Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1044
Yoo

Har seg slik at jeg har hatt et par blottere liggende en liten stund, men ikke hatt muligheten til å sette av en hel dag til det, som jeg pleier å gjøre. Denne lørdagen har jeg fri og endelig byr muligheten seg til en tur.

"Problemet" er at jeg ikveld (fredag) skal feire bursdag til en god kamerat, og slik jeg kjenner han blir det garantert endel alkohol. Jeg pleier vanligvis ikke å få noe særlig med hang etter alkohol, men slik jeg kjenner kompis så kommer vi nok til å holde på til langt på morran.

Planen er å prøve å få 8 timer søvn, litt mat så droppe syra. Kommer selvfølgelig til å se an formen før jeg dropper, men jeg lurer på om en fuktig kveld dagen før syre er en dum idé? Vil det påvirke effekten negativt? Noen som har erfaring eller tips å dele?
Det bør nok gå fint, da mye av alkoholen er ute av systemet ditt innen den tid. Men det kommer også litt ann på, dersom du drikker deg veldig full vil du nok slite med eventuelle hodepiner/kvalme og dehydrering å da blir nok ikke trippen like gøy.
Personlig ville jeg så absolutt ha venta. Set og seting er viktigst av alt når det kommer til turing. Å være fyllesjuk har ingen posetivt å gi, selv om det ikke påvirker deg nevneværdig.
Enig med dei over. Litt ubehag i kroppen kan fort bli alvorlig sjukdom under peaken.
Har hatt god erfaring med å drikke på slutten av ein tripp (ca 7-8 timer ut i trippen). Kan jo var verdt å prøve
"spør for en venn"
kmsc's Avatar
Kommer vel an på formen, ligger du over dassen å spyr så er det vel ikke noe pluss. Jeg har gjort dette mange ganger, men det kan være praktisk å ha noen reparerings-pils i kjøleskapet
Jeg kan bare fortelle av personlig erfaring at første gangen når jeg prøvde LSD så tok jeg det i fylla. Dagen etter var jo en søndag, så noe reperasjonspils/alkohol var umulig og få fatt på. Problemet var at trippen varte lenge etter at alkoholen forsvant ut av kroppen, med en dehydrering som føltes som en brann inne i meg og en melankoli jeg aldrig har vært i nærheten av. Dette var en hel lapp av merket fat Freddy's cat. Jeg aner ikke styrken, men det varte i minst et helt døgn etterpå. Dette var nok til at jeg trodde jeg tok lærdom av hendelsen, før jeg på festivaler har trippet dagen derpå på sopp. Da har jeg hatt alkohol tilgjengelig, og seansen i seg selv ødelegger noe av det spirituelle aspektet jeg egentlig vil være ute etter på en tripp. Likevel har alkoholen roet nervene og gjort trippene mer behagelige.

Med dette fraråder jeg deg og trippe dagen derpå, med mindre du er blant de som ikke blir så veldig fyllesyke. Du får og med stor sansynlighet mindre ut av trippen, eller kansje mye dersom du viil kurere deg selv for fyllekuler. Det tok med meg lang tid før jeg fikk lyst på alkohol igjenn etter den første trippen.
Sist endret av pipestilk; 3. august 2018 kl. 19:25.
Man får mer ut av psykedelika hvis man behandler det litt "hellig". Det blir mer magisk og spesielt når man planlegger litt, sørger for å være i god form, at man har det man trenger for kvelden og at omgivelsene er freshe og fine. Det kan "gå helt fint" å slenge på noen lapper i en skitten kåk dagen derpå med ølbokser og fulle askebegere på stuebordet også, men det vil forringe opplevelsen. Ikke bare der og da, men også på sikt ettersom man får en dårlig innstilling til hvordan bruken bør foregå.

Men for all del, hvis dere er i fin form og har freshe omgivelser, så er det ingenting i veien for å ture dagen etter man har drukket.
Sist endret av mentalmelt; 3. august 2018 kl. 19:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.