Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 4749
Jeg fikk en epost fra en gmail konto til min egen gmail konto. Er det mulig å finne IP til avsender? Det er ikke støtende innhold, men skulle likt å vite hva man kan finne av info om en «anonym» gmail adresse.
Du finner ikke ut noe som helst når epost er sent fra webmail til webmail.
Sitat av meitemark Vis innlegg
Du finner ikke ut noe som helst når epost er sent fra webmail til webmail.
Vis hele sitatet...
Ok, takk for klart svar! Da skal jeg ikke gruble mer på den saken.
Hvis du klikker på de tre prikkene øverst til høyre på mailen, og deretter på «Vis originalen», så får du opp hele e-posten inkludert alle headers og metadata osv. Det nærmeste du kommer er IP-adressen til Google-serveren som sendte deg mailen.

Din beste sjanse for å finne IP-adressen til avsender tror jeg blir å sette opp en tjeneste som logger IP-adresse på besøkende, sende linken tilbake, og håpe at vedkommende klikker på den.
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Hvis du klikker på de tre prikkene øverst til høyre på mailen, og deretter på «Vis originalen», så får du opp hele e-posten inkludert alle headers og metadata osv. Det nærmeste du kommer er IP-adressen til Google-serveren som sendte deg mailen.

Din beste sjanse for å finne IP-adressen til avsender tror jeg blir å sette opp en tjeneste som logger IP-adresse på besøkende, sende linken tilbake, og håpe at vedkommende klikker på den.
Vis hele sitatet...
Takk for svar! Ja, det kan jo være interessant å gi dette ett forsøk, skal prøve meg å se jeg får respons.
Det du også kan prøve er å "logge inn" som e-posten h*ns, noen har en avatar/profilbilde når man kommer til passord-boksen.
Om du tar glemt passord så kan du ofte også se de to siste siffer i mobilnummer om du har noen du vil bekrefte/avkrefte som du allerede har nummer til.
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Det du også kan prøve er å "logge inn" som e-posten h*ns, noen har en avatar/profilbilde når man kommer til passord-boksen.
Om du tar glemt passord så kan du ofte også se de to siste siffer i mobilnummer om du har noen du vil bekrefte/avkrefte som du allerede har nummer til.
Vis hele sitatet...
Det var smart, takk for tips!