Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 17994
Hallo
Jeg bestilte for 4-5 dager siden noen pakker med noe som heter ''La Bomba''
som er en polsk/italiensk kinaputt ellernoe.. Og en gigantisk kinaputt'' Cobra 6'' Se det opp på YouTube
Anyway..
Dette kom fint igjennom tollen og posten og jeg har pakken!
Har jeg vært ekstremt heldig eller?
Har noen andre bestilt lignende på nett?
-MEC
Hvordan i alle dager på en fredags kveld har du fått noe sånt inn til Norge? Jeg må bare gratulere, skulle gjerne vært i samme situasjon som deg Hvor bestilte du?
Spør du meg har du vært heldig ja. Nå vet jeg ikke hvordan pakken ble sendt og merket, men husk på at slike ting skal sendes som farlig gods da det kan ha store konsekvenser om artiklene skulle gå av på et fly eller en postterminal. Ellers så hadde du vel også fort risikert en bot på 5-10 000 om det hadde blitt stoppa i tollen.
Jasså, så tollen er tilbake til sitt gamle sikkerhetsnivå? :P Hadde virkelig ikke trodd at det skulle gå an å få slikt gjennom tollen!?

Edit:
Det er jo ulovlig å importere fyrverkeri utenfra, det kan føre til store bøter. Så ja, du hadde griseflaks
er det noen som kan ta seg friheten til og kjøpe mange små pakker med chems og prøve og finne ut hvor mye tollen følger med nå? jeg har så veldig lyst til og starte opp hobbyen min igjenn(noe som sikker veldig mange også vill). snakker ikke bare om pyroteknikk heller, men også kjemi osv.
Mangler konsesjon
sven's Avatar
Sitat av StålSkuff Vis innlegg
er det noen som kan ta seg friheten til og kjøpe mange små pakker med chems og prøve og finne ut hvor mye tollen følger med nå? jeg har så veldig lyst til og starte opp hobbyen min igjenn(noe som sikker veldig mange også vill). snakker ikke bare om pyroteknikk heller, men også kjemi osv.
Vis hele sitatet...
Har allt gjort det. Har fått 15-20 stk, kilo og halvkilospakker med ass. kemikalier i løpet av de siste 2 månedene hjem i postkassen min. Kun en ble åpnet av tollen, men videresent til meg samme dag. Jævelen gadd selvsagt heller ikke å teipe /lukke embalasjen skikkelig igjenn etter at han sprettet opp posen med al. Resulterte i al i postbilen og i postkassa mi. Men jeg gadd ikke å klage av ymse grunner.

Så altså : de bryr seg midt i ræva, så lenge det ikke er knark från kongo eller kems i større kvantum.
Sitat av sven Vis innlegg
Har allt gjort det. Har fått 15-20 stk, kilo og halvkilospakker med ass. kemikalier i løpet av de siste 2 månedene hjem i postkassen min. Kun en ble åpnet av tollen, men videresent til meg samme dag. Jævelen gadd selvsagt heller ikke å teipe /lukke embalasjen skikkelig igjenn etter at han sprettet opp posen med al. Resulterte i al i postbilen og i postkassa mi. Men jeg gadd ikke å klage av ymse grunner.

Så altså : de bryr seg midt i ræva, så lenge det ikke er knark från kongo eller kems i større kvantum.
Vis hele sitatet...
Håper det går bra med meg også da
har du vert på ''date'' med PST ang. kjemikalie kjøp før? (altså, rett etter 22.7)
Mangler konsesjon
sven's Avatar
Sitat av StålSkuff Vis innlegg
Håper det går bra med meg også da
har du vert på ''date'' med PST ang. kjemikalie kjøp før? (altså, rett etter 22.7)
Vis hele sitatet...
Opp til flere ganger. Men siden jeg ikke en trussel for fedrelandet eller dets innbyggere og beboere, da også dyr og natur. Så kan jeg vandre fritt
Sitat av sven Vis innlegg
Opp til flere ganger. Men siden jeg ikke en trussel for fedrelandet eller dets innbyggere og beboere, da også dyr og natur. Så kan jeg vandre fritt
Vis hele sitatet...
da er jeg sikkert trygg
bruker du kjemikaliene til pyroteknikk? hvis ja. sa du det til PST folka?
Mangler konsesjon
sven's Avatar
Sitat av StålSkuff Vis innlegg
da er jeg sikkert trygg
bruker du kjemikaliene til pyroteknikk? hvis ja. sa du det til PST folka?
Vis hele sitatet...
Ja. La alle kortene på bordet ja. både når det gjelder pyro og HE

Må bare tilføye at erlighet varer somregel lengst =)
Sist endret av sven; 25. februar 2012 kl. 22:35.
Sitat av sven Vis innlegg
Ja. La alle kortene på bordet ja. både når det gjelder pyro og HE

Må bare tilføye at erlighet varer somregel lengst =)
Vis hele sitatet...
ok hvilke spørsmål kan man forvente seg a?
Mangler konsesjon
sven's Avatar
Sitat av dildo-jonny Vis innlegg
ok hvilke spørsmål kan man forvente seg a?
Vis hele sitatet...
Er en egen trå om det : http://www.warispeace.co.uk/forum/sh...d.php?t=197583

Ikke at jeg har deltatt der da men...
Det klør i fingrene etter å starte igjen. Godt å høre at det fortsatt er mulig å få ting gjennom. Dessverre må jeg vente til jeg får eget hus. Ikke alle i familien som setter like mye pris på hobbyen
Ja jeg skal filme... Testa en La Bomba idag! De er helt ville... Ingen video film måler seg med lyden...
Jeg bestilte fra en privat person i sverige. Han skrev at det var plastrør... Fra anonymt navn.
=)

Halla alle sammen
Lagde en liten video med la bomba
http://www.youtube.com/watch?v=V4Q5fgqq_54
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Kan cobra 6 detonera an_al eller an_fo?
Nope. Ikke anfo ihvertfall. AnAl kan du bare skyte på uansett.
Sist endret av Sinken; 12. september 2012 kl. 10:35.