Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1612
Er en 16-år gammel gutt og lurer litt på å begynne på en eller annen form for kampsport. Er i helt OK form, ikke kjempegod, ikke kjempedårlig, og tenkte vel i utgangspunktet å begynne for treningens skyld, og det sosiale med å møte nye folk. Har løpt en del de siste 12 månedene og fått en god del bedre kondis, gått fra lubben/småfeit til sunn normalvekt. Noen som tror kampsport kunne fungert for meg? Og i så fall, hvilken? Jeg er ikke ute etter å bli god til å sloss eller noe sånt, men som sagt for treningens skyld. Er klar over at målrettet trening på treningsenter kanskje gir bedre og raskere resultater, men er også ute etter den sosiale delen med å trene med noen andre, og konkuransedelen der man må holde tritt med de andre og gjøre som treneren forventer.
Valgfri brukertittel
Grimmy's Avatar
Kickboxing er mitt forslag, har gått på endel kampsporter, og gikk på kickboxing i drøyt 5 år +-. Er en behagelig sport der du møter nye folk, blir drit myk og stærk i armer og bein.
Karate var veldig gøy i den tiden jeg drev på med det.
Helt fra nybegynner stadiet ble man "tvunget" sammen i par for å øve på slag,spark og sånt.
Det var bra for sosialiseringens del.
Er ikke for dumt å ha med seg litt kunnskaper om meditering videre i livet heller!
For å ikke snakke om sloss kunnskapene blir litt bedre da hehe!
Flere av puste øvelsene vi lærte for mange år siden har jeg holdt med meg videre i livet
Jeg gikk på tae-know-do i 8 år og det var ganske gøy. På starten var det jo nybegynner gruppene og det var ganske morro, det var ikke flaut og starte der. Det har kanskje litt å si på hvor sosial du er, men jeg hadde ikke noe problem med å starte. Når jeg kom opp i rang så kunne jo jeg være trener og jeg vet ikke om det er noe for deg, men jeg tjente litt smått også hadde jeg noe å fordrive tiden med. Jeg ble veldig myk av det og fikk god kontakt med mange, nå som jeg startet på videregående møtte jeg jo mange av de jeg gikk på taekwondo'en med. Jeg er ganske gode venner med mange av de nå. Og akuratt som med karate så ble vi tvunget sammen i grupper og trente på spark, slag, kast, rulleteknikker o.l. Siden man startet på nybegynner gruppa så trengte man jo ikke god kondis og man fikk trent den opp fra hvilket nivå du var på, så der var det heller ikke noe press
Så jeg vil si at det er veldig sunt og lurt å starte på taewkondo, men du kan jo bestemme selv
Tror jeg skal gjøre et forsøk på taekwondo da det finnes et slikt mudo-institutt eller noe sånt i nærheten av meg. Så får jeg se hvordan det går..
Hvor bor du da?
Bryting er en utrolig grunnleggende sport for å bli bra trenet i stort sett hele kroppen, derifra kan du gå videre til andre kampsporter lett med det grunnlaget. Så hvis du har noe slikt i nærheten er kanskje det en ide.
Sist endret av NawaK; 26. januar 2010 kl. 16:37.
Bryting man. Gikk der i syv år og var sinnsyk sprek og sterk for alderen, og enda mer siden jeg var ganske liten for alderen. Trener hele kroppen. Men man må da helst finne en gruppe som er litt mer seriøse. Noen som bryter for just the fun of it som er helt kult det, men ikke veldig morro i lengden hvis du virkelig vil på stevner og vinne. Og det er kjipt at brytinga ikke holder åpent året rundt. Hadde likt å trent på sommeren istedet for meg selv.

Anyways, I vote wrestling for you. Eventuelt bryting OG boksing. Da kommer man seg virkelig fort i form og er en bra kombinasjon.
Amerikans fotball er tingen! Om det finnes der du bor Jeg starter selv for noen uker siden og stortrives!
Der lærer man alt fra fall teknikker til å slenge folk i bakken. Det er veldig godt miljø blandt spillerne og lett og skaffe seg venner ( Ihvertfall det jeg går ). Du må tåle en trøkk innimellom, men etter en stundt blir kroppen '' herdet '', og du reiser opp igjen som om ingen ting hadde skjedd. Ikke minst en veldig artig sport!
Se om du finner en Kyokushin klubb i nærleiken. Utrolig god og allsindig trening. Den blir ikke kalt "The Strongest karate" uten grunn.
MMA Men er vel 17/18 års grense på det?! :S
▼ ... over en uke senere ... ▼
tae kwon do er bra for nybegynnere. mitt forslag: prøv det 1 år så kommer du i form
Bør man ha jævlig god kondis osv hvis man skal begynne på f.eks kick boksing?

har så sykt dårlig kondis for tiden, men har utrolig lyst å begynne med dette.
Kommer helt an på hvor du bor og hva du har tilgang til. Spiller ikke all verdens rolle hva slags form du er i når du starter, kan love deg at du kommer i bedre form etter kort tid om du trener en fullkontaktskamsport.
Sitat av Dr4rus Vis innlegg
Bør man ha jævlig god kondis osv hvis man skal begynne på f.eks kick boksing?

har så sykt dårlig kondis for tiden, men har utrolig lyst å begynne med dette.
Vis hele sitatet...
Du trenger ikke å være i god form nei. Det blir du fort uansett... Tar bare en mnd. eller to å få god kondis med riktig trening. Har selv gått i 2 år på kickboxing, og vil absolutt anbefale det!
Har ikke gått på kickboxing selv, men søsteren min går på det, mens jeg trente tae kwon do et par år. Det som kan sies er at kickboxing er mye bedre hvis du har planer om å virkelig komme godt i form. Det jeg merket på tae kwon do er at etterhvert ble det litt ensformig, og når jeg kom opp i svart belte gikk mye ut på at jeg måtte trene selv, siden mudo instituttet her fikk LITT for mange som trente, samtidig som jeg ikke følte jeg virkelig kom i form.. fysisk sett er det ikke hardt i det hele tatt :P mener gult belte i kickboxing er fysisk like vanskelig som svart belte på tae kwon do.. noe likt ihvertfall
Jeg starta på kickboksing etter 4 års treningsfri, det vil si jeg var i rææva form da jeg starta.
Kom veeldig fort i god form, treningen er morsom og ikke alt for vanskelig. Du begynner jo som nybegynner, å da kreves det veldig lite av deg når du starter, annet enn at du gjør så godt du kan Treningen er jo uansett langt opp for nybegynnere