Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 789
Hei! Jeg er dosert på 80 mg Ritalin i løpet av en dag. 60 mg om morgenen kl 7/8 og 20 mg kl 12 ca for at dosen skal holde en hel arbeidsdag.

I to dager har jeg tatt Ritalin, og Lyrica samtidig. Vet dere om disse motvirker hverandre på noen måten?

Jeg vet ikke helt hva jeg føler enda. Jeg har tatt ca 30 til 600 mg Lyrica pr dag. Jeg merker at jeg mange timer etterpå er svimmel og ør.

Ellers blir jeg i løpet av timene etter jeg har tatt noe pratsom. Før når jeg har tatt bare Lyrica har jeg følt meg rolig, svimmel, angstfri, flirete, surrete og tidvis hyperaktiv/pratsom.
Mange som føler seg svimmel og ør av lyrica, så that sounds about right. Det tar en stund før det når toppen, og effektene sitter i veldig lenge.

En er upper, den andre er downer, men jeg vil ikke si at de motvirker hverandre, lyrica funker veldig fint sammen med stimulanter når det kommer til rusen. Er ikke helt sikker på om jeg skjønner helt hva du lurer på, du merker vell selv hvordan det virker?
Sist endret av DrDeath; 24. februar 2023 kl. 15:09.
Sitat av DrDeath Vis innlegg
Mange som føler seg svimmel og ør av lyrica, så that sounds about right. Det tar en stund før det når toppen, og effektene sitter i veldig lenge.

En er upper, den andre er downer, men jeg vil ikke si at de motvirker hverandre, lyrica funker veldig fint sammen med stimulanter når det kommer til rusen. Er ikke helt sikker på om jeg skjønner helt hva du lurer på, du merker vell selv hvordan det virker?
Vis hele sitatet...
Jeg var nok litt uklar. Jeg lurer vel primært på om noen andre har erfaring med bruk av Lyrica og Ritalin sammen. Om rusen blir bedre eller verre.

Om ritalin og lyrica motvirker hverandre som du sier en er down og en er up. Altså at det er bedre å bare ta det ene? Altså at jeg tar lyrica når jeg vil "ruse" meg og ritalin når jeg skal fungere i hverdagen.
Sitat av DaenerysQueen Vis innlegg
Hei! Jeg er dosert på 80 mg Ritalin i løpet av en dag. 60 mg om morgenen kl 7/8 og 20 mg kl 12 ca for at dosen skal holde en hel arbeidsdag.

I to dager har jeg tatt Ritalin, og Lyrica samtidig. Vet dere om disse motvirker hverandre på noen måten?

Jeg vet ikke helt hva jeg føler enda. Jeg har tatt ca 30 til 600 mg Lyrica pr dag. Jeg merker at jeg mange timer etterpå er svimmel og ør.

Ellers blir jeg i løpet av timene etter jeg har tatt noe pratsom. Før når jeg har tatt bare Lyrica har jeg følt meg rolig, svimmel, angstfri, flirete, surrete og tidvis hyperaktiv/pratsom.
Vis hele sitatet...
Lyrica kan dempe noe av effekten og motsatt, spørs helt på hvordan du doserer. For min del, ved en godt balansert dosering, fjerner lyricaen en del av de uønskede bivirkningene, men beholder fortsatt det meste av fokuset og konsentrasjonen fra ritalin.
Sist endret av skrpappa; 26. februar 2023 kl. 16:51.
Sitat av skrpappa Vis innlegg
Lyrica kan dempe noe av effekten og motsatt, spørs helt på hvordan du doserer. For min del, ved en godt balansert dosering, fjerner lyricaen en del av de uønskede bivirkningene, men beholder fortsatt det meste av fokuset og konsentrasjonen fra ritalin.
Vis hele sitatet...
I dag har jeg ritalinfri dag og har tatt 750 mg (75 mg pr tablett) Lyrica.

Kjenner ingenting...

I går tok jeg 80mg Ritalin og 600mg Lyrica.

Kjente ingenting.

Er jeg blitt immun? Brukt Lyrica hver dag siden forrige mandag...
Sitat av DaenerysQueen Vis innlegg
I dag har jeg ritalinfri dag og har tatt 750 mg (75 mg pr tablett) Lyrica.

Kjenner ingenting...

I går tok jeg 80mg Ritalin og 600mg Lyrica.

Kjente ingenting.

Er jeg blitt immun? Brukt Lyrica hver dag siden forrige mandag...
Vis hele sitatet...
Du er ikke "immun", men du har nok høy toleranse. Jeg får ok effekt av 600mg i en mnd+ før mye av rusen blir borte. Etter en uke er veldig mye av morroa vekk, men funker fortsatt mot angst og smerter. Ikke øk dosen, ta en pause.

Med tanke på at du får forskrevet ritalin så antar jeg du tar det så å si hver dag, altså har du høy toleranse her også.