Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  45 4328
Ho ho ho...

Nå er jul ikke langt unna, så kanskje det er på tide å utveksle idéer og tanker rundt temaet julegaver. Jeg er verdens dårligste person til å finne gaver jeg vil gi vekk og til å finne ut hva jeg faktisk ønsker meg. Så derfor lurer jeg på om det er noen her på nff som har noen kule julegavetips. Både til å gi vekk og å ønske seg selv. Det eneste som står på ønskelista mi til nå er "Gutta - på veien med Jokke & Valentinerne", så her er det bare å utveksle idéer og gi tips
hvem er det du skal kjøpe til? Er veldig kult å få en Pondus eller Nemi bok til jul da
prøv å finne ut hva de IKKE ønsker seg i steden for å finne ut hva de ønsker seg mest!
Julegaven min til mamma og pappa for 2år siden synes jeg var veldig genial.
det var salt og pepper kvern som gikk på 5 - !!! - batterier.
Kvernene var i børstet stål (meeeget stiltfult...) og hadde en hendig knapp på siden. når man trykker inn knappen, kommer det faktisk på et lys som lyser opp maten og kverna begynner å gå.

alltid en schläger når mamma og pappa har middagsgjester.
jeg løste probleme med julegaver ganske enkelt, jeg kjøpte 3 hettegensere på H&M for.. tror det var rundt 200kr pr stk, elns... også sydde jeg egene figurer som jeg sydde på hettegenserne har ikke digital kamera, men tegna en (av tre) figurer i PS, mekka 3 forskjellige sånn at det skulle bli litt mere personlig
(en kompis av meg som tegnet kaninen... jeg tokk å "stjal" den fra han, ikke si det til tanta mi da )

Bullfr0g: den kværna kjøpte morra mi til morfarn min på 70års dagen hans :P
Sist endret av Benji; 4. november 2005 kl. 01:00.
lol newsflash: jula er jo evigheter unna. Ikke la deg påvirke for mye av reklamen... ;D
Det er jo alltidkjekt å ha noen flasker deo stående.
kansje du trenger ny hd eller no du kan ønske deg.
Mamma og Pappa fikk en sånn kvern til jul for et par år siden:P
Jeg har forsåvidt kjøpt halvparten av mine 30 gaver allerede, og er kjempestolt av det;P men... Kan jo gjøre slik som jeg gjør det når det hvirkelig nærmer seg (Nå snakker vi desember.. sent:P) Kjøp MASSE ting på f. eks nille eller andre buikker, og "fordel" det når du kommer hjem... Alltid like gøy
Om du er gammel nok, kan du jo kjøpe en flaske med noe brennevin eller en god vin.
Koster deg som oftest aldri mer enn 200,-.
T-skjorter med hjemmelaga motiv. Kanskje bilde av de du skal gi dem til, men ikke vanlig bilde, fisk det først. F.eks. bestafar sitt hode på supermanns kropp ol.
Sitat av sugx
lol newsflash: jula er jo evigheter unna. Ikke la deg påvirke for mye av reklamen... ;D
Vis hele sitatet...
JA!!! La oss alle vente med å kjøpe julegaver til julerushet begynner med økte priser og lange køer. Genial idé!

Er ingen kløpper på symaskin, men fikk jo symaskinlappen på ungdomsskolen. Enge motiver på tøy er noe jeg vil prøve. "Verdens beste mamma" genser til mamma MÅ jo bare bli bra Får prøve å lage den litt tøff...
Kjøp ei atombombe!!!.......kansje litt dyrt og voldsomt.
Hmmmm.....lag noe nyttig! Det blir alle glad for.

-Iallefall Foreldre
Sitat av FlyingVeeVee
JA!!! La oss alle vente med å kjøpe julegaver til julerushet begynner med økte priser og lange køer. Genial idé!
Vis hele sitatet...

Er det ikke i jula det er priskrig i alle butikkene og du kan kanskje få en musikk cd for 60kr istedenfor 160? eller 2 dvder for 150 istedenfor 1 til 200? Greit nok med køene, men prisene er alltid en fryd i juletider.

Jeg pleier alltid bare å kjøpe noe helt enkelt og greit til foreldrene mine, ikke for mye og ikke for lite. I fjor kjøpte jeg en bok til min far som han ble svært glad for, og en CD med ynglingssangeren til muttern. (skulle jeg aldri gjort)... men men, hun ble iallefall også veldig glad.. Til søsknene mine kjøpte jeg en flaske vin, og til kammeratene mine noen dvder på tilbud. Pluss en blender til foreldrene mine, teknisk sett fordi jeg var lei av å lage kjedelige drinker på vorschpiel og sånt .. Alltid greit å kjøpe ting som du trenger i julegave til familien. Da får du både brukt det selv, og familien blir glad

Til besteforeldrene pleier jeg å kjøpe noe billig og enkelt de kan pynte med. Slår alltid ann.

Jeg kjøper alltid inn tingene max 3 dager før jul, så slipper jeg å tenke på alt maset før da
Men det er da ihvertfall kjekt å ha noen idèer klare.
Sitat av Tangaalf
og til kammeratene mine noen dvder på tilbud.
Vis hele sitatet...
Du skylder meg en DVD fra i fjor faktisk. Du bæsja på leggen husker du?:P

Til foreldre kan man egentlig bare lage en tegning, brenne ut en CD eller noe så blir de fornøyd. Så jeg pleier aldri å brenne så mye penger der.
Men julegaver kjøper man på julaften. Til nød på lille-julaften...

Ikke kjøp gavekort, det er kjedelig!
Jeg vet i alle fall at mine foreldre hater å få "ting" som nips og annet rask til å pynte med. Jeg har en fin filosofi når det kommer til julegaver; Hvis ingen sier noe eller kommer med noen ønsker så får de bøker. Jeg elsker å få bøker selv... Dette gjelder da først og fremst familie. Venner får ingenting. Vi har bare avtalt at vi ikke gir til hverandre. Blir så meningsløst å bare gi noe fjas bare for å gi noe. Dessuten er vi en såpas stor gjeng at ikke det hadde vært aktuelt å gi noe som koster noe serlig.

Kjæreste er noe annet. Der er det bare å slå på stortromma! Penger betyr ingenting når det kommer til den gaven. Mitt tips er å gi mange små gaver i stedet for en stor...

Moralen fra meg: Ikke gi bare for å gi. Det er med på å bygge opp under det utrolige kjøpepresset som allerede er helt vanvittig stort. Miljøet er fucked nok fra før...
Til foreldre tegner man jo fine tegninger, eller finner noen man tegna i barnehagen
Når det gjelder hva man skal ønske seg selv, så mådet vel være Xbox 360!
søster får Godspeed You! Black Emperor - Yangui U.X.O.
bror får gammel Tintingplakat
annen bror får Tortoise - Standards
mor og far får stor innrammet bildeserie til å henge på veggen som skal se fancy ut
kjæreste får "Galskap satt i system" signert av Lars Lauvik i første opplag (bare 100. eks) og masse godteri hun liker

søsken kan man gi musikk du selv liker og tror de vil like, eller bøker du selv liker og tror de vil like. foreldre gir du noe du selv har laget. kjæreste gir du et eller annet romantisk, men det vet ikke jeg hvordan man gjør, dessverre godteriet får være romantisk nok, tegneserier er jo ikke så veldig egentlig

Syns jeg selv er veldig flink til å finne på gaver til folk, det gjelder bare å kjenne dem og forstå hva de kunne likt å fått.. Sosial intelligens, kanskje.. Selv vil jeg ha nytt kameraobjektiv, mer ram til ibook og ekstern harddisk og ny platespiller siden gamle er ødelagt

jævlig smart av meg å skrive alt her, vet ikke helt hvorfor jeg gjorde det, men er ingen i familien min som surfer her uansett ;p

gleder meg til å korrekturlese posten min i morgen.. setningsoppbygning går til helvete når man har drukket alkohol
Man trenger ikke bare gi ting. Selv har skal jeg gi mor en shoppingrunde i julegave. Jeg skal ta henne med inn til byen og finne klær og stæsj som vi liker, også kjøper jeg det til henne. Koselig for oss begge to, og en julegave som vil bli satt pris på.
Sitat av froskenfredrik
Man trenger ikke bare gi ting. Selv har skal jeg gi mor en shoppingrunde i julegave. Jeg skal ta henne med inn til byen og finne klær og stæsj som vi liker, også kjøper jeg det til henne. Koselig for oss begge to, og en julegave som vil bli satt pris på.
Vis hele sitatet...
God idé, men den gamle kaffetrakteren knelte i går. Mamma så forbanna og gretten på morraen og sa: "Satan! Nå vet jeg iellafall hva JEG ønsker meg til jul. Ny kaffetrakter!"

Hørte det helt ned på rommet mitt så da var den gaven spikret

Er det så veldig priskrig akkurat rett før jul da? Uansett så synes jeg det er greit å være ute i god tid. Se litt rundt å finne en bra gave istedenfor noe du rasker med deg på tilbud.
Nei nei nei. Julegaver skal man maks begynne å tenke på 4 dager før julaften. 2 måneder før blir grovt feil!
Jeg pleier å handle alle julegaver på netthandelen.no. Der har de temmelig greie produkter, og om man er heldig får man dem til en slikk og ingenting
Tror jeg kommer til og ønske meg Xbox 360 jeg, selv om det kanskje er litt dyrt.

Mamma skal få trådløs router (!) og kanskje no kjøkkenstæsj. Faren min vil ikke ha noen gaver, men må vel kjøpe noe så det blir vel enda en zappa eller zeppelin dvd.

Det er verre med hva man skal kjøpe til dama. Det har jeg ikke turt å tenke på enda:/

Andre tips:
- Rocky-abbonement
- pondus - "

alt jeg kommer på.
Jeg får iBook til jul.
Ganske kjedelig å vite hva man får..
Anyway..
Det å kjøpe gaver til muttern er ikke noe problem, siden hu alltid ønsker seg noe ting hu samler på...

Gave til fattern derimot blir det litt værre med.. Aner absolutt ikke hva han ønsker seg, i fjor kjøpte jeg to vinflasker! Kan liksom ikke kjøpe det samme i år!

En annen ting er at i år har jeg absolutt ikke kommet opp med noen ønsker selv! Noen tips?
Sitat av Raymond
Ganske kjedelig å vite hva man får..
Anyway..
Det å kjøpe gaver til muttern er ikke noe problem, siden hu alltid ønsker seg noe ting hu samler på...

Gave til fattern derimot blir det litt værre med.. Aner absolutt ikke hva han ønsker seg, i fjor kjøpte jeg to vinflasker! Kan liksom ikke kjøpe det samme i år!

En annen ting er at i år har jeg absolutt ikke kommet opp med noen ønsker selv! Noen tips?
Vis hele sitatet...
Har akkurat det som passer faren din :P *trur jeg* Nesten alle farer liker å drikke øl (: så far min samler på øl-glass, så jeg kjøper 2 stk til han vært år. Dem er ganske svære.
Sitat av XnoN
Jeg får iBook til jul.
Vis hele sitatet...
Det er da ikke sikkert enda.
Edit: iPod av diverse slag er da altid en fin gave.
Sitat av cezar
Tror jeg kommer til og ønske meg Xbox 360 jeg, selv om det kanskje er litt dyrt.

Mamma skal få trådløs router (!) og kanskje no kjøkkenstæsj. Faren min vil ikke ha noen gaver, men må vel kjøpe noe så det blir vel enda en zappa eller zeppelin dvd.

Det er verre med hva man skal kjøpe til dama. Det har jeg ikke turt å tenke på enda:/

Andre tips:
- Rocky-abbonement
- pondus - "

alt jeg kommer på.
Vis hele sitatet...
Julegavetips til dama. Gi henne flere gaver. En ting du vet hun ønsker seg, men som er fryktelig upersonlig. F.eks mp3-spiller. Det blir hun jo glad for, men en slik gave sier ingenting. Du bør ha en gave til i bakhånd. Bare en bitteliten ting. Kan godt være gratis. Noe du har laget selv, men poenget er at den skal være personlig. Da blir det bra
I fjor brant jeg ut hele Pink Floyd-diskografien til mamma. Den slo an.
Ipod eller mp3 spiller er jo alltid en slager, hvem liker da ikke musikk? også får de fylle den opp selv med all den dritten de hører på. Tingen er bare at de fleste har en allerede da =/
Jeg fikk Pondus bok i julegave av brodern i fjord og ler meg skakk av den enda, bare digger den.
Men hva jeg skal gi til familie og fetter på 17 aner jeg ikke. Prøver å tenke på hva jeg selv ønsker meg, men veit jo ikke det heller enda.
Men noe som kan være ganske smart er å ta med ei dame når man skal handle (hvertfall i mitt tilfelle) for de elsker å shoppe og kommer på mye bra =)
Er det bare jeg som ikke er vant til få/kjøpe så dyre ting som ipod, xbox360, og ibook? Pleier ikke engang å gi så dyre gaver til familien.... *sutre*
Better than thou.
Ikke jeg heller, men det er faenikke noen grunn til å sutre over det.
Er nok ikke det nei, har alle tingene jeg trenger jeg. Og det jeg ikke har har jeg penger nok til å kjøpe, men lurer egentlig litt på hva normen eller gjennomsnittet er på når det gjelder verdien på julegavene folk kjøper...
Siden vi er et så riket land og Norge er det beste landet å bo i, så betyr jo det fort at vi har litt mer å rutte med enn resten av kloden.
Men når man først skal kjøpe noe så er det jo greit at det holder lenger enn til 1. juledag da, men de fleste som jeg kjenner kjøper bare julegaver til de nermeste ellers så hadde det bare blitt no billig skrap til alle sammen. Er en del av oss i "gjengen" som skal gi penger til kreftforbundet denne jula istedet for til hverandre.
Hva med en fet rasterbate, seff rettet mot en riktig målgruppe. Dvs ikke mordi, mordi sin mor eller noens mor i det hele tatt.

-Rasterabate!
Julegave til mødre osv. er temmelig lett, ettersom jeg går på formgivning, lager jeg bare et gigantisk bilde på skolen og pakker inn, voilà, mammaen min er glad. Samme gjør jeg med samtlige andre familiemedlemmer; her er det bare kjæresten min som er den harde nøtten.
Gutter har en tendens til å si "Jeg ønsker meg ingenting, jeg."
Til venninner, lager jeg kalendere med bilder av oss sammen, eller noe annet jentete og sånn.
Sitat av otaku
Det er da ikke sikkert enda.
Edit: iPod av diverse slag er da altid en fin gave.
Vis hele sitatet...
Hva vet du om det er sikkert? Jo det er sikkert at jeg får det.
Sitat av Bullfr0g
Julegaven min til mamma og pappa for 2år siden synes jeg var veldig genial.
det var salt og pepper kvern som gikk på 5 - !!! - batterier.
Kvernene var i børstet stål (meeeget stiltfult...) og hadde en hendig knapp på siden. når man trykker inn knappen, kommer det faktisk på et lys som lyser opp maten og kverna begynner å gå.

alltid en schläger når mamma og pappa har middagsgjester.
Vis hele sitatet...
Hehe... Jeg kjøpte et par sånne til Pappa til bursdagen hans, men som den konservative, gammeldagse nissekommunisten han er, skjønte han ikke vitsen med å bruke batterier - "de fungerer jo like fint hvis man bruker de vanlig". Etter noen måneder gikk jeg så lei av å se han bruke dem manuelt, de kosta jo tross alt omtrent fem ganger så mye som vanlige kverner, så jeg bare måtte kjøpe og slenge inn noen batterier i de! Og da måtte han jo innrømme at det var litt tøft...
Vel, det var dagens lille historie!
Går på snekkerlinja, så tror nok jeg kommer til å lage et skap eller noe i den duren til foreldra mine, det vil nok slå an.
Til brødrene blir det vel dvd'er og godis eller noe.
Til dama har jeg ikke helt bestemt enda.
Er det bare jeg som syns kjærester er det vanskeligste? Har nogelunde planer om hva jeg skal kjøpe til alle andre bortset fra ham..:O

Uansett så er hjemmelagede ting alltid en god ide (som nevnt før) til for eksempel foreldre og besteforeldre.. De blir alltid glad for det (Eller later som? ) uansett så er det jo rimelig
Jeg ønsker meg noe nyttig, som f.eks en vannkoker, og diverse jeg bare har lyst på, som en haug band-ting.

Siden mitt budsjett er ganske begrenset når det gjelder julegaver (400,-) og både mor og far har bursdag i nærmeste framtid har jeg ikke mye å rutte med. Så det blir nok noe hjemmelaget og diverse kjøpt på butikker som Nille, Europris o.l.
gavekort til tatovering!
en kompis kjøpte en stratosplate til hver eneste medlem i hele familien var ikke så spennende å se hva folk pakkte opp fra ham på slutten av kvelden for å si det slik.
hmm pappa er enkel sånn sett. i fjord fikk han Harstad Cognaq. i år skal han få Hammerfest Cognaq.
mamma skal få trådløs router. npulz skal få XXXXXXX (lillebror som henger her). Minste broren min får vel noe elektronisk dill dall siden det ser ut som om han kommer til å bli elektriker. eller så får han et trådløst kort så han får en pc inn på rommet sitt.
når det gjelder vennene mine så får Fase^ XXXXXXXX. ellers så får de 2 andre lommelerker så de slipper å drasse rundt med 0.5l flaske med sprit overalt.
Egentlig skulle jeg i år ydmyke alle venne mine med oppblåsbare pule sauer med gele fitte. Men siden jeg nettop fikk mail om at de var utsolgt på den plassen jeg fant de billigst måtte jeg skifte taktikk., Se for deg ansiktene til foreldrene når de ser at sønnen pakker opp en oppblåsbar pule sau =p
Sitat av Psych|Com
[...]Se for deg ansiktene til foreldrene når de ser at sønnen pakker opp en oppblåsbar pule sau =p
Vis hele sitatet...
Haha. En velkjent farsott fra en nærliggende bygd til Kristiansand. Har en skokk med kompiser der som lar det gå sport i å gi bort den mest "intime" presangen til hverandres bursdager og slikt
LATEX TRUSE!
Det blir en fin gave til pappa
Men hvaaa skal jeg kjøpe til mor?
erru gæærn ? - hørt den før ?