Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1886
Har en PRO750W XFX strømforsyning. Når jeg spiller noe tungt (dvs: arma 3, planetside, bf3/4) kommer det en rar "btzzzzz" lyd fra strømforsyningen. Lyden høres lignende ut som denne videoen bare at min ikke er like høy: http://www.youtube.com/watch?v=JSH9Cd9jkSs. Er dette noe jeg burde bekymre meg over???

Specs:

Mobo: MSI Z87-G45
GPU: MSI GTX 770 TwinFrozr IV
CPU:i5-4670k
CPU kjøler:Noctua NH-U12p SE2
RAM:Kingston DDR3 HyperX RED 8GB
HDD:Seagate Barracuda 1TB 7200rpm
PSU:XFX Pro series 750W 80+ silver
Sist endret av Naphat; 3. desember 2013 kl. 23:44.
Lenge siden du kjøpte pc'n?

Send inn igjen strømforsyninga di om du fortsatt har garanti, om lyden er hørbar når du sitter vanlig på stolen ved siden av pc'n er det noe som ikke stemmer. Kan være en defekt spole som lager den lyden du beskriver.

Men om du må bøye deg ned for å høre lyden er det nok ikke noe galt, litt lyd vil det alltid være.


Edit: Sjekk at noe ikke ligger inntil viften og forresten, kan være støv eller lignende som har samlet seg opp.
Sist endret av Osteper; 3. desember 2013 kl. 23:57.
NapCo
Naphat's Avatar
Trådstarter
Sitter ca 60-80 cm fra pcen, kan høre den greit uten headset
Sitat av Naphat Vis innlegg
Sitter ca 60-80 cm fra pcen, kan høre den greit uten headset
Vis hele sitatet...
Ville ha sendt den inn, så får du nok en ny en i erstatning.

Har googla litt nå, ser at det er flere i fra XFX og spesielt 750W serien som sliter med det samme.


Sitat fra komplett brukeromtale:
SPOILER ALERT! Vis spoiler

Kjøpte denne for ett par månder siden. Den fungerte relativt fint til å begynne med. Eneste jeg minuset var at lyden i headsette fikk en del white noise (noe som jeg ikke tenkte stort på før jeg byttet den ut). Den hadde ikke mye støy den første månden, den var ikke stillegående men ikke bråkete heller. Så kom problemene.

Den startet med rolig elektrisk buzz, som ble stadig kraftigere over de neste ukene. Så begynte maskinen og få tilfeldige crash og vifter stoppet opp. Måtte bare bestille ny psu med det samme. I mellomtiden hadde jeg ikke valg og brukte denne Psu'en en ukes tid mens jeg ventet på ny og grafikk kortet har startet og vise artifacts (kan ikke garantere at Psu er årsaken, men har en sterk mistanke).

750W er ikke for lite for mitt system om noen tenker det er årsaken. Kjører singel Gpu (Radeon 7950 og i7 3770k uten overclock). Ikke noe som en 750w ikke skulle takle med andre ord.

Nå er jeg en lykkelig eier av en Corsair Rx 750W.

Kan hende jeg bare var svært uheldig med min XFX, men ville ikke tadt sjangsen igjen om jeg fikk det.
Sist endret av Osteper; 4. desember 2013 kl. 00:02.
NapCo
Naphat's Avatar
Trådstarter
Min fars diagnose
SPOILER ALERT! Vis spoiler
Snakket nå med faren min (han har jobbet med pcer siden de kom til verdenen), han sa at det kan være en komponent inne i strømforsyningen som ikke er skrudd godt nok fast. Når det gjaldt lyden sa han at det var ikke så høyt at det var noe til å bry seg om
.

Lyden fra youtube videon er ca 2-2.5 ganger så høyt som min og psuen er ca 2 år gammel.
Sist endret av Naphat; 4. desember 2013 kl. 15:18.
Jeg har den samme lyden kommende fra min pc. lyden paa min er veldig lav, saapass saa min far ikke kan hoere det. Har ogsaa problemer med aa faa liv i pcen etter jeg har skrudd den av. Har du noen slike problemer?

EDIT. JEg har foroevrig 750w fra Corsair.
Sist endret av VikingOnABoat; 4. desember 2013 kl. 16:35.
NapCo
Naphat's Avatar
Trådstarter
Sitat av VikingOnABoat Vis innlegg
Jeg har den samme lyden kommende fra min pc. lyden paa min er veldig lav, saapass saa min far ikke kan hoere det. Har ogsaa problemer med aa faa liv i pcen etter jeg har skrudd den av. Har du noen slike problemer?

EDIT. JEg har foroevrig 750w fra Corsair.
Vis hele sitatet...
Nope, alt på pcen funker helt fint, får skrudd på uten problemer osv, det eneste er at psuen lager den lyden
Da burde du få sjekket det fort som svint. Som sagt har jeg store problemer med å skru på pcen, har ikke fått den på i hele dag for eksempel. Nå la jeg først merke til lyden nå etter problemet oppstod, da.
NapCo
Naphat's Avatar
Trådstarter
Relativt til den på videoen, hvor høyt er din?
jeg har å sånn lyd fra min 600W standard silverstone PSU, bare mye lavere. Den kommer å går, vet ikke hvorfor. Pcen må også bruker 4 ganger på å starte ordnetelig. Den starter å viftene sviver i 1 sec så restarter den sånn 4 ganger før den booter helt fint inn i windows på 5th restart. Vært slik i 6 måneder, gjør meg ikke så mye da jeg som regel bare lar den stå på.

Rart at den ALTID starter når den har først har prøvd 4 ganger, slik er det hver gang. Den har aldri starta eks etter 3 ganger eller 5 ganger, altid 4 :P

Dure lyden er litt irritenrde selv om min er veldig lav, kan nesten ikke høre den. Endte med at jeg flytta pcen bak et skap (vanskelig å forklare) så jeg slapp å høre på den lyden.
Sist endret av Litago1; 6. desember 2013 kl. 09:06.
Min psu startet å knarke som faen med lyder, jeg fikk panikk å rev ut strømkabelen. skrudde opp dekslet å fant en skrue som lekte med vifta..