Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 879
Hei,

Windows Messenger Live 8.0 bruker 15 min på logge seg inn på min konto, men når andre logger seg på her tar det normalt 10 sek. Hvis jeg logger på hos en kamerat, igjennom Windows Live Messenger 8.0 logger den seg inn som normalt. Skjønner ikke noe, er ganske frustrende å sitte her og vente på at den skal logge seg inn hele tiden.

Ikke nok med de, Windows Live Messenger 8.0 tar frykterlig mye av min CPU slik at det er umulig å drive med noe annet når den logger på.

Har søkt litt rundt, men fant ikke noe.

Takk for oppmerksomheten
Installer MSN 7.5 (igjen?)..
Er ikke noe spennende i Live utgaven likevel...
Windows Live Messenger tar avogtil helt SYKT av min CPU også, men da lukker jeg selve Live messenger vinduet (ikke det jeg snakker med folk i, men der listen over kontakter er), og da pleier det å ordne seg..

Påloggingen vet jeg ingenting om..
Du har ikke Windows Messenger liggende i bakgrunnen, den kan lage en del tull når du kjører den samtidig med en av MSN sine messengers.
Jeg kjører ingen andre klienter enn Windows Live Messenger 8.0, den eneste gangen den tar mye CPU er når jeg logger på min konto. Ellers når andre logger på sinn konto på samme maskin, går det helt fint.
Har endelig funnet ut hvordan man får bukt med msn sitt cpusløseri.
Åpne oppgavebehandling, velg Prosesser.
Finn msn, det bruker en del cpu så du finner det lett ved å sortere etter cpubruk.
Høyreklikk, velg Angi prioritet, velg "Lavere enn normalt" eller "Lav".
Etter dette har msn hatt merkbart færre cpuoverforbruksanfall og får det et blir ikke de andre programmene forstyrret.
Webcam og andre ting som bruker litt cpu av en god grunn funker bra, men begynner du å gjøre tunge ting i noen andre programmer stopper det litt opp til maskinen ikke har noe tungt å gjøre igjen.
Off..

Begynner å bli lei av MSN klienten min nå, noen med andre forslag?
Trillian. Skal akkurat til å laste det ned selv.