Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2283
Noen som vet hvor man kan få kjøpt UV-briller ? typ. slike som man kan se UV tusj med.

Har en plan om å bli rik ;D

Kjøper UV-tusj på microplex.no (http://www.microplex.no/product.aspx?pid=UVPEN&mcat=)
Skriver på baksiden av et par kortstokker hvilke kort det er, og tar på brillene ^^

Er dette mulig andre steder en på james bond ? altså, finner man slike briller ?
Sikkerhetsklarert
Må jo ha en UV lyskilde for å kunne se dette...
Digital nomade
trippy's Avatar
Det hadde vært jævla smart Poker milionær på en uke, haha
hmm... Du kan vel ikke se UV tush med uv briller?
Isåfall ser du ingenting annet igjennom brillene.

UV tush vil lyse opp uten bruk av briller når den belyses med UV lys
Da kan alle se det samme som deg..



Når jeg tenker meg om så går det kansje an å gjøre det på en annen måte:
Infrarødt lys...

Tegn på kortene med et usynlig/blankt stoff som reflekterer ir lys veldig bra.. (hvis dette finnes da)
Du må ha noen IR lysdioder som sender ut IR lys... Bokstaven du har skrevet vil bli reflektert tilbake til deg.
Siden mennesker ikke kan se IR lys må du ha et lite IR kamera og en liten skjerm i brillen.
Da kan kun du se det som er skrevet og ingen andre.

Kjedlig hvis noen skal ta bilde eller filme dette, da kameraer ofte kan se IR lys =)
Bare prøv selv og se på fjernkontrollen igjennom et kamera. Går du inn i et mørkt rom og trykker på fjernkontrollen lyser du opp rommet på kameraet..
Det er slik nightvision fungerer...

altså.. du trenger nightvision briller og et stoff som reflekterer ir lys
Sist endret av Taerc; 22. juli 2007 kl. 17:48.
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Bruk Atle sin metode bare med en sterkere IR-lyskaster (montert i taket eller i en caps eller noe (spørs på størrelsen). Så et kamera gjemt et sted og skjerm i brillene elller et annet sted. Slå på IR-lyset så kan du se igjenom kortet tror jeg. Du kan også se igjenom klær så om det er noen damer som er lettkledde der så vill du se rett igjenom dems klær også!:P
Sitat av Thoryllo
Du kan også se igjenom klær så om det er noen damer som er lettkledde der så vill du se rett igjenom dems klær også!:P
Vis hele sitatet...
Hm. nå skal ikke jeg påstå at jeg kan og vet alt her i verden, men man ser nok ikke gjennom klær med nightvision. Det gjorde iallefall ikke jeg da jeg fikk teste i militæret..
Man kan visst se igjennom tynne plagg med nightvision, har vært diskutert før:
http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=64801

Finnes også noen "tvbriller" som man kan koble til dvdspiller, videokamera ol. og da ser man videobildet når man tar på seg brillene.
Har ikke prøvd sånne selv, men tror ikke brillene viser noe av den virkelige verden, kun videobildet.
Synet ditt havner dermed et annet sted enn kroppen din er vant med + at det kanskje bare blir i 2d(vet ikke om 3dvideobriller finnes).
Du bør derfor øve deg litt med ir-brillene dine før du viser "evnene" dine til noen andre, litt mistenkelig hvis du stadig velter glass og fomler voldsomt med kortstokken.

Man kan jo prøve å lage noen sånne briller selv hvor skjermen bare dekker litt av synet, men som du kanskje vil merke, de færreste klarer å fokusere på en skjerm som er i brilleavstand fra øyet.
Du må dermed mekke noe optikk som lurer øyet til å tro at skjermen er lengre unna.

Lykke til.
Sist endret av Henriken; 23. juli 2007 kl. 00:27.