Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 679
Sveisann

Har spill Dota2 og Css en god stund på pcn helt uten problem, men i går så installerte jeg cs go. Går ca. 3-4 min så slår pcmaskinen seg av.. Er ikke noe spesiellt varm som jeg kan kjenne, har opplevd pcn mye varmere uten at den slår seg av...

Hva kan dette komme av?
har intel core i5-3210M CPU @ 2.50GHz (4CPUs), 8Gb ram.. Skulle vell klart å kjørt cs go og state of decay?
prøv å rens den for støv, kan hende den blir for varm.
Prøvd det mot ingen nytte.. Går snart på og igjennom veggen
last ned coretemp eller hwmonitor også ser du på temperaturene på cpuen.
Laptopen din skrur seg av på grunn av varme uten tvil. Det jeg har sett av laptop temps er 65-100 grader på CPU, og 60-95 grader på GPU under load (har undersøkt fra gaming laptops til billig skrap laptops). Det er forskjellig hvordan de reagerer til varme har jeg merket, men min løsning er å skru dem opp (helt opp) og rense viftene og putte på ny kjølepasta.

Eier en ASUS G55VW og den har 2 vifter (en til CPU og en til GPU). På sitt høyeste nådde CPUen hele ~105 grader. Har åpnet den en gang hittil for å rense vifter og putte på ny kjølepasta. Jeg kunne heller ikke kjenne noe varme heller før den skrudde seg av, men det spørs jo med design og materialer.

Er enig med tennbrikket, last ned f. ex HW Monitor eller lignende for å se temps under spill.
Brukbar automatiker
BrilleSheik's Avatar
Støtter tennbrikket og Naphat med og rense den for støv. Når jeg skrudde opp min første gang for å gjøre det så trudde jeg ikke det var noe støv (kunne ikke se det med bare lokket av). Men vist du skrur ut viftene kommer du nokk til å kunne se en masse støv.
Det kan rett og slett vere strømforsyiningen som er for liten. Har hatt dette problemet sjøl før eg kjøpte ny, men hvist det er laptop virker det jo litt rart.