Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 1808
Hei jeg har hatt problemer med varmen min i datan, eller cpu da! Så jeg har funnet ut at jeg skal kjøpe vannkjøling! Jeg har ett Socket 755 hovedkort så jeg vet i hvertfall at jeg skal ha denne

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=AC21253

Men altså radiatoren må passe i denne:

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=PC6277B

Jeg har lyst på noe som er bra, og jeg har bare tenkt til å kjøle cpu med det første. plis hjelp meg!
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Hvis du ikke har peiling på vannkjøling så tror jeg det er like greit at du bare står over for denne gang og heller får deg en ny cpu-kjøler, noe god kjølepasta og et par kabinettvifter til.

Er du sikker på du trenger noe slikt da?
Eh.. LOL altså det må være en første gang!!! Så dette blir første! er sikkert ikke noe problem for meg å få tak i en som kan det og han kan vise meg litt!

Edit: er drit lei og sitte og spille oxo plutselig skrur datan seg av når jeg dør i et spill! derfor er jeg drit lei!!!! har tatt på riktig mengde kjøle plasta, og den vifta som hørte med cpun!! Er drit lei! Den blir for varm oxo skrur den seg av!!
hvor mye ligger CPU'n på ?
50 grader.. når den jobber endel, jeg trodde det var lite! hehe... Men helt til fikk høre fra noen at det var på varmt!
Nei, 50 grader er ikke så gale, hvertfall ikke generellt. Nå vet jeg vel ikke så mye om den nye socketen men vil ikke tro at 50 grader skulle være noe problem, prøv å snu CPU viften... eller i det minste sjekk at den sitter riktig på.
50 grader er ikke varmt, 70 grader er varmt..
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Da hadde du rett, for 50 grader er ikke store temperaturen å skryte over, og i alle fall ikke noe å klage over. Du har jo Prescott ffs! Nei, tror du heller bør fortsette litt på den andre tråden din før du bestemmer deg for å kjøpe vannkjøling som du -ikke- trenger.

http://www.freakforum.nu/forum/showt...threadid=41289
50 grader er ikke mye under load. Torurere cpuen med Prime95 og post tempraturene dine. Høres ikke så farlig mye ut..
Jeg tester nå og jeg har kjørt hele 83 tester! Hm.. Bruker et program som heter smartguardian til å måle temp

CPU: 50 - 60 Grader
PWM: 47 - 49 Grader
System: 37 - 38 Grader

Vifta har en speed på 2700 RPM

Hva i huleste er PWM?
Sist endret av #Conex; 26. september 2004 kl. 22:50.
Mye svar og få her gitt!
50-60 grader er ikke mye. Ikke på en prescott ihvertfall.
Jammen hva er det som gjør da at datan skrur seg av når jeg spiller da? Og en gang til hva er PWM?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Jeg har allerede sagt det: Ta det i den opprinnelig tråden din, for det er åpenbart ikke varme som er problemet ditt. PWM er jeg ikke sikker på hva er, men jeg tror det er en betegnelse på en sak som kontrollerer hastigheten på dine vifter.
sjekk at vifta på skjermkortet ditt funker som den skal...
fftopic:
Hva er "normal" temp på prescott under load?
Har prescott mer varmeutvikling enn amd sok.A?
Ja det med skjermkorte! Skal begge de strøm kontaktene være plugga inn i strømforsyningen eller bare den ene? Har ikke floppy drive så jeg får ikke flasha biosen med den nye versonen=(
Jeg har en Prescott 3ghz cpu, den ligger på 55 i idle og 75 i load, det er med stock kjøler, det er varmt.
Opprinnelig postet av kuroger
Jeg har en Prescott 3ghz cpu, den ligger på 55 i idle og 75 i load, det er med stock kjøler, det er varmt.
Vis hele sitatet...
Jupp, det er varmt. men her lå cpu på 50 grader under load, noe som ikke er så varmt.


Når det kommer til skjermkortet, ja, begge kablene skal være koblet til -tror jeg- du må sjekke manualen som følger med HK.
Seriøst, hvilke kabler snakker dere om?

Du trenger ikke vannkjøling btw, hvis du vil ha bedre kjøling så gå heller for en syk kjøleribbe og sett en papst vifte på...
Disse kablene snakker vi om: http://www.freewebs.com/cone-x-/Picture%20014.JPG

Hm.. Men kanskje jeg skal returnere skjermkorte da? Fordi nå virker det ikke som om det er cpun! Kanskje jeg skal skaffe meg floppy så jeg kan flashe til nyeste verson av biosen!
jeg tror du skal ha i begge kablene ja, men dette står i manualen til skjermkortet.
Kan google men ellers takk!Hm.. så kanskje jeg skal skaffe en floopy?
Så hvorfor brukte du ikke google og fant det ut selv?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Drit i å flash før du vet at det er det som er galt. Herregud da gutt, du stresser jo ræven av deg, flashe biosen, returnere kort, kjøpe vannkjøling, ro deg ned to hakk og finn ut hva som mest sansynlig er galt før du gjør noe. Har du f.eks testet rammen din som noen foreslo i den andre tråden din?
Jeg trenger og finne ut av dette fort fordi skolelan er på lørdag
Jeg trenger og finne ut av dette fort fordi skolelan er på lørdag

edit: K@ZOo fordi jeg ikke tenkte over det!

faen nå ble det 2 oxo.. sorry!
Ok den posten her er slutt, fortsetter på den du ville Tias!

http://www.freakforum.nu/forum/showt...ighlight=datan