Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2314
Så jeg har en bestekompis som jeg er sikkelig close med. Fant nettop ut at han og exn min har snitcha til faren min om at jeg har røyka hasj. og andre stoffer når jeg bare har røyka. Han har vært rusmisbruker selv og han har enda ikke snakket med meg om det og han fant det ut igår. Hva skal jeg si?
Nå mistenker jeg at du er så ung at mye av det jeg kommer til å skrive vil høres helt idiotisk ut for deg. Men etter min mening så gjør du ingenting. Hvis kompisen din var en god kompis så er sjansene store for at han er bekymret for deg og ønsker deg bare godt. Tillitsbrudd er det vel kanskje, men det kan jo være at frykten for faren din er nok til å få deg til å slutte, så for hans del så kan det kanskje føles det sikkert verdt det om dere så aldri snakker igjen. Hvis han har vært rusavhengig selv så vet han nok godt hvor stort ett helvette dette livet kan bli når man roter seg borti bønne og etter hvert kanskje andre stoffer. Og hvis det var onde hensikter, så kutter du kontakten også går du videre. Sjansen er stor for at det ikke er siste gang du roter deg borti ett rasshøl, så du kan like greit lære deg å snu det andre kinnet til med en gang.

Men venner som er villige til å kjempe for deg, de tar man gjerne vare på, selv om de ikke nødvendigvis går frem like smart hver gang. Rasshølene unngår man så man ikke blir sugd med inn i deres verden med drama og løgn.
Gajafbig's Avatar
Trådstarter
Sitat av tasmus82 Vis innlegg
Nå mistenker jeg at du er så ung at mye av det jeg kommer til å skrive vil høres helt idiotisk ut for deg. Men etter min mening så gjør du ingenting. Hvis kompisen din var en god kompis så er sjansene store for at han er bekymret for deg og ønsker deg bare godt. Tillitsbrudd er det vel kanskje, men det kan jo være at frykten for faren din er nok til å få deg til å slutte, så for hans del så kan det kanskje føles det sikkert verdt det om dere så aldri snakker igjen. Hvis han har vært rusavhengig selv så vet han nok godt hvor stort ett helvette dette livet kan bli når man roter seg borti bønne og etter hvert kanskje andre stoffer. Og hvis det var onde hensikter, så kutter du kontakten også går du videre. Sjansen er stor for at det ikke er siste gang du roter deg borti ett rasshøl, så du kan like greit lære deg å snu det andre kinnet til med en gang.

Men venner som er villige til å kjempe for deg, de tar man gjerne vare på, selv om de ikke nødvendigvis går frem like smart hver gang. Rasshølene unngår man så man ikke blir sugd med inn i deres verden med drama og løgn.
Vis hele sitatet...
setter pris på at du har skrevet mye, men exen min har truet meg helt fra da jeg slo opp, ho er en manipulerende drittkjerring og kompisen min har dolka meg flere ganger og vært dritt.
Går fort å skrive mye etter mange år foran et tastatur. Er vanskeligere å skrive lite føler jeg til tider...

Vel jeg ville gått å tatt en prat med faren din jeg, også prøver du å forklare situasjonen. Nå går jeg ut fra at faren din ikke er en komplett idiot da, men om du er heldig så kan det gjøre relasjonen tettere om dere føler at dere kommer på bølgelengde og at dere kan stole på hverandre.

Han kompisen din og eksen din kan du slette fra kontaktene på telefon og i sosiale medier, og hvis dere har noen felles venner som også oppfører seg sånn så kan du like greit fjerne de også. Det finnes mennesker som oppfører seg sånn som vi ønsker at de skal gjøre, men det kan være litt langt i mellom de til tider, og om du vil ha min mening så er det bedre å være alene enn å havne sammen med feil folk. Du trenger ikke å ta igjen hvert fall, for hvorfor skal du starte på det prosjektet? De kommer jo sikkert aldri til å lære noe av det uansett, og for din del så må du bruke tid og energi på å høre på løgn og drama, og det trenger jo ikke du i livet ditt heller (håper jeg?). Nei kutt heller kontakten også bruker du tiden din på ting som bygger deg og dine opp i stedet...
Umulig å foreslå hva du skal si da folk er forskjellige, men vil bare si at du ikke må tenke for mye på det. Noen folk vil bare se andre lide, forhåpentligvis gjorde dem det av kjærlighet på en forskrudd måte. Enkelte lever jo for drama, og muligheten for å ødlegge skikkelig for andre kan føles som en makt.. så ikke ta det for personlig, prøv å hev deg over det.. Faren din har kanskje forståelse for det hele, litt weed er ikke verdens undergang heller. Er det ikke omtrent 1 av 4 som røyker hasj i videregående alder nå til dags? Det går bra med de aller, aller fleste som koser seg litt meg det.
Prat med din far, vær ærlig og si ting som de er. Er du heldig tar faren din det greit.

Dropp disse folka og se videre.


Dette skrives med forbehold om at du ikke ser neddopa ut 24/7 da er det kanskje noe i de folkas bekymring
Hvis du fortsatt har kontakt med Ex'en din, så er det ikke en Ex. Få Ex'en ut av livet ditt for godt (med mindre dere har barn sammen da).
Gajafbig's Avatar
Trådstarter
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Hvis du fortsatt har kontakt med Ex'en din, så er det ikke en Ex. Få Ex'en ut av livet ditt for godt (med mindre dere har barn sammen da).
Vis hele sitatet...
Nei men kompisen min har det.
Anonym bruker
"Laktoseintolerant Knurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Gajafbig Vis innlegg
setter pris på at du har skrevet mye, men exen min har truet meg helt fra da jeg slo opp, ho er en manipulerende drittkjerring og kompisen min har dolka meg flere ganger og vært dritt.
Vis hele sitatet...
Hvordan truer hun deg om dere ikke har kontakt? Hvorfor truer hun deg?

Kompisen din høres vel også mer ut som en ex, om han gjentatte ganger bare er kjip.
Når jeg leser igjennom dine tidligere poster seg jeg du også kødder rundt med heroin. Så at du ikke har brukt noe annet er jo ren løgn.

Og får psykosesymptomer av hasj.

Godt de sier ifra!
Du er ikke på en vei som ender godt.
Sitat av Gajafbig Vis innlegg
setter pris på at du har skrevet mye, men exen min har truet meg helt fra da jeg slo opp, ho er en manipulerende drittkjerring og kompisen min har dolka meg flere ganger og vært dritt.
Vis hele sitatet...
Kompisen din har dolka deg flere ganger og fortsatt kaller du han kompis ?

Sorry altså, men det er du som er problemet. Når folk dolker deg i Ryggen første gang, så sørger man for at de ikke får mulighet til å dolke deg i ryggen flere ganger
Sitat av Båtbåtbåt Vis innlegg
Kompisen din har dolka deg flere ganger og fortsatt kaller du han kompis ?

Sorry altså, men det er du som er problemet. Når folk dolker deg i Ryggen første gang, så sørger man for at de ikke får mulighet til å dolke deg i ryggen flere ganger
Vis hele sitatet...
Synes det er helt innafor når TS i andre tråder skriver han også bruker heroin, men lyver her.
I tillegg er han nok også et barn.
Sliter også med å se hvordan han kan bli truet av en ex han ikke har kontakt med.
Og ingen info om hva hun truer med, så TS er nok lite uskyldig her.
Vist denne kompisen har dolket deg i ryggen flere ganger osv, hvorfor henger du med fyren?
Sitat av Gajafbig Vis innlegg
setter pris på at du har skrevet mye, men exen min har truet meg helt fra da jeg slo opp, ho er en manipulerende drittkjerring og kompisen min har dolka meg flere ganger og vært dritt.
Vis hele sitatet...
Tatt på meg kjiping hatten nå, hvis han har vist seg som en dritt det ikke går an å stole på så syns jeg du egentlig kan skylde deg selv.
Gajafbig's Avatar
Trådstarter
Oppdatering: Har funnet ut at han har prøvd seg på exn min. Prøvd og betale henne for sex, og alt han har skrevet. Så har blokka han overalt og kuttet alt kontakt med han jævelen.

Sitat av 420master Vis innlegg
Tatt på meg kjiping hatten nå, hvis han har vist seg som en dritt det ikke går an å stole på så syns jeg du egentlig kan skylde deg selv.
Vis hele sitatet...
Fant ut alt. Han har prøvd seg på exn og prøvd og knulle henne 3 uker etter vi slo opp. Ditcha meg for ho og løyet meg opp i trynet.
Sist endret av Gajafbig; 2. mars 2023 kl. 13:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ja da har du gitt slipp på dårlige ting for å gi plass til gode ting da. Bra for deg
Sitat av Gajafbig Vis innlegg
Oppdatering: Har funnet ut at han har prøvd seg på exn min. Prøvd og betale henne for sex, og alt han har skrevet. Så har blokka han overalt og kuttet alt kontakt med han jævelen.
Vis hele sitatet...
Sånt sårer jo alltid, men det er like greit å finne det ut tidlig, for jo lengre man har vært venner desto mer sårer det.