys, dill og dall så blri han fasinert over hvor kul en pc kan være, samtidig som den pynter opp rommet hans.

Som sagt over her, minecraft og fortnite krever ikke mye, men en kul pc kan gi datainteressen hans en boost.
Bruk god tid på bygginga og kabelmanagement for å få en ryddig pc