Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 3018
Jeg bestilte en ps3 kontroller fra Dealextreme, nærmere bestemt denne.

Jeg pakket den ut glad og fornøyd, plugget den i ps3 med medfølgende USB kabel, og trodde alt var fryd og gammen. Men, den blinker ikke under lading, slik som orginal kontrolleren gjør, det lyser faktisk ingenting på kontrolleren! Jeg har sjekket USB kabelen som fulgte med, og den lader fint orginalkontrolleren.

Kort og godt får jeg den ikke til å hverken lade eller fungere. Har jeg gjort noe galt? Glemt noe? Noen som har erfaring med å klage på produktene fra Dealextreme? Er det en grei prosess å få ny vare? eller masse mas og kjas for å få ny?
Som regel burde du bare kjøpe Ps3 utstyr som kommer rett fra produsent (Sony ofc), da det er en sjans for at sånne billigmerker ikke funker.

eks: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=366170
Sist endret av Dimergon; 2. oktober 2009 kl. 22:10.
Du må ikke kjøpe ting fra DX som ikke har kommentarer.
Dealextreme selger fra verdens største varehus for såkalt counterfeit varer ( piratkopier ). Og kvaliteten på disse varene varierer kraftig. Det er lenge siden jeg sluttet å kjøpe varer fra dealextreme, men de gangene jeg fikk defekte varer (ofte) så måtte varen sendes i retur. Her blir det mao ekstra kostnader i frakt og du må belage deg på lang ventetid. En minnebrikke jeg måtte sende i retur ventet jeg på i 3 måneder før jeg endelig fikk en ny.
DX selger ikke mye piratkopier. De selger "unbrand"-varer.
Nok offtopic
Sitat av mikkello Vis innlegg
DX selger ikke mye piratkopier. De selger "unbrand"-varer.
Vis hele sitatet...
Det har du helt rett i. De selger mange varer som er umerket slik som eksempelvis Clas Ohlson og Biltema gjør ( dog disse har for vane å trykke på sin egen logo på slike varer ). Men som jeg nevnte i forrige innlegg så selger DX fra et stort marked av piratkopier også - det største faktisk. Dette er det nok av eksempler på. Eksempelvis Sony produkter, ipod lookalikes etc. Men dem som handler der er naturligvis klar over dette.
Sitat av LoOzR Vis innlegg
Jeg bestilte en ps3 kontroller fra Dealextreme, nærmere bestemt denne.

Jeg pakket den ut glad og fornøyd, plugget den i ps3 med medfølgende USB kabel, og trodde alt var fryd og gammen. Men, den blinker ikke under lading, slik som orginal kontrolleren gjør, det lyser faktisk ingenting på kontrolleren! Jeg har sjekket USB kabelen som fulgte med, og den lader fint orginalkontrolleren.

Kort og godt får jeg den ikke til å hverken lade eller fungere. Har jeg gjort noe galt? Glemt noe? Noen som har erfaring med å klage på produktene fra Dealextreme? Er det en grei prosess å få ny vare? eller masse mas og kjas for å få ny?
Vis hele sitatet...
this one seems to be sixaxis only. and it's backordered anyway.
the other one is sixaxis only, too.

both are knock-off controllers, which don't work anymore on the current fw 3.0. (this one might work, because it has it's own usb receiver, but the other one is using the ps3's own bt to connect, and as said they don't work anymore)
Vis hele sitatet...
fra forumet demmes bare ta en update under 3.0 så skal den virke

edit grusomt skrevet
Sist endret av lucifer92; 2. oktober 2009 kl. 23:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
By nature
LoOzR's Avatar
Trådstarter
Sitat av lucifer92 Vis innlegg
fra forumet demmes bare ta en update under 3.0 så skal den virke

edit grusomt skrevet
Vis hele sitatet...
Jo, men denne har en egen USB "dongle" som mottar signalene fra kontrolleren. Uansett så virker det som at det ikke fins liv i selve kontrolleren..

Men da veit jeg iallefall at sånne ting ikke er lurt å kjøpe på DX..
Sist endret av LoOzR; 2. oktober 2009 kl. 23:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av LoOzR Vis innlegg
Jo, men denne har en egen USB "dongle" som mottar signalene fra kontrolleren. Uansett så virker det som at det ikke fins liv i selve kontrolleren..
Vis hele sitatet...
kan hende sony har sperret den og
men den må vel ha en måte og bli identifisert på ps3 og sony sperret den
men prøv og koble den på pc og se om den lader da
Sist endret av lucifer92; 2. oktober 2009 kl. 23:39.
Skeptisk til uorginale ps3 kontrollere.
Svindyre i norge, men i canada er de billige.
http://www.videogamesplus.ca/product...ducts_id=14016
46,7$ (ifølge google: 271 kronasjer).
Jeg har samme kontrollen fra DX, og den fungerer utmerket. Fantastisk til den prisen.

Du har fått en defekt, og ved å kontakte dem får du ny/pengene tilbake. Ingen problem i det hele tatt.

Sitat av Raymond Vis innlegg
Skeptisk til uorginale ps3 kontrollere.
Svindyre i norge, men i canada er de billige.
http://www.videogamesplus.ca/product...ducts_id=14016
46,7$ (ifølge google: 271 kronasjer).
Vis hele sitatet...
Hvordan kan ca 50 dollar være billig uten frakt. Blir jo til slutt nesten like mye som i norge når det kommer over moms -og tollgrensen.

Kjør på med DX sin piratkopi. Den koster like under 200kr inkl frakt.
Sist endret av Matthiesen; 3. oktober 2009 kl. 00:33.
Sitat av Matthiesen Vis innlegg
Jeg har samme kontrollen fra DX, og den fungerer utmerket. Fantastisk til den prisen.

Du har fått en defekt, og ved å kontakte dem får du ny/pengene tilbake. Ingen problem i det hele tatt.



Hvordan kan ca 50 dollar være billig uten frakt. Blir jo til slutt nesten like mye som i norge når det kommer over moms -og tollgrensen.

Kjør på med DX sin piratkopi. Den koster like under 200kr inkl frakt.
Vis hele sitatet...
Hvis man ser bort i fra momsen og gebyr er det billig. Lefdal solgte en slik kontroller til 799 når jeg var innom.
Komplett har kontrollere til 599, så kan vel regne med at det blir rundt 650kr med frakt.
Sist endret av Dimergon; 3. oktober 2009 kl. 21:39.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg har en slik uoriginal kontroller, oppdaterte nettopp til 3.1 på systemet og den fungerer ikke lengre, vil den funke hvis jeg tilbakestiller systemet? Men da slettes vel alt jeg har lagret i spill og slikt også? Tabbe at jeg ikke sjekket dette før jeg oppdaterte
Spytt i noen ekstra kroner og kjøp en ekte Sony-kontroll fra DX i stedet. Jeg har kjøpt 3 og de fungerer som de skal. De kostet meg vel rundt 300 for en. Halv pris av hva de koster i Norge. Synes det er mer enn grei nok deal jeg..
Sitat av Pope Vis innlegg
Spytt i noen ekstra kroner og kjøp en ekte Sony-kontroll fra DX i stedet. Jeg har kjøpt 3 og de fungerer som de skal. De kostet meg vel rundt 300 for en. Halv pris av hva de koster i Norge. Synes det er mer enn grei nok deal jeg..
Vis hele sitatet...
Enig med Pope, har en hvit selv, og jeg ikke merket noen forskjell mellom denne og de som kom orginalt med min ps3!

Link: Genuine Sony Dualshock 3 Wireless Controller for Playstation 3 (PS3) - 318 spenn.
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Enig med Pope, har en hvit selv, og jeg ikke merket noen forskjell mellom denne og de som kom orginalt med min ps3!

Link: Genuine Sony Dualshock 3 Wireless Controller for Playstation 3 (PS3) - 318 spenn.
Vis hele sitatet...
Måtte du da betale moms i Norge?

Noen andre som har erfaringer med det?
Sitat av devotio Vis innlegg
Måtte du da betale moms i Norge?

Noen andre som har erfaringer med det?
Vis hele sitatet...
Det er vel ikke moms du betaler, men toll. Jeg betalte ikke noe da jeg bestilte 3 kontroller, men det betyr ikke at du slipper unna. Det er ganske tilfeldig hvilke pakker som sjekkes.

Jeg bestilte to hvite og en svart, siden jeg allerede hadde en svart.
Sist endret av Pope; 28. oktober 2009 kl. 14:24.
Du betaler toll på noen varer og moms på det meste andre vel...

Foreløpig har jeg ikke bestilt varer over den magiske grensen på 200 kroner da jeg ikke gidder styret med å betale moms, dessuten tar det ENDA lenger tid å få varen, men kanskje jeg skal prøve...
Jeg skal kjøpe noen kontroller til en kompis. Si ifra hvis jeg skal bestille noen flere..