Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2155
I går, 22.11 kl 23:50, banker det på døra hos kompisen min. Han åpner opp, og så klart er det onkel blå som er og sniker. Vi er begge kjenninger av politiet så vi kan dessverre ikke gjøre noe annet enn og være hyggelig og samarbeidsvillig. Og det er røykfylt som bare det i den lille kåken til kompisen min, så de går rett inn i stua, for og prate med meg og kikke seg litt rundt.

Lang historie kort.... De finner 3g hos kompisen min, og vi blir kjørt på cella for urinprøve og venting mens de leter etter mer dop hos kompisen min. "Jaja", tenker jeg. Dette er jo ikke første gang, og langt fra siste gang, så det er jo ikke noe og grine over. Så jeg legger meg under teppet på cella for og prøve og sove, siden jeg enda var ganske så stein.

Ca rundt kl 01.00, en time etterpå, åpnes døra på cella mi og inn kommer to snut med noe papirer i handa. Så sier de at de har ransakingsordre til og dra hjem til meg. "Hva faen", tenkte jeg. "Har de ordnet ransakingsordre på så kort tid?" Så jeg spurte ho dama når klokkeslett de fikk den, bare for og dobbelsjekke de, før jeg sender de hjem til meg. Synes jo det er litt rart de får papirer på det, når jeg blir tatt i en razzia hos en kompis av meg. Greit nok, jeg slo ut på urinprøven, men RAZZIA? Men, ja... Klokkeslett, det fikk jeg ikke vite, men dato fikk jeg vite. De hadde hatt ransakingsordre på meg liggende siden 14.11, og da var det 23.11. Der er det noe som ikke stemmer.

De fant 5-6g hjemme hos meg, og vi slapp begge ut av cella imellom 3 og halv 4 tiden. Jeg fikk med meg papirene til ransakingsordren, og tenkte jeg skulle kopiere den inn hit.

Beslutning om ransakning og utlevering

Ved påtegning av 13.11.2008 har ***** politidistrikt framsatt begjæring om at tingretten i medhold av straffeprosessloven § 197 første ledd, jf. § 192 første ledd, treffer beslutning om ransakning av bopel hos

navn adresse blablablabla

****** politidistrikt begjærer videre om at tingretten beslutter utlevering av oversikter over siktedes bankkonti som viser inngående og utgående transaksjoner i medhold av straffeprosessloven §§ 203 og 204, jf § 210. Bakgrunnen for begjæringene er at politiet mistenker ham for overtredelse av straffeloven § 162 første ledd. Begjæringen om ransaking gjelder for bopel med tilhørende rom og boder og andre steder og rom vedkommende disponerer, som kontor, arbeidsplass, hytte, biler m.m. Dersom informasjon av betydning som bevis er lagret ved bruk av EDB, omfatter beslutningen også det aktuelle datautstyret.

Politiet opplyser at formålet med ransakingen er å sikre bevis/beslaglegge gjenstander som kan inndras eller utleveres. Formålet med utleveringen av oversikter over siktedes bankkonti er å sikre bevis.

Retten finner på grunnlag av sakens dokumenter at det foreligger skjellig grunn til mistanke mot siktede for overtredelse av straffeloven § 162 første ledd. Retten mener vilkårene for ransaking og utlevering er til stede, jf. straffeprosessloven § 197 første ledd, jf. § 192 første ledd og § 210 jf. §§ 203 og 204. Retten mener videre at det er tilstrekkelig grunn til å ta begjæringen til følge, og at ransaking ikke er noe uforholdsmessig inngrep, jf. straffeprosessloven § 170 a.

Etter dette tar retten politiets begjæring om ransaking hos ***** ***** **** og begjæring om utlevering av oversikt over hans bankkonti til følge.
Vis hele sitatet...
Det er en storm av spørsmål i hodet mitt nå. Blant annet, hvorfor kom de ikke på razzia før, hvis de hadde alt klart? Hva er det egentlig de mistenker meg for? I de papirene høres det ikke ut som om det er nattingsen min de er på jakt etter.
Bakgrunnen for begjæringene er at politiet mistenker ham for overtredelse av straffeloven § 162 første ledd.
Vis hele sitatet...
Kan noen si meg hva paragraf 162 første ledd er for noe?

Jeg gir meg egentlig blanke faen i den 6ern, og 5500kr i bot, men det som ergrer meg er at dette begynner og stinke tysting!
Vil tro det er denne.
Sist endret av zorro; 23. november 2008 kl. 16:06.
§ 162. Den som ulovlig tilvirker, innfører, utfører, erverver, oppbevarer, sender eller overdrar stoff som etter regler med hjemmel i lov er ansett som narkotika, straffes for narkotikaforbrytelse med bøter eller med fengsel inntil 2 år.

Grov narkotikaforbrytelse straffes med fengsel inntil 10 år. Ved avgjørelsen av om overtredelsen er grov, skal det særlig legges vekt på hva slags stoff den gjelder, kvantumet og overtredelsens karakter.

Gjelder overtredelsen et meget betydelig kvantum, er straffen fengsel fra 3 til 15 år. Under særdeles skjerpende omstendigheter kan fengsel inntil 21 år idømmes.

Uaktsom narkotikaforbrytelse straffes med bøter eller fengsel inntil 2 år.

Medvirkning til narkotikaforbrytelse straffes som bestemt ellers i denne paragraf.

Bøter kan anvendes sammen med fengselsstraff.
Vis hele sitatet...
Hvis du selger/har solgt cannabis får du nok besøk, hvis du bare røyker selv derimot, finner jeg det rart at de tar seg bryet, når de har så dårlig med ressurser og alt...
Sist endret av Tobb; 23. november 2008 kl. 16:09.
Jeg ble tatt bare for å røyke. Jeg drev ikke med salg. De fant ikke en dritt hjemme til meg da. Og det var første møte med snuten for meg. Fikk 1 års utsettelse men vet ikke hva bota kommer på.
Jeg har aldri blitt busted for verken salg eller kjøp. Har aldri blitt tatt med mer enn en 6er, som skjedde igår. Jeg har tidligere bøter på ryggen, men de er bare pga ulovlig bruk av rusmidler, ikke oppbevaring.

Sitat av zorro Vis innlegg
Vil tro det er denne.
Vis hele sitatet...
§ 162. Brudd på identifikasjonsplikten

Den som ikke oppgir sitt navn, fødselsdato, fødselsår, stilling eller bopel til et stevnevitne, en polititjenestemann eller annen offentlig myndighet som ber om opplysningen som ledd i tjenesteutøvelsen, straffes med bot. På samme måte straffes den som oppgir uriktige slike opplysninger om seg selv eller andre.
Vis hele sitatet...
Vil tro du tar kraftig feil! ;p
Sist endret av Quetzalcoatl; 23. november 2008 kl. 16:32.
De har plutselig rett til og overvåke kontoen min, og ransake mitt hjem og arbeidsplass. Hvorfor det lurer jeg virkelig på. Mistanker og mistanker... De har jo aldri tatt meg med noe stort, og heller aldri tatt meg i og selge hasj, så hvorfor får de tillatelse til og gjøre alt dette? Dette er kanskje ikke rette plassen til alle disse spørsmålene. Jeg burde vell heller egentlig ta kontakt med en advokat for og høre hva som er på gang.


Noia er når man tror at noen følger etter deg, men når du vet det, da er det vell noe annet
Syntes og de brukte mye ressurser på deg. Kansje de har lyst å "riste miljøet" litt?
Men hvis de hadde en ransakelses ordre fra 14.11 på deg så må de iallefall hatt deg i kikkerten en stund.
Kansje ikke så taktisk å skrive for mye her nå, men jeg lurer på, siden de er så interreserte i kontoen din + ransakelses ordren at de føler seg sikre på at "noen" driver butikk et sted her...
Faen, hater når sånt skjer :s

Ja advokat er nok et must nå.
Sist endret av narchozz; 24. november 2008 kl. 01:47.
Kan jo også nevne at de var 6 personer når de kom. Hehe, siden du snakket om mye ressurser.
Finn den rotta som har blåst deg sier jeg bare.. Letteste måten å få gjort det på er nok å snakke med advokaten din ja, ettersom han skal ha fullt innsyn i sakspapirene om deg.. også evt -grunnlag- for denne "høflighetsvisitten". (Skal sies at det er ikke hver gang politiet er så veldig behjelpelige akkurat, men god nok advokat fikser jobben lett