Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1119
Hei,

Jeg har slitet med at datan skrur seg av plutselig under noen spill.

Det virker som skjermkorte blir for varmt.
Kjøpte vannkjølings blokk til x800xt korte mitt fra microplex men denne passa ikke. fordi jeg har pci-e og den vannblokka var lagd for agp. Som selvfølgelig ikke Microplex Informerte om.

Så det jeg lurer på om 48 grader er mye?
Det er når jeg ikke er inne på spill. Eller andre ting som bruker mye av skjermkorte.

Brukte "Everest" for og skjekke dette.
merker du no artifacts?

problemet kan like gjerne være cpuen din.. har du overklokka denne? gitt den nok spenning?
Det er ikke veldig mye - GPUen er konstruert for å tåle lange belastninger på over 85' og DIE temp er over 100'.

Jeg har selv ett X800pro VIVO klokket til 600@600 med Maze4 uten noen form for modds. Min temp er IDLE 40' og rundt 50' med HL2 flere timer.

Det jeg ville ha gjort er å fjerne shimmen og ta på minst mulig "goop" - min GPU la bokstavelig talt å "badet" i AS5

Du kan også override styring av vifte fra fixed til manuell (dvs. RPM)
Skru av VPU-Recovery-dingsen som restarter maskinen hvis noe går til helvete, kanskje vi kan få noe fornuftig ut av blåskjermen.
#Conex's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av mongob0ffel
merker du no artifacts?

problemet kan like gjerne være cpuen din.. har du overklokka denne? gitt den nok spenning?
Vis hele sitatet...
Noen ganger når jeg skurer på datan så kommer det opp en melding på skjermen hvor det står at jeg skal se om strømkabelen til skjermkorte er plugga inn. Oxo piper den som faen..

Tenkte jeg bare skulle sende korte tilbake eller noe!

Er litt noob akkurat på det der. Men hvis det kan være noe løsning plis forklar meg godt..

Edit: Har vannkjøling på cpu ligger på rundt 29 grader.
System: 32 Grader
CPU: 29 Grader
PWM: 35 Grader
----------------------
CPU 1.32v
DRAM: 1.8v
5VSB: 5.1-5.13v
NB 1.5v: 1.48v
ATX 12V: 11.32v
ATX 5V: 5.13v
ATX 3.3V: 3.32v
VBATT: 3.18
----------------------
Sist endret av #Conex; 29. desember 2004 kl. 14:37.
Ja, er strømkabelen til skjermkortet plugget ordentlig inn?
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
-Offtopic-

Hva er ideèl(skrives det slik?) temperatur på CPU egentlig? Har hørt mye rart, og siden dette var innpå det...
#Conex's Avatar
Trådstarter
Ja, det er den.. har skjekka detta sikkert over 40 ganger. har plugga av alle andre ting på de 2 strøm kretsene så det er bare
skjermkorte som for strøm.

Har en 480w Strømforsyning.
-----------------------------------------------------
Hvis du ser på den andre posten så er det noen grader som jeg målte i "ITE Smart Guardian".
-----------------------------------------------------
Noen ganger når jeg skurer på datan så kommer det opp en melding på skjermen hvor det står at jeg skal se om strømkabelen til skjermkorte er plugga inn. Oxo piper den som faen..
Vis hele sitatet...

Dårlig kontakt på (PSBen) mente molexen på skjermkortet ditt - kjent problemstilling på de nye ATI kortene. Alternativt kan du bruke den andre strømutgangen med overgang
#Conex's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av smukken_
Dårlig kontakt på (PSBen) mente molexen på skjermkortet ditt - kjent problemstilling på de nye ATI kortene. Alternativt kan du bruke den andre strømutgangen med overgang
Vis hele sitatet...
Så da er det kanskje noe med den strømledningen som følgte med. Går det ann og fikse dette på en måte? Går det ann og få kjøpt en ny kabel et sted? Drit lei av at den slår seg av på hl2 hehe..
▼ ... noen uker senere ... ▼
#Conex's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av IvIoyner
Skru av VPU-Recovery-dingsen som restarter maskinen hvis noe går til helvete, kanskje vi kan få noe fornuftig ut av blåskjermen.
Vis hele sitatet...
Skrur det av nå skal se hva som skjer=P

Men hvis ikke det funker åssen kan jeg se om molexen sitter riktig?
#Conex's Avatar
Trådstarter
Fikk blå skjerm nå.. husker ikke hva som stod men det skjedde etter jeg hadde skrudd av vpu-recovery