Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1093
Jeg får levert bredbånd av Bluecom! Har funket helt greit helt til nå i det siste! Har for tiden 2mbits linje, men venter på at de skal doble den! Helt gratis selvfølgelig
Men nå i det siste har jeg fått alvorlige problemer med nedlastingshastigheten min! Jeg laster ned på lik linje med et 26.6kbits modem! Og da skjønner til og med jeg at det er noe galt! Jeg har gjort alt mellom himmel og jord, i tillegg til å sitte to timer på vent i deres såkalte norges beste kundeservice! Og når jeg til slutt kom igjennom så ba han meg reset alt! Det gjorde jeg, gikk fint i 5 minutter, men så kom driten tilbake! Jeg er så drittlei av det at FAEN! Noen som har noen gode råd? Og NEI, jeg laster ikke ned noe, har ingen spyware og JA, har sjekket pcen for både spyware og virus!
Ta steget heelt ut og reformater, installer siste SP av hva en operativsystem du bruker (såfremt det er windows såklart)og patch alt... da er du hvertfall sikker på at det ikke er maskina di det er noe galt med.

Har bluecom jeg også. Eneste problemet jeg har er at plutselig får jeg ikke kontakt med nettet i det hele tatt sånn plutselig. Aldri opplevd trøbbel med selve hastigheten
Sist endret av JensK; 14. september 2005 kl. 16:11.
det kan jo høres ut som om det er noe som struper trafikken hans...
kanskje han bruker netlimiter?
bruker ikke netlimiter!
Sitat av el_tafso
bruker ikke netlimiter!
Vis hele sitatet...
Jeg er hans lillebror og har gått igjennom alt sammen en milliard av ganger.
Det virker rett og slett som om at Bluecom struper ned linjen våres og lar oss få litt linje når vi ringer som settes tilbake etter 5 minutter!
offtopic: Jeg jobber for tiden masse me brdbåndspatruljen(Telenor) i et firma som hetter Telavie(snart Relacom)

Dette med at de setter opp hastigheten(migrering) kan skape problemer slik som du har.
Det er som regel at 4mbit ikke rekker så langt som 2mbit. Bor du langt vekke fra sentralen har du kanskje vært heldig å fatt "gjennom" akkurat 2 mbit, men når du fikk 4mbit klarer ikke ledningene som går ifra sentralen å få 4mbit gjennom til deg, da er det ofte at modemene bukker under og ikke klarer å gi skikkelig fart.
Dette gjelder spesiellt for Telenor sin SpeedTouch 510. Vi i bredbåndspatruljen ser at mange harfått oppgradert hastigheten sin, men at modemene ikke klarer å ta imot 4mbit pga lang avstan til sentralene
Vi har flere ganger sett at det er SpeedTouch modemene som ikke klarer lange avstander å høye hastigheter. Da har vi prøvd med et CellPipe modem, og det har gått bra i noen tilfeller, i andre ikke, så det har ofte med modemtype, avstand og hastighet.
Bor du 1km fra sentralen får du fint opptil 8mbit på kobberledning, men bor du 2km får du kanskje bare 4mbit. Er du 4-5km fra sentralen kan du være glad du har over 1-2mbit !
bluecom har hatt noen problemer med en eller flere routere i Østfold.
Det resulterte for meg noe treger linje. og noe nede tid.
Dette står det om her: http://www.bluecom.no/privat/kundese...t/driftstatus/
og skal væra rettet opp ser jeg.

Jeg hadde store problemer med speedtouch modeme og billion modemet.
har gått til bake til mitt alcatel modem.

Det fungerer ypperlig. hub'en er på 24/7 samtidig som jeg ikke merker serlig nedgang på surfingen.

Og er storfornøyd.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av ZyPreXa
offtopic: Jeg jobber for tiden masse me brdbåndspatruljen(Telenor) i et firma som hetter Telavie(snart Relacom)

Dette med at de setter opp hastigheten(migrering) kan skape problemer slik som du har.
Det er som regel at 4mbit ikke rekker så langt som 2mbit. Bor du langt vekke fra sentralen har du kanskje vært heldig å fatt "gjennom" akkurat 2 mbit, men når du fikk 4mbit klarer ikke ledningene som går ifra sentralen å få 4mbit gjennom til deg, da er det ofte at modemene bukker under og ikke klarer å gi skikkelig fart.
Dette gjelder spesiellt for Telenor sin SpeedTouch 510. Vi i bredbåndspatruljen ser at mange harfått oppgradert hastigheten sin, men at modemene ikke klarer å ta imot 4mbit pga lang avstan til sentralene
Vi har flere ganger sett at det er SpeedTouch modemene som ikke klarer lange avstander å høye hastigheter. Da har vi prøvd med et CellPipe modem, og det har gått bra i noen tilfeller, i andre ikke, så det har ofte med modemtype, avstand og hastighet.
Bor du 1km fra sentralen får du fint opptil 8mbit på kobberledning, men bor du 2km får du kanskje bare 4mbit. Er du 4-5km fra sentralen kan du være glad du har over 1-2mbit !
Vis hele sitatet...

Den 13. September så skulle linja være oppgradert til 4mbit.
Den 15. September ringte jeg de og spurte hva som skjedde, Og fikk som svar at den var oppgradert 13. September.
20. September ringte jeg de opp igjen og spurte hvorfor jeg fortsatt ikke hadde fått 4mbit. Da svarte han at det stod det her at jeg hadde det. Så forklarte jeg hele pakka og han skulle se på det. Ga med et loggnummer og et program for og sjekke hastigheten hvor jeg skulle sende han screenshot med klokkeslett. 3 slike screenshots sendte jeg med 3 timers mellomrom for hvert screenshot.
Fikk mail ca. 1 måned etterpå om at problemet var fikset. Men det var det da absolutt ikke. Sitter fortsatt på 2mbit. Jeg bor ca. 500 meter ifra sentralen så jeg nekter og tro at det skal ha noe og si. Har prøvd med flere forskjellige modem så det har heller ingenting og si. De leier jo fra sentralen til Telenor. Hvor naboen min har 4mbit fra Telenor! Så jeg skjønner egentlig ikke hva som er problemet. Så om 1 time så sier jeg bare nåde til den personen som sitter i Support linja til Bluecom.
Noen som forresten har noen ideer om hva jeg kan bruke som argument utifra den teksten jeg har skrevet?
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Jeg hadde samme problem. Problemet var som nevnt over at linja inn i huset var omtrent like tykk som ett sugerør. Så istedet for å få en doblet 2mbit til 4mbit så måtte den justeres ned og ligger nå på 1600/512 eller noe sånt.. Funker glimrende..
-totto
Sitat av totto
Jeg hadde samme problem. Problemet var som nevnt over at linja inn i huset var omtrent like tykk som ett sugerør. Så istedet for å få en doblet 2mbit til 4mbit så måtte den justeres ned og ligger nå på 1600/512 eller noe sånt.. Funker glimrende..
-totto
Vis hele sitatet...
Eneste er det at en kompis av meg som bor 200 meter lenger oppi veien her får fett inn 4mbit fra akkuratt samme sentral. Nå har jeg snakket med bluecom og det kommer en tulling derfra som skal se det med egne øyne. Så vi får se hva som skjer. Jeg vet nesten garantert at jeg kommer til og kreve penger tapt på dette og bytte leverandør!
#bluecom @ EFNet kjappere enn å ringe support ;D
Dersom du har prøvd med flere modem enn det ene så be dem bytte porten din i sentralen... Det skjer faktisk at porter dør / blir ustabile på slikt utstyr. Bor du 500 meter fra sentralen skal du ikke ha noe problemer med 4Mbps såfremt at det ikke er noe fysiskt i veien med linja / kobberen. Funker ikke dette så be dem sette tilbake hastigheten til 2Mbps mens du sitter bak maskinen og tester. Sier dem at de ikke kan gjøre dette mens du venter så be om å få prate med en tekniker som har peil. Jeg gjør slikt hele dagen for kunder som opplever problemer...

Har også opplevd enkelte rare ting med SpeedTouch... Linja trainer til 256Kbps i stedet for 2Mbps selv om modem og sentral står på pulten foran meg og "linja" er 1 meter patchekabel... (SHDSL)... men modemet SKAL prøve lavere hastighet dersom det ikke klarer 4mbps... Men det skal ikke droppe helt ned... Har du klart 2Mbps før så burde du jo få til det fortsatt.

Lykke til :-D
Jeg har 4mbit fra BlueCom, og når det skjer hos meg så tar jeg ut strømmen til modemet i 5-10 minutter. Ta ut og strømkontakten - vent ca 10 minutter - sett kontakten inn igjen - surf ivei på bra speed
Sitat av ZyPreXa
offtopic: Jeg jobber for tiden masse me brdbåndspatruljen(Telenor) i et firma som hetter Telavie(snart Relacom)

Dette med at de setter opp hastigheten(migrering) kan skape problemer slik som du har.
Det er som regel at 4mbit ikke rekker så langt som 2mbit. Bor du langt vekke fra sentralen har du kanskje vært heldig å fatt "gjennom" akkurat 2 mbit, men når du fikk 4mbit klarer ikke ledningene som går ifra sentralen å få 4mbit gjennom til deg, da er det ofte at modemene bukker under og ikke klarer å gi skikkelig fart.
Dette gjelder spesiellt for Telenor sin SpeedTouch 510. Vi i bredbåndspatruljen ser at mange harfått oppgradert hastigheten sin, men at modemene ikke klarer å ta imot 4mbit pga lang avstan til sentralene
Vi har flere ganger sett at det er SpeedTouch modemene som ikke klarer lange avstander å høye hastigheter. Da har vi prøvd med et CellPipe modem, og det har gått bra i noen tilfeller, i andre ikke, så det har ofte med modemtype, avstand og hastighet.
Bor du 1km fra sentralen får du fint opptil 8mbit på kobberledning, men bor du 2km får du kanskje bare 4mbit. Er du 4-5km fra sentralen kan du være glad du har over 1-2mbit !
Vis hele sitatet...
TAKK! Hos mor mi så hadde vi det problemet, vi fikk oppgradert linja til svimlene 1mbit, og da koplet nettet seg rett og slett ut i flere timer, de fant aldri ut feilen før etter et halvt år, da satte de ned hastigheten, men da hadde jeg flyttet uansett Vi lå forresten mer enn 5 km unna..

Nå har jeg BlueCom 4mbit, funker fjell!
Nå har problemet endelig løst seg.
Etter min sinte telefon på fredag morgen. Dro den nok en bluecom kar til sentralen og skiftet port som jeg ba han om og gjøre. (skifte porten min i sentralen)
Pluss at jeg får mer enn det jeg betaler for
7mbit inn og 1mbit ut skal egentlig ha 4mbit inn og 445 ut
Hadde samme problemet med Telenor 2mbit linje.
Linja døde ut og var ganske ustabilt hele døgnet. Ringte kundeservice, og ble oversatt et par ganger, og han siste jeg prata med skulle logge linja for å bekrefte at det var ustabilt.
Etter et par dager så hadde jeg plutselig 4mbit linje.

Tror noen slike sinte telefoner funker skikkelig bra på nettleverandøren