Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1973
Nå har jeg da endelig fått modifisert min xbox 360! Det jeg lurer på nå er hvordan jeg skal få rippa mine originale Xbox 360 spill? Har en ny MacBook Pro, så det er sagt. Har også en .iso fil liggende på harddisken som jeg lurer på hvordan jeg brenner ut? Jeg trodde man skulle brenne en .dvd fil?
Du må ha en spesiell brenner/leser for å rippe egne spill. .dvd-filer kan du lage hvis du laster ned og kjører ABGX360, vet dog ikke om det kjører på OSX.
Hello, I'm loathsome and I'll be your Googler today!

http://www.macosxhints.com/article.p...60619181010389
http://lifehacker.com/251758/mac-tip...g-file-to-disc

The Complete Guide and FAQ to making a XBOX GAME BACKUP!

Ha en fin dag videre.
Sist endret av Exmagician; 14. oktober 2009 kl. 21:08.
Sitat av loathsome Vis innlegg
Hello, I'm loathsome and I'll be your Googler today!
Vis hele sitatet...
Yeah, a sucky one...


Det er ikke dette jeg er ute etter. Det er noe annet med Xb360 spill...

Sitat av loathsome Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Dette er ikke en gang Xbox 360!

Sitat av CriminalMind Vis innlegg
Du må ha en spesiell brenner/leser for å rippe egne spill. .dvd-filer kan du lage hvis du laster ned og kjører ABGX360, vet dog ikke om det kjører på OSX.
Vis hele sitatet...
Så det er ikke nok med SuperDriven i Macbooken? ABGX360 fungerer på mac
Sist endret av Lachrymology; 14. oktober 2009 kl. 21:16.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Kan anbefale deg å prøve http://forums.xbox-scene.com/

Mange med mye peiling der inne.
Fikk til å lage .dvd fil nå! Men lurer fortsatt på ripping!
Å rippe et xbox 360 orginalt spill er ganske vanskelig. hvis du gjør det på den ulovlige måten og laster ned spillet fra nettet, er Xbox Backup Creator et strålende program som jeg sterkt anbefaler deg å bruke. Husk å ha 2,4 i hastighet da
Aff.. Skulle ønske det var mer som modifiseringa på Xbox Classic.. Men jeg har et problem:
Jeg hadde en .iso som jeg patcha ved hjelp av Xbox360 ISO Hacker. Deretter lagde jeg en .dvd ved hjelp av ABGX360, som gikk fint. Når jeg da skulle brenne det ut, ved hjelp av Xbox360 ISO Hacker kom det på slutten at "Burning finished with an error". Xboxen klarer ikke å lese DVDen. Jeg bruker Traxdata DVD+R DL dvder. ..someone..?
Det aller beste merke på platene vi kan bruke er Verbatim!( billigst her:http://www.modnet.no/product_info.ph...oducts_id=2843) Litt stive i prisen, men totalt verdt det! Da holder spillet lenge, og leses fin av laseren. Hvis spille kommer i flere .rar eller zip filer anbefaler jeg deg å extracte dem med winrar. (www.download.com) og deretter brenne dem ut med xbox backup creator(http://www.konsolenprofis.de/downloa...ad.php?id=1499) Husk 2,4 i brennehastighet. Imgburn kan også bruker, men på de aller fleste spillene må man ha en layerbreak. Litt stress, derfor bruker jeg xbox backup creator. Jeg kjøpte også noen billige DL plater fra china en gang. Fikk 50 stk for 300 kr. noen som er ekstremt billig. Og det verste av alt var at de funker! Sitter nå igjen med 20 stk ca
(kan bli kjøpt her:http://cgi.ebay.com/50-disk-Printabl...#ht_1119wt_939)

Hadde også en xbox classic før. hadde ikke så mye peiling da, men syntes det var litt stress å legge inn spillene på harddisken hele tida. Selv om det var utrolig nyttig. Hadde dette vært på xbox 360'ene hadde det vært konge. Kanskje en eller aen geek fra china finner ut av det etterhvert
mange av spillene jeg har brent har jeg brukt imgburn, men du må se om hvor layerbreaket er ja.
vis det står 1913760 så er det riktig og bare å brenne spillet
ja også hastigheten skal være på 2,4 :P jeg har brent med hastighet 4 og det funker faktisk greit også.
og bruk Verbatim CD-er!
Sitat av bml91 Vis innlegg
mange av spillene jeg har brent har jeg brukt imgburn, men du må se om hvor layerbreaket er ja.
vis det står 1913760 så er det riktig og bare å brenne spillet
ja også hastigheten skal være på 2,4 :P jeg har brent med hastighet 4 og det funker faktisk greit også.
og bruk Verbatim CD-er!
Vis hele sitatet...
Verbatim Dual Layer DVD'er ja, ikke CD

Jeg bruker CloneCD til å brenne Xbox 360 spill. Ripping av spillene er litt mer komplisert. I tillegg til det overnevnte, må du huske å STEALTH-patche spillet.

Det er faktisk både billigere, raskere og mye enklere å laste ned spillene, for så å brenne dem ut. Da laster man ned en 30-60 rar filer, som gir deg 1 .dvd fil og 1 .iso fil. Åpne .dvd filen i CloneCD og ha .iso filen i samme mappe som .dvd filen. Voila!

XDVDMuletter er et nyttig program i såfall.
Sist endret av reklame; 15. oktober 2009 kl. 14:39.
Sitat av reklame Vis innlegg
Verbatim Dual Layer DVD'er ja, ikke CD .
Vis hele sitatet...
haha okey da
Hmmm.. Jeg haddde visstnok gjort alt riktig, men det er nok noe feil i superdriven i Macbooken min.. Det funka på iMacen....
Sist endret av Lachrymology; 15. oktober 2009 kl. 15:03.
Valgfri brukertittel?
Eplefisk's Avatar
Hadde du søkt på forumet hadde du funnet alle verktøy du trenger for å rippe og brenne spill på mac. Sittet på iphonen nå så gidder ikke å gjøre det for deg, men jeg lagde en post om det for en stund siden. Det er faktisk bedre tools til mac enn til PC. iBurn 360 heter brenneprogrammet forresten. Husker ikke de andre.
Sitat av Eplefisk Vis innlegg
Hadde du søkt på forumet hadde du funnet alle verktøy du trenger for å rippe og brenne spill på mac. Sittet på iphonen nå så gidder ikke å gjøre det for deg, men jeg lagde en post om det for en stund siden. Det er faktisk bedre tools til mac enn til PC. iBurn 360 heter brenneprogrammet forresten. Husker ikke de andre.
Vis hele sitatet...
Har klart å finne de programmene jeg liker best nå. iBurn er litt utdatert og fungerer ikke så bra til MacOSX 10.5.8! Men det er noe feil med brenneren på macbooken proen min.
Takker for all hjelp dere har gitt!
Nå er det endel usannhet ute og går her, ser jeg. Verbatim er kanskje best, men de er udiskutabelt ikke best med tanke på hva man betaler for dem.
Årsaken til at mange antar at Verbs er best, er fordi de funker i 99% av alle DVD-brennere på markedet, uavhengig av FW og laseren.
Dog, om man setter pris opp mot kvalitet, er det utvilsomt AOne + som er best, etterfulgt av AOne Premium. Disse kan man skaffe svinbillig på nettet, og Xbox-laseren har ikke problemer med å lese disken.
Dersom man sliter med å få DVD-brenneren til å brenne på denne disken, må man forsøke å rekalibrere laseren og oppdatere til siste FW.
Har selv aldri hatt problemer med AOne, og jeg er trofast, etter å ha kastet bort rimelig mange lapper på småpakninger med Verbatim.
Sitat av lambador Vis innlegg
Nå er det endel usannhet ute og går her, ser jeg. Verbatim er kanskje best, men de er udiskutabelt ikke best med tanke på hva man betaler for dem.
Årsaken til at mange antar at Verbs er best, er fordi de funker i 99% av alle DVD-brennere på markedet, uavhengig av FW og laseren.
Dog, om man setter pris opp mot kvalitet, er det utvilsomt AOne + som er best, etterfulgt av AOne Premium. Disse kan man skaffe svinbillig på nettet, og Xbox-laseren har ikke problemer med å lese disken.
Dersom man sliter med å få DVD-brenneren til å brenne på denne disken, må man forsøke å rekalibrere laseren og oppdatere til siste FW.
Har selv aldri hatt problemer med AOne, og jeg er trofast, etter å ha kastet bort rimelig mange lapper på småpakninger med Verbatim.
Vis hele sitatet...
Hvor er det du finner de DVD-ene?
har søkt på elkjop, netshot og kelkoo men fant ingenting om det :S
Jeg kjøper dem på teknikmagasinet, koster 199,- for 10 stk.
aha teknikmagasinet, der har de jo alt
rart jeg ikke tenkte på de, får vel prøve de neste gang jeg kjøper cd'r
takk for tipset

Det er jo faktisk verbatim der også da. også blir det dyrere i lengden 200 for 10 stykk. jeg betalte tilsammen 420kr for 25 stykk på netshop, men det er en sånn butikk like ved der jeg bor. så vis det er krise for jeg har tom, kan jeg løpe/kjøre ned til teknikkmagasinet for å kjøpe en pakk
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg kjøpte mine, som fungerer helt perfekt, på Clas Ohlson. Billig
nice! ja var der her om dagen men var skeptisk, siden xboxen er små kresen på dvd'r. da tror jeg tar meg en tur innom der en av de nærmeste dagene. begynner å bli tom for cd'n