Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  73 41855
Hei!

Som noen av dere kanskje har fått med dere, har jeg tidligere skrevet litt om mitt forhold til heroin.

Jeg leste nettopp gjennom mitt innlegg der jeg beskrev hvordan jeg opplevde å gå `Cold turkey`

Det gikk på et vis, og jeg klarte å komme meg av heroinen.

Til tross for dette, har jeg nå `grise-hektet` meg på dopen igjen. Jeg har røykt hver eneste dag siden i vår. De siste månedene har jeg hatt et forbruk på over et gram for dagen. Jeg blir ikke `stein` lenger, men må rett og slett ha det for å holde meg frisk.

Nå har jeg kommet dit hen at jeg rett og slett MÅ, slutte. Jeg har gjort noen halvhjertete forsøk tidligere, men det har maks holdt i to dager før jeg kapitulerte.

Nå har jeg besluttet at jeg SKAL, slutte. Jeg føler meg skikkelig motivert og klar for det.

Lørdag som kommer nå, begynner jeg.

Hvis det er interesse for det, kan jeg prøve å oppdatere dag for dag (forutsatt at jeg er i stand til å skrive).

Uansett, ønsk meg lykke til

Denne gangen SKAL, jeg klare det....
“People are strange"
jeg følger med glede med på daglige oppdateringer! Vet at H er noe dritt å avvende seg, og syntes derfor det er kult at du er såpass motivert og virkelig går inn for det. Lykke til!
Lykke til og stå på!
Hmm, hvordan går det med de "fysiske" smertene ?

Edit: Glemte såklart å si Lykke Til!
Sist endret av fjellape; 13. november 2013 kl. 05:13.
Det hjelper lite å slutte hvis planen din ender der, dessverre.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Det hjelper lite å slutte hvis planen din ender der, dessverre.
Vis hele sitatet...
Hva mener du? Mener du det ikke finnes håp for TS?
Sitat av Obster Vis innlegg
Hva mener du? Mener du det ikke finnes håp for TS?
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig ikke.

Men altfor mange tenker at selve abstinensene er utfordringen med heroin. Utfordringen er å ikke begynne igjen, har ikke sett "skikkelig" forskning, men sjansen for å relapse er i snitt dessverre langt forbi 90%.

Kommer en rett tilbake til den tilstanden en var i før en begynte med heroin, bare enda litt mer distansert og uten de opprinnelige barrierene - da er det nok nesten 100%.
Lykke til! Prøv å gjør noe, alt fra å spille fotball til å bade. Stå på!
sertifisert idiot
Lykke til!
Hvorfor skal du slutte paa loordag? AA ikke idag? Om du virkelig hadde veart motivert hadde du sluttet NAA, ikke paa loordag....
Sier meg enig i at måten du velger å sette en bestemt dag for å slutte og ikke nå med engang kan virke som at du er litt umotivert. Men jeg vet at det er mange som gjør det slik da de føler at de trenger noen dager på å forberede seg og nyte det de siste dagene ordentlig. Men tror altså ikke det er den beste måten å gjøre det på.

Har prøvd heroin 2 ganger selv. Kun den ene gangen fikk jeg en merkbar rus, sniffet det. Var deilig men jeg tror "heldigvis" jeg ikke fikk nok ut av det til at det frister noe særlig med nye forsøk. Særlig ikke etter å lese hvilket helvete dere har vært igjennom. Har gått igjennom ganske kraftige fysiske alkohol-abstinenser selv. Men ikke noe som kan måles med det dere har gått igjennom. Da særlig fordi noen beroligende og noe å sove på var nok for å bli kvitt det verste. Men timene før jeg fikk døttet i meg noe av det, var det et sant helvete uten at jeg skal gå offtopic noe mer.

Uansett så ønsker jeg deg lykke til!
Sitat av Iluwu Vis innlegg
Hvorfor skal du slutte paa loordag? AA ikke idag? Om du virkelig hadde veart motivert hadde du sluttet NAA, ikke paa loordag....
Vis hele sitatet...
Når du slutter med sigg, ja.

Når du derimot må belage deg på flere dager der du ikke klarer å være ute av sengen mer enn minutter av gangen eller orker å ta telefonen blir det noe annet.

Hvorfor drar du til spania på lørdag, og ikke bare nå?
Sitat av ColdPac Vis innlegg
Hei!

Nå har jeg besluttet at jeg SKAL, slutte. Jeg føler meg skikkelig motivert og klar for det.

Lørdag som kommer nå, begynner jeg.

Hvis det er interesse for det, kan jeg prøve å oppdatere dag for dag (forutsatt at jeg er i stand til å skrive).

Uansett, ønsk meg lykke til

Denne gangen SKAL, jeg klare det....
Vis hele sitatet...
Heisann!

Jeg vil anbefale deg å google litt om imodium, flere som mener at det kan hjelpe voldsomt på opiatabstinenser. Ellers håper jeg du sletter nr til dealeren din, og kanskje du kan få en kompis til å passe på deg.
Om jeg ikke husker feil så kjørte du cold-turkey tidligere isolert i en hytte? Dette høres ut som en god plass å komme seg av dritten. Ta med deg en kompis, la tlfen ligge igjen hjemme og flush dritten du har igjen.

Ang. mat osv, ha med mat som er lettvint å spise. Mat og næring hjelper mye og kan gjøre abstinensene lettere.

Lykke til, dette klarer du!
Sist endret av RosaElefant; 13. november 2013 kl. 16:57.
Man kan jo si det samme med rooyk, at man fooler ubehag, nervoositet, sinne. aa alle de andre grunnene. Dette er jo bare unnskyldninger. Sammenligningen med en ferie var bare latterlig.
Hallo

Jeg er fullstendig klar over at tiden etter at de fysiske abstinensene er over blir avgjørende. Det er noe jeg har tatt med i planen. Trenger ikke gå så mye nærmere inn på det. Det blir mye fysisk aktivitet og fokus på daglige rutiner.

Det at jeg ikke begynner før lørdag har ingenting med mangel på motivasjon og gjøre. Jeg for min del, trenger noen dager til å forberede meg mentalt. Personlig er det noe jeg har troen på.

Hvis det er noen som har noen anbefalinger til ting som vil lette på de fysiske abstinensene, setter jeg stor pris på det. Da tenker jeg ikke på hasj eller noen form for psykedelika. Jeg tenker da på reseptfrie medikamenter eller "kjerringråd".

Jeg har tenkt å slutte uten hjelp av benzoer eller Andre stoffer. Hadde i utgangspunktet tenkt å benytte meg av xanor og sikring, men jeg dropper det.

Takk for rådet om imodium. Skal ha det tilgjengelig.

Tusen takk for gode svar alle sammen...
Har null erfaring med dette selv, men mine tips er å sette deg delmål og et hovedmål. Hovedmålet ditt bør jo være å slutte helt, delmålene dine kan være å klare 1 dag, 2 dager, 3 dager, 4-5-6-7, så 14 dager, 1 måned, 2 måneder osv. Du bør ha en indre motivasjon for å klare det. Si til deg selv, skal jeg ruse meg igjen, ha dårlig samvittighet og føle meg svak, eller skal jeg holde meg unna en dag til og ha det godt med meg selv psykisk. Si dette til deg selv når du har det jævlig. De fysiske abstinensene er sikkert helt jævlig, men du må klare å få deg selv på andre tanker. Finn den indre motivasjonen i deg selv. Prøv å spis sunt og godt de dagene slik at kroppen får skikkelig med næring, junkfood er ikke en god ide.
semiColon:

Fornuftig det du sier, men å spise sunt og godt mens det står på, er utopisk. Som du sier, har du ingen erfaring med dette selv. Mat kan man bare glemme første dagene (uken)...
Sitat av Iluwu Vis innlegg
Man kan jo si det samme med rooyk, at man fooler ubehag, nervoositet, sinne. aa alle de andre grunnene. Dette er jo bare unnskyldninger. Sammenligningen med en ferie var bare latterlig.
Vis hele sitatet...
LOL. Jeg fikk mildere abstinenser av å slutte med røyk/snus etter 5 år, enn heroin etter 2 uker. Hvis man har jobb eller ikke kan se ut som en svett gris som holder på å drite på seg er man nødt til å planlegge det.
Sitat av Iluwu Vis innlegg
Man kan jo si det samme med rooyk, at man fooler ubehag, nervoositet, sinne. aa alle de andre grunnene. Dette er jo bare unnskyldninger. Sammenligningen med en ferie var bare latterlig.
Vis hele sitatet...
Haha, du er enten bra tjukk i hodet eller et troll

Har du skikkelig heroinabstinenser er du ute av stand til selv de mest grunnleggende gjøremål. Det være seg sove, spise, drikke eller holde driten din inne.

Sammenligningen med røyk derimot, DET er latterlig
Sist endret av Tøffetom; 14. november 2013 kl. 04:31.
Hvis du tror at abstinensene du får av å slutte med sigg, kan samenlignes med de du får av dop tror jeg ikke du helt vet hva du snakker om...

Fikk forresten et tips i dag. Jeg leste at noen piller som heter "atarax" skulle hjelpe litt mot muskelkramper og "mauring" i beina (noe jeg synes er uutholdelig). Så hvis det er noen som har erfaring med dette stoffet, så gi gjerne en lyd.
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Jeg ønsker deg alt mulig godt og håper du klarer dette!

Har du forresten hørt om Ibogain? Det har vist seg å være svært effektivt i behandling mot opiod-avhengighet. Det kan være en vei ut av det hvis alt annet blir for vanskelig.
denne siden kan du lese mer om behandling og andre ting du måtte lure på.
Atarax hjelper mot abstinenser. Truxal og lyrica også (Hvis du har tenkt å kun bruke C-preperater).
Nå sitter jeg i sengen og røyker nattings'en min. Føler meg litt ambivalent mtp. lørdag. Dette kveldsritualet er noe jeg virkelig kommer til å savne i ettertid.

Som TøffeTom sier: "Det nytter ikke å stå ut abstinensene uten en videre plan"

Det er nettopp disse situasjonene suget vil melde seg.

Jaja, måtte bare få ut litt, før jeg slukner

God natt
NA er ikke så dumt. Det er ihvertfall starten på en plan videre.
Hei

Her kommer første oppdatering fra meg.

Nå er det ca. 24 timer siden sist jeg røykte. Jeg har enda ikke begynt å bli skikkelig dårlig, men jeg har begynt å få "mauringen" i beina. Nå ligger jeg og strekker og strammer leggmusklene for, forgjeves å prøve å bli kvitt disse.

Jeg tviler på det blir noe særlig med søvn i natt. Er mye oppe i hodet som kværner rundt nå. Det er ganske jævlig å ligge og vente på at ting kommer til å bli værre og værre. Jeg vet at når dagen i morgen kommer er helvete løs.

Jeg skal prøve å oppdatere så godt jeg klarer i morgen.

God natt og sov godt, til de av dere som er i stand til det
Lykke til ColdPac!
Takk Susanna
Lykke til, du klarer dette! :-)
Lykke til, kompis!
Dette klarer du!
Om du fryser og slike ting så kan du kjøpe slike HOTPACKs på enklere liv.. Sanne lapper du kan klistre inni skoene/sokkene for å holde varmen.
Litt sløsing siden det bare holder 1 time da.

Biltema har varmevifte til 99kr. 2000w
Da skal du ivertfall holde varmen

Får du ikke sove så er det kanskje best å ikke "gape over for mye" ?
snakker om fysisk aktivitet.
Det burde gå ann å isolere seg til formen er bedre og om du har noen personlige kriser så kanskje du kan prøve noen benzodiazepiner eller Paralgin forte? bare for å nevne noe.

Har sett folk slutte på dette og hatt et helvete.
Er du selvbevist på hva du kan få til så holder du deg bare til det!
Håpe du skjønner hva jeg mener med å gape over for mye.
Ta 1 dag om gangen og snakk med folk du tror kan få det litt på rett vei med rusen.
Ikke rusvenner! og IKKE folk du ikke kjenner.
De kan legge ut noen "ubeviste følerer"
Jeg kjenner jo ikke deg da såklart men jeg har trua på deg!

Har slutta selv å ruse meg på dagen maaaange ganger og jeg vet hvor vanskelig det kan være.
Lykke til Coldpac!

Glemte jo såklart å spør om du bruker subutex?
Hei

Nå er jeg såvidt begynt på dag nr. 3.

Jeg har ikke sovet et eneste minutt i natt. Har badet i min egen svette og vært på do x antall ganger. For kort å oppsumere formen: HELT JÆVLIG....

Beina føles som om de holder på og eksplodere, kroppen verker og hodet er fullt av tanker. Det værste er at jeg vet at det bare vil bli værre og værre utover dagen.

Jeg har vært så heldig at jeg har fått flyttet inn på gutterommet hos mine foreldre, så jeg har ihvertfall noen som ser til meg.

Eneste jeg har klart å få i meg er vann. Prøvde å spise en banan i sted, men den kom rett i retur.

Skal se om jeg klarer å skrive et innlegg i kveld også.


Fjellape:

Fysisk aktivitet er ikke et tema engang. Klarer såvidt å komme meg ut av sengen og på do. Jeg bruker ikke subutex, nei.

Jeg er forsåvidt ganske isolert mtp. at mine foreldre "passer på meg". Ganske stusselig at en voksen mann trenger tilsyn av sine foreldre. Men det er nå engang slik.

Ene øyeblikket fryser jeg og neste øyeblikk koker jeg. Termostaten i kroppen er helt fucked up, så det er ikke så mye å gjøre med det.



Takker for svar og lykkeønsker!
Huff, det høres fælt ut. Men det er vel ikke så altfor lenge før det snur? Håper du holder ut..! Skulle gitt deg en klem, men du er så svett og ekkel..
Lykke til håper du kommer deg vekk fra det
Tenk på den gevinsten du får når alt dette er ferdig! Håper virkelig du klarer dette, stå på!
Lykke til, ColdPac, heier på deg!
Lykke til ColdPac, håper virkelig du klarer å komme deg ut av det!
Bra du kommer med oppdateringer. Selv etter det siste innlegget, Trainspotting og Requiem for a dream er jeg alikevel gira på å fortsette med hero, så kanskje det ligger noe i "en gang er nok" men dude, etter dag 3-4 er du over den største kneika
Kjør på! Tenk på hvor digg det blir å bli ferdig med det!
Hei!

Lykke til videre med avrusningen.

Ser andre har nevnt det. Men Ibogain synes å ha såpass lovende resultater hva gjelder avhengighet at jeg i høyeste grad ville ha tenkt på dette. KAnskje ikke nå - når du er midt oppi avrusning. Men senere. For å få bukt med psykologiske og åndelige årsaker til avhengigheten din.
Et lite tips som kanskje fungerer, er og drikke proteinpulver. Siden om du ikke klarer og få i deg mat og dens næring, er det vel lettere og drikke proteinshake. Da får du hvertfall i deg protein og div vitaminer.

Lykke til!
Hvordan går det så langt da?
Høres ikke morsomt ut i det hele tatt. Støtter forslaget med proteinshakes+vitaminer, om du klarer å få i deg vann så kanskje du klarer en shake og.

Lykke til kis!
Hei

I dag kunne jeg gjort hva som helst for noen trekk med hero.... Det er så inn i det helvete jævlig å være så syk, og vite at alt som skal til er en liten bag med dop. Det er faktisk noe av det værste å tenke på. Hadde det ikke vært for at jeg er fullstendig ute av stand til å bevege meg annet en til og fra dass, pluss at jeg blir "overvåket her jeg er", hadde jeg nok vært i parken nå...

Formen kan ikke beskrives tilde som ikke har vært i gjennom de selv. Kort oppsumert: JÆVLIG...

Alt verker, alt er et ork, søvn er fraværende, jeg spyr i begge ender og musklene klør og verker.

Vel, nok selvmedlidenhet.

Jeg har fått "gamlingene" til å kjøpe inn en haug med disse, YT shakene til Tine. Smaker for jævlig, men det holder seg ihvertfall i magen.

Det der med Ibogain virker veldig spennende. Er det noen som har erfaring med dette selv? Kan man behandles med dette i Norge? Gjør man det på egenhånd, eller er det et slags behandlingsprogram?

Vet at jeg kan finne alt dette på google, men jeg orker ikke nå. Have mercy...


Jeg har forstått det slik at folk som slutter med benzo har abstinenser som er MYE værre en hero. Til de av dere som har klart å slutte med det, tar jeg av meg hatten og bøyer meg dypt ned i støvet...

Folk som har misbukt hero med sprøyter også. Jeg vil anta at deres abstinenser går mine en høy gang. Kudos til alle som klarer det...

vel, nok syting for i dag. Jeg kjenner overhodet ikke noe tegn til bedring enda, så jeg får nok bare ligge og vri meg i sengen fortsatt.

Tusen takk for alle positive svar og poster. Det varmer


Ps: Susanna, jeg vil gjerne ha den klemmen når jeg er frisk og ny-dusjet igjen
Tenk hvor deilig det blir å være fri, frisk og glad igjen. Meningen med livet er å være lykkelig og fornøyd med tilværelsen, høres enkelt ut men for oss som har vært igjennom helvete opptil flere ganger er det en lang vei å gå, krype eller hva enn du må gjøre for å komme dit.

Når du er der, vil du se tilbake og være glad for at du kom deg gjennom det.

Godt jobba, lykke til videre og god bedring, vær stolt over å ikke bøye deg for en fiks.
Fint at du prøver og komme deg ut og håper du klarer det, Men hva fikk deg til å starte ?

Edit: Leste nettopp gjenom en av trådene dine så d treng ikke å svare. håper du blir bedre og for alldel kommer deg ut av drite. et lite spørsmål viste folka dine om at du ruste deg?
Lurt å ha noen til å passe på seg. Jeg har sittet "barnevakt" selv noen ganger. Det er vanskelig å være vitne til at noen er syke uten å kunne hjelpe, men man vet jo at det er til det beste.

Håper opphavet fortsetter å støtte deg også etter denne første fasen. Du er jo heldig som fremdeles har en jobb, foreldre som bryr seg og et liv å vende tilbake til. Om du starter på'n igjen er det ikke sikkert du har det neste gang.

God bedring.
Sitat av ColdPac Vis innlegg
Hei!

Som noen av dere kanskje har fått med dere, har jeg tidligere skrevet litt om mitt forhold til heroin.

Jeg leste nettopp gjennom mitt innlegg der jeg beskrev hvordan jeg opplevde å gå `Cold turkey`

Det gikk på et vis, og jeg klarte å komme meg av heroinen.

Til tross for dette, har jeg nå `grise-hektet` meg på dopen igjen. Jeg har røykt hver eneste dag siden i vår. De siste månedene har jeg hatt et forbruk på over et gram for dagen. Jeg blir ikke `stein` lenger, men må rett og slett ha det for å holde meg frisk.

Nå har jeg kommet dit hen at jeg rett og slett MÅ, slutte. Jeg har gjort noen halvhjertete forsøk tidligere, men det har maks holdt i to dager før jeg kapitulerte.

Nå har jeg besluttet at jeg SKAL, slutte. Jeg føler meg skikkelig motivert og klar for det.

Lørdag som kommer nå, begynner jeg.

Hvis det er interesse for det, kan jeg prøve å oppdatere dag for dag (forutsatt at jeg er i stand til å skrive).

Uansett, ønsk meg lykke til

Denne gangen SKAL, jeg klare det....
Vis hele sitatet...
Lykke til! Og jeg håper du fikser det! Jeg kommer innom for å sjekke hvordan det går med jevne mellomrom
Føler med deg, Cold. Vet hvordan det er å bli syk av opiater/opioder. Det er særdeles lite koselig å leve med det hengende over seg. Spy og spy til kroppen vrenger og fordreier seg i smerte. Det eneste man er i stand til er å sitte med sikkel rundt kjeften og vente på neste omgang selv om det ikke finnes så mye som en brødsmule i magen. Også var det verkingen i kroppen og kulde/hetetoktene. Det er nesten som å være en vandød blandt de levende som kun vandrer med subbende, anstrengende skritt til neste rom uten å forlate huset/leiligheten på flere dager. Og selv etter at man klarer å komme seg en tur på butikken krever det enormt med psykisk og fysisk kraft. I tillegg til at du ser rundt deg at alle vet hva du har holdt på med. Jeg husker klart og tydelig at min eneste tankene i akkurat det verste tilfellet var "Jeg kan like gjerne bare dø". Men prøv å snu tankegangen; det er faktisk stoffet som gjør deg syk. Fortsetter du med det vil du havne i sirkelen igjen. Du må ha, og du må stadig ha mer. Aldri i livet om du egentlig har lyst til å være avhengig av noe på denne måten, ikke sant? Jeg har hørt utallige historier fra venner om hvordan de har tatt overdose, vært så nær døden av de kjente undergrunnens pust i nakken og ikke minst når det var andre enn sykehuspersonell som tok seg av livredning. Tenk deg å få knekt ribbeinet ditt fordi en av dine nærmeste (la oss si kjæreste eller venn) fikk panikk da du lå der, nesten livløs og et par hakk unna døden. Eller, tenk deg familien din sitte rundt deg gang på gang når du våkner fra koma. Jeg har sett alt fra innsiden, jeg har opplevd noe lignende så jeg forstår hvordan dette helvete fungerer. Stå på! Hvis du kommer deg unna nå har du så mange flere sjanser enn om, ja, bare fem år. Skal prøve å holde meg oppdatert i tråden selv. Jeg, som andre i denne tråden, er med deg; husk på det. Hvis du trenger noen å prate med under prosessen (sett at du orker) er det bare å sende en PM.

Lykke til!

Mvh
Lucy
Sitat av ColdPac Vis innlegg
Det der med Ibogain virker veldig spennende. Er det noen som har erfaring med dette selv? Kan man behandles med dette i Norge? Gjør man det på egenhånd, eller er det et slags behandlingsprogram?

Vet at jeg kan finne alt dette på google, men jeg orker ikke nå. Have mercy...
Vis hele sitatet...
Det er noen brukere her på forumet som har personlig erfaring med Iboga. Anbefaler deg å ta en titt på dette.

Tråden til Bia. Synes jeg selv er svært inspirerende http://freak.no/forum/showthread.php...ighlight=iboga

Det er også en tråd startet av en opiatmisbruker og hans erfaring med iboga

http://freak.no/forum/showthread.php...ighlight=iboga

Det finnes diverse reatreats omikrng i verden. Noen i Europa. Det finnes retreats som er tilnærmet gratis i Slovenia. Og et par ganske billige i nederland.

Jeg tenker at å fysisk avruse seg fra heroin ikke gjør en fri fra de dypere årsakene til avhengighet. Iboga virker å gi svært god hjelp til å komme til bunns i psykoligske og åndelige mønstre som førte til avhengigheten. Endel fantastiske historier der ute.
Hvordan går det? Btw, opiumsprepparater, som heroin går mye på å utløse dopamin og endrofiner i hjernen, jeg vil sterkt anbefale en god tyggis for å få fart på produksjonen, drikk mye vann for å holde produksjonen oppe av seritonin, endorfiner, og dopamin, og prøv å få i deg næring. Noe som kan være lurt er multi-vitamin tabletter, som inneholder det daglige behovet for over 20 forskjellige vitaminer og mineraler. Dette vil også hjelpe deg. En sterkere kropp kommer lettere ut av dritten en en svak kropp! Kos deg med resten av helvetesuka fremover, lykke til!