Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2778
Hei!

Begynt å spille endel online, og har funnet ut at jeg må anskaffe meg en mikrofon. Før jeg kjøper noe online i all hast, vil jeg gjerne ha svar på et par spørsmål.

-Kan jeg koble til hvilket som helst headset m/ mikrofon, sålenge det er usb?
-Kan jeg velge å bare bruke mikrofonen av et evn. headsett, og fortsatt ha lyden i HIFI-anlegget?

-Noen som har noen erfaringer med å bruke bare mikrofon, og lyd i høyttalere? Ekko? Såvidt jeg vet er det vel ikke noe 'pust to talk', så skal kanskje ikke så mye til før det blir ekko?

Sist men ikke minst, kom gjerne med anbefalinger til hva jeg bør kjøpe. Har sett litt på denne og denne - Men jeg vil tro disse blir ubehagelig etter 5-6 timer.
ChS
Hestehandler
ChS's Avatar
Jeg kan vertfall svare deg på noen av spørsmålene.

Ja, du kan velge å kun bruke mikrofonen, og ha lyd fra TVen eller HIFIen. Dette velger du i lydinnstillinger på PS3én. Jeg har prøvd dette selv, og jeg vil IKKE anbefale det. Det blir veldig grøtete sammen med lydene fra spillet, men det er nok en smakssak!
Vet ikke om det er mulig å koble til alle USB headset, selv bruker jeg bluetooth, men så vidt jeg vet går vertfall alle bluetooth handsfree set fint å bruke. Så du trenger ikke å kjøpe et PS3 spesifikt!

Når det gjelder anbefaling så kjøpte jeg det billigste bluetooth settet jeg kunne finne! Ingen problem med tilkobling og helt OK lyd. Men nok en gang så kommer jo dette helt an på hvor mye du vil legge i det!
Jeg kjøpte USB headsett for å sende all lyd gjennom det fra PS3 men fant fort ut at det eneste du kan sende gjennom USB er voice chat og ikke selve lyden til spille, så JA du kan ha chat på headsett og resten av lyden på HIFI.
Awesome
Trådstarter
Sitat av -=Insane=- Vis innlegg
Jeg kjøpte USB headsett for å sende all lyd gjennom det fra PS3 men fant fort ut at det eneste du kan sende gjennom USB er voice chat og ikke selve lyden til spille, så JA du kan ha chat på headsett og resten av lyden på HIFI.
Vis hele sitatet...
Så det som er greia er at lyden fra spillet kommer fra tv'n, men det over mikrofon blir i headsettet? Gjelder dette også når du spiller spill og bruker ingame voice opplegg?
ja, Går ikke å sende lyden av selve spillet på USB bare ingame chat..