Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2033
Har lest et titalls innlegg om forfalsknining av ID-kort. Men etter det jeg har orket å lese på alle innleggene finner jeg lite om hvordan man kan endre bildet.
Er det noen der ute som har en enkel metode, hadde det vært fint.
Hei.

Det med å bytte bilde på bankkoret er ikke å anse som nødvendig. Når de sjekker ID-en din så ser de ikke på bilde av deg. De sjekker kun fødselsdatoen din, så bildet har ingen betydning. Hvis de nevner noe om bildet, så kan du bare fortelle at bildet er litt gammelt. Lønner seg å ha et kort som er litt gammelt, da. Slik at du kan fortelle at bilde er av eldre dato.
Du endre helle datoen på ditt kort. En billedet på noen andre sitt!
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Strengt talt er det enklere å stjele noens identitet, opprette en falsk bankkonto og få kort i deres navn/fødselsdato med ditt ansikt, enn å faktisk manipulere et allerede eksisterende kort til å ha ditt bilde.
Trådstarter
11 0
det som er, er at personen på bildet ikke ligner på en prikk. og er en ganske viktig sak jeg trenger det til, uten å nevne hva( ikke noe farlig:P )

Deviné...er du helt sikker på dette? I et annet innlegg har en skrevet følgende:

1. vask kortet i vann for og få vekk rusk, støv og lignende.

2. legg kortet på scanneren exprementer med forselige kvaliter og finn den som gir mest tro kopi. som regel den høyeste

3. LAGRE BILDE dette er sikkerhets kopien din og utgangspunktet ditt hvis neste
trinn går galt.

4. ta jif (skurekrem) og puss let på den delen av kortet som har et glinsete lag over seg (alt på oversiden av magnet stripen). puss lett og skyll ofte slik at du har kontroll og ikke fjerner teksten. puss til det glinsette er borte

5. skyll kortet igjen, scan og samenlign denne scanen med den første velg den beste. (som regel vil den første ha et noe rølig skjær kanskje noen skygger).

6. åpne scanen i et redigerings program, klipp ut et tall med samme bakrund som den bakrunden som er bak fødsels datoen din og lim inn. (9 og 6 er det samme med litt rotering)

7. print ut bildet på kontakt papiret husk orginal størelse. (det kan hende du må gjøre det flere ganger med forselige innstilinger for og få riktig farge tone, den må være en del lysere en det orginale kortet).

8. puss ned forsiden av kortet med gjevne bevegelser så det blir lik tykkelse over hele linja. puss til navnet ditt og all den andre personlige infoen er borte og du kunn har bakrunden igjen. (magnet stripa vil bli borte)

9. skyll vekk alt pusse støv og tørk av vannet. lim kontakt papiret over kortet slik at bakrunden koresponderer. kutt vekk det som stikker uttenfor kantene.

10. klistre det glansette kontakt papiret over det igjen. (heter ikke glanset kontakpapir men vet ikke hva det heter er som kontakt papir bare helt glatt blank overflate.)

Umulig å endre bilde med denne metoden?
Neivel, men da tror jeg du skal slite veldig bra. Det å endre bilde på ID-kortet skal du ha ganske store problemer med. Men om du forteller hva du skal bruke det til, har jeg kanskje andre løsninger for deg, som kan fungerer mye bedre. Det vil si at du får et splitter nytt kort - med bilde av deg selv! Koster dessuten nesten ingenting.
Trådstarter
11 0
De kortene man får bestilt på internett fungerer neppe til det jeg trenger det til.
Jeg trenger å bytte bilde pga en privatisteksamen. Jeg aner ikke om de studerer bildet nøye, men om de gjør det kan det nok få konsekvenser?
Altså, hva skal de gjøre med det? Har de ikke ditt ekte navn, så er det ikke store saken de kan gjøre med det. Ta beina fatt og gå din vei om du føler at de er truende til å anmelde deg for falsk ID. Forfalsket ID er tross alt svært forbudt. Men det å bruke en annen persons identitet er så jævlig mye mer alvorlig, og DET kan få konsekvenser. Men de får neppe tatt deg om du ikke oppgir din riktige identitet.
Trådstarter
11 0
Det de kan gjøre med det er å nekte personen å ta eksamen. Når et forfalsket bankkort skal brukes èn eller to ganger er det større sjanser å vinne i lotto enn å bli tatt for det. Men er absolutt verdt et forsøk å bruke det originale bankkortet, hvis det er så vanskelig å skifte ut bildet. Men synes det er verdt å høre litt her først
den enkleste metoden jeg vet om er visst du har mopedførerbevis av den gamle typen...
noe som er lite sannsynlig da men der kan du bare ta en brei teip over med ditt bilde på istedet for et bilde av noen andre
hadde legg på at jeg var 18 når jeg var 15 takket være den måten