Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 6724
Hei er det noen som hvet hvor en kan skaffe ethanol. Og eventuelt hvor dyrt det er:-)
Sist endret av kjemikeren; 6. august 2011 kl. 21:50. Grunn: Skrivefeil
Hørt om vinmonopolet?
Haha, sorry men det var litt morsomt :P, mener du 96%?
Tror han kødder, eller har skrivd feil..
Ja trenger et rent produkt.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sånn om vi rent hypotetisk hadde vært i et land hvor dette var lov, kunne du brent/destillert det...
Du kan få det fra farmasøytiske fabrikker eller en sjukepleier
Jeg betaler 150,- for halvliteren.
Jeg får det fra en kompis. Han betaler 100,- hvis han kjøper 5 l.
Man får får jo ikke bestilt kjemikalier fra kptkomet uten org.nr
Kan du ikke bare bruke rødsprit?
Jo det går jo an.
Jeg vil annbefale og kjøpe blåsprit istedet for rødsprit. Hovedgrunnen er fordi rødsprit gjerne er tilsatt fett og andre løsningsmidler i tilegg til fargen. Mens skikkelig blåsprit beregnet på rensing før maling. Er normalt bare sprit og farge.
Sitat av Wilyes Vis innlegg
Jeg vil annbefale og kjøpe blåsprit istedet for rødsprit. Hovedgrunnen er fordi rødsprit gjerne er tilsatt fett og andre løsningsmidler i tilegg til fargen. Mens skikkelig blåsprit beregnet på rensing før maling. Er normalt bare sprit og farge.
Vis hele sitatet...
+brekke middel og annet drit som gjør det udrikkelig.
I Italia brukte vi 96% for å fyre opp grillen! Fåes kjøpt overalt..
kjedelig streiting
Sitat av Wilyes Vis innlegg
Jeg vil annbefale og kjøpe blåsprit istedet for rødsprit. Hovedgrunnen er fordi rødsprit gjerne er tilsatt fett og andre løsningsmidler i tilegg til fargen. Mens skikkelig blåsprit beregnet på rensing før maling. Er normalt bare sprit og farge.
Vis hele sitatet...
Rødsprit er da ikke tilsatt fett.. Det er en grunn til at man bruker det til å rengjøre overflater som skal være fettfrie...
Rødsprit er fullt av ketoner som kan gi allslags side-reaksjoner. Blåsprit er isopropanol med fargestoff, da er det mye billigere å kjøpe "Kondensfjerner" på Rema til 10,- kroner flaska, det er ren isopropanol. Hvis du har et destillasjonsapparat er kanskje det enkleste å destillere Antibac, det er rimelig ren sprit med noen få prosent glyserol og isoprop.
Sitat av thallium Vis innlegg
Rødsprit er fullt av ketoner som kan gi allslags side-reaksjoner. Blåsprit er isopropanol med fargestoff, da er det mye billigere å kjøpe "Kondensfjerner" på Rema til 10,- kroner flaska, det er ren isopropanol. Hvis du har et destillasjonsapparat er kanskje det enkleste å destillere Antibac, det er rimelig ren sprit med noen få prosent glyserol og isoprop.
Vis hele sitatet...
Eller kjøpe "ren 60%" på polet og destillere dette. Billigere i lengden enn 200 flasker antibac.
Du får da Antibac på litersflasker?

Litt OT: Får du fortsatt kjøpt 96% finsprit i Danmark?
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Sitat av kjemikeren Vis innlegg
Ja trenger et rent produkt.
Vis hele sitatet...
Får det uansett ikke renere enn 96% ved normalt trykk og temperatur.
Sitat av djxfade Vis innlegg
Får det uansett ikke renere enn 96% ved normalt trykk og temperatur.
Vis hele sitatet...
Mulig han tenker på noe tilsvarende PA-kvalitet.
Altså for analyser og lignende.
Rektifisert sprit fra Arcus er å anbefale til dette formålet.

Arcus kan kontaktes her dersom du lurer på noe mer.