Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 3364
Er det noen som vet hvordan man "lurer"/cracker en sånn en relativt ny/de vanlige brus maskinene, de det står coca cola på og er plassert rundt på de fleste videregående skoler rundt om i landet ? Det hadde vært så j*** kult og kunne være den eneste på skolen som kunne dette.
http://www.freakforum.nu/forum/showt...&threadid=1409

om du går på videregående bør du vel kunne dette
Sist endret av klarhimmel1234; 28. august 2003 kl. 15:23.
Opprinnelig postet av Scha
To-brus-for-prisen-av-en-trikse
Dette er ett triks jeg lærte når jeg gikk på folkehøyskole for noen år
siden. Har aldri testet trikse på noen annen automat en den som var
på skolen fordi jeg ikke er no serli gla i og kjøpe fra automater når
man kan kjøpe fra butikken for halve prisen.
Vis hele sitatet...
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Siden du postet dette på pyroteknikk-forumet, regner jeg med at du har lyst til å sprenge den.

Det er en fordel å bruke hurtigeksploderende pulver - flashpulver er bra, om du ikke kan få tak i C4. Kunsten er å prøve å sprenge av hengslene, slik at du kan bare løfte av døren og stikke av med all brusen.

HJ
jeg håper du ikke har prøvd dette, SharQ?
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Jeg har ikke sprengt en brusmaskin, nei, men jeg har tatt husdører av hengslene med diverse eksplosiver - deriblant C4. Problemet med C4 er at eksplosjonen ser for "ren" ut, og vi må derfor som regel spe på med røykpuff og ekstra ild, for å få eksplosjonen til å se "ekte" (dvs Hollywood) ut.
heh. Du SharQ, du burde være levert med "Fare eksplosivt" skilt.
Og hvor får man egentlig tak i C4?

Dette er vel militært sprengstoff?
en kan kjøpe det om en har sprengningssertfikat...
[Ikke offtopic]Jeg har lest en plass at man kan helle 2 liter saltvann inn der man putter på penger, så kortslutter maskinen og begynner å gi deg brus og vekslepenger, vet ikke om det funker og det er fare for eksplosjon. Si ifra hvis det funker... [/Ikke offtopic]
Å kortslutte...hvorfor skulle det da eksplodere....btw: står i artikkelen
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Neppe fare for eksplosjon. Det er ikke noenting derinne som kan eksplodere. På den annen side er saltvannet elektrisitetsledende (det er hele poenget), så det er mulig du får deg en 220 V karamell. Dessuten er det fare for at du kortslutter hele maskinen før den gir deg brus eller slikt, og dermed er ubrukelig før mesteparten av elektronikken er byttet ut.

Ville ikke anbefalt det.

C4 kan man få kjøpt dersom du har sprengningssertifikat.

HJ
vist man har klasse 1 sprengnings sertifikat kan man vel også få kjøpt semteks? [lurer på hva det het. det sprenger ikke men "sveiser hull, militæret bruker det]
Thermite? Er ikke helt sikker på navnet jeg heller. Men det brenner ved en svært høy temperatur. Så vidt jeg husker har det en høy antennelsestemperatur også, må sikkert bruker Mg(s) for a klare å sette fyr på det.
det var thermit det het jah =) tror jeg skal besøke nermeste EOD gruppe å se om ikke jeg kjenner noen der =)
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Semtex er et plastisk eksposiv (som C4). Thermite er en blanding av Al og Fe2O3 (aluminium og rust), som brenner ved en ekstremt høy temperatur, og bl.a. ble brukt til å sveise jernbaneskinner før i tiden.

Men jeg ville ikke brukt noen av delene til å åpne brusmaskiner. Om du absolutt må, så bruk brekkjern. Eller betal for deg.

HJ
hehe tenkte heller på andre "eksperiment" en brus kjøper jeg da i kantina eller i kiosken.. no biggy
fant ut noe i dag, måtte på jobb og tømme frysen.. plagdes, varmt... _alt_ var et helvete! så i pausen gikk jeg opp for og hente en brus i brusautomaten. putta på 20kr, men den gikk bare rett gjennom. Ble så forbanna til slutt at jeg sparka _hardt_ i siden på den! ps: det kommer brus ut da så nå har jeg nok brus for i kveld...
takk for tipsene! tar med c4 på skolen på mandag!


Yeah right, ta heller med deg flash pulveret som SharQ la ut som nå er Sticky.
▼ ... over et år senere ... ▼
jævla aperunker .betal for brusen eller forsvinn.
Hvis du tror at dette er hva vi har av interesse å høre tar du skammelig feil. For det første er dette en tråd som ble sluttet å diskuteres i for to, TO (les: 2) år siden. Hvorfor drar du da drar tråden opp med ett slikt søppelinnlegg er hindsides min fatteevne. Er det noen som har spurt etter etisk veiledning på hva de skal gjøre? Nei. Så drit og dra.

(Evt. Drit i dette eller forsvinn.)