Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1487
Jeg lurte på om det er noen som vet hva snittet på bleiker elektro har ligget på de siste årene? og Er det noen som vet om det går an å ta dataelektroniker faget på bleiker?

går i 10. nå og er sikker på at jeg vil gå på elektro, men er ikke sikker på hvor vet bare om en skole i asker som har elektro. er ikke sånn veldig flink på skolen og har hørt at det er lett å komme inn på bleiker.
Jeg gikk selv på Bleiker, men kun allmenn påbygg siste året. Sitter igjen med et intrykk av at det er en "getto skole" hvis en kan kalle det det.

Høy strykprosent og ikke det beste miljøet, selv om det var greit miljø i min klasse.

Jeg måtte gå på Bleiker fordi jeg flyttet etter at jeg hadde fått skoleplass et annet sted, så jeg måtte takke ja til der det var plass, som kun var Bleiker (ønsket helst Nesbru, eller Asker).


Hvis du har mulighet så søk på en annen skole, selv om du sikkert kommer til å trives på Bleiker også, men det krever litt mer for ikke å bli en skoleduper som flere andre på den skolen.


Lykke til! Mvh en ingeniørstudent som selv gikk elektro
Sist endret av Sparkey; 10. november 2008 kl. 23:01.
Har selv 3 år på bleiker, det er en "getto skole" i forhold til f.eks. asker eller nesbru, men noe annet kan ikke forventes av en yrkesfag-skole. Hadde 3 fine år der, bra klassemiljø osv.

Er dataelektroniker et fag på vgs? Da jeg gikk der hadde bleiker kun elektro (sterkstrøm) i tillegg til grunnkurs. Elektronikk og lignende er på Rud. De har IKT på bleiker, så er du hypp på et år med 20% office-pakke + enkle windows saker og 80% CS er det helt klart å anbefale
De har dataelektroniker på Rud.
Men det er visstnok en enda dårligere skole igjen.
gikk elektro går på automasjon nå. kan vel si meg enig med ghetto skolepåstanden egentlig men det er ganske digg å gå der egentlig.
De fleste vgs her i Rogaland som er yrkes-skoler blir også kalt "getto".
Jeg hadde 2åring (GK,VK1 Elektro) ved Gann Vgs her.

Ikke la deg lure av "getto" skolene! De er ikke så gale som det høres ut.
Blir jo ofte kalt gettoskole av sossene på allmenn/idrettslinja da....
www.vilbli.no
her kan du sjekke hvilke skoler som tilbyr elektro.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
takk for alle svar!
Hvorfor lurer du på gjennomsnittlige karakterer på en VG3-linja når du går i 10ende?
Mine karakterer ble mer enn forbedret på elektro kontra grunnskole.

Snakk med rådgiver på skolen!