Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5761 1375873
Vil bare dele noen tanker jeg har skrevet på min facebook:

"Slutt nå med de norgesflaggene på profilbildene deres... for meg fremstår det mer som dere støtter opp under nasjonalismen som tydeligvis var gjerningsmannens selverklærte ideologi"

"det blir bare helt feil for min del. En selverklært nasjonalist dreper fullt av mennesker, unge fremtidige politikere som skal føre politikken videre. Gjerningsmannen drepte AUF'ere fordi han så på dem som en trusel for morgendagens Norge.

Han er høyre-ekstrem til det radikale. Hva kjennetegner høyre-radikale? Jo, nasjonalistiske symboler. Hva er et flagg? Et nasjonalistisk symbol. Jeg sier ikke det er feil, men jeg ville heller hatt et lyst som proilbilde enn et norsk flagg."

"Jeg er fullt klar over alt dette, men jeg sier bare at det blir brukt som et nasjonalistisk symbol også! Og hvis man ser det større bildet så er vi jo alle litt nasjonalistiske akkurat nå. Jeg sier ikke at det er feil i det hele tatt, jeg elsker vårt flagg og alt det der. Jeg sier bare at jeg heller ville valgt et bilde av et lys eller lignende for å vise samhold. Dette er helt og holdent min personlige mening, og jeg respekter selvfølgelig alle andre som velger å vise sin støtte med det norske flagg. Jeg forstår selvfølgelig dere også! Jeg mener bare for min egen personlige del at det virker litt feil, selvom et flagg representerer frihet, demokrati og samhold for folk flest, mens det for radikale ekstremister betyr norge for nordmenn og alt det forkastelige der.

Jeg tenker bare så utrolig mye på at dette er en norsk nordmann fra norge som har gjort dette, ene og alene på grunn av sitt hat mot nettop islamistisiske grupperinger. Jeg innrømmer at jeg, som så veldig mange andre nordmenn har følt et hat/misnøye mot islamister. Og så viser det seg at det er en nettop som meg og "alle" andre nordmenn som har utført dette her! En norsk nordmann!

Jeg vil selvfølgelig ikke gi våre symboler til terrorister, selvfølgelig ikke! Jeg vil bare rette et fokus mot at dette er en norsk nordmann med et hat mot muslimer! Som så mange andre av oss har, MYE takket være medias fokus på nettop dette.

Håper noen andre forstår min vinkling på dette her? Jeg har INGENTING imot det norske flagg eller noe lignende. For all del, bruk det så mye dere vil hvis det får folk til å føle samhold, så er det riktig! Men igjen, jeg prøver bare å rette fokus mot at dette er en norsk nordmann fra norge, som har et hat mot islamister og innvandring, som så mange andre av oss. Bortsett fra at han er en psykopat i ordets rette forstand.

Beklager hvis jeg støter noen med mine personlige tanker og meninger."

" Selvfølgelig forstår jeg at flagget i denne sammenhengen representerer samhold og alt det der, og ikke noen radikal nasjonalisme! Jeg håper denne hendelsen faktisk fører til det motsatte, at vi blir mindre nasjonalistiske! Men på den annen side så gjorde jo gjerningsmannen det han gjorde NETTOP på grunn av sitt hat mot den liberale innvandringspolitikken vi har. Han utførte handlingene sine i sitt hat mot islamister!

Han mente vi var blitt for lite nasjonalistiske, og derfor gjorde han det han gjorde. I et håp om en bedre politisk hverdag. Håper for guds skyld det fører til det motsatte."

"Så ja, jeg kan trekke tilbake uttalelsen min om at folk ikke skal bruke flagget på profilbildet sitt. Jeg ville bare rette en finger mot at han er en norsk nordmann med et hat mot islam og innvandrere. En selverklært nasjonalist. Derfor følte jeg der og da at det ble heeelt galt med norske flagg på profilbildene sine. Det er en kaotisk situasjon med mye følelser og meninger."

"Mona, han tenkte det store bildet. Han angrep arbeiderpartiet på grunn av partiet sitt liberale innvandringspolitikk. Han ville angripe politikken, få fram sin mening. Han var tydeligvis imot innvandring og islamister hvis man leser litt om han. Han angrep fremtidens ledere i frykt for den liberale politikken som slipper inn innvandrere og muslimer.

Dette er selvfølelig spekulasjon fra min siden. Kvalifisert sådan vil jeg påstå."
Sitat av johjoa Vis innlegg
Det er helt feil tid å sted å være med kniv etter noe sånn som dette som har skjedd!
Vis hele sitatet...
Feil sted, ja.
Men uten å ha opplevd noe i nærheten engang, kan jeg skjønne ham.
Det er også mulig han bare var en "attention whore!"
Han skal ha kjøpt 6 tonn ammonium nitrat fra felleskjøpet. Bomben var mye mindre enn dette. Det kan bety at det fortsatt finnes bomber der ute! I hvert fall hvis politiet ikke finner de resterende tonnene med ammonium nitrat på gården hans.
Sitat av Inc. Vis innlegg
God mulig..

Men jeg har på følelsen av vi ikke har fått sett alt av Anders B. Brevik enda.. Er veldig spendt på hva som kommer til å skje i retten.
Vis hele sitatet...
Har en følelse av at han ikke kommer så langt akkurat. "Jeg glemte å ta pilla mi" kommer nok ikke til å virke i denne situasjonen.
Høyreradikale har stjålet symboler fra oss som bare er glad i landet vårt. Jeg mener det er veldig greit å vise sympati på denne måten.
Vet ikke hva jeg skal skrive engang. Har nå funnet ut at en person jeg kjenner omkom igår. :s
Mine tanker går til han, hans familie og selvfølgelig alle de andre pårørende og skadde.

For de som lurer på åssen det var utpå utøya, kan dere lese denne :
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/o...artid=10080635

Ubeskrivelig, og kommer nok aldri til å bli glemt.
samfunnsukritisk
JunkieXL's Avatar
Sitat av mikkello Vis innlegg
Han skal ha kjøpt 6 tonn ammonium nitrat fra felleskjøpet. Bomben var mye mindre enn dette. Det kan bety at det fortsatt finnes bomber der ute! I hvert fall hvis politiet ikke finner de resterende tonnene med ammonium nitrat på gården hans.
Vis hele sitatet...
Er jo mulig noe av det, bokstavelig talt, har sunket i jorden?
Han som har blitt tatt er fra telemark skien, han har tent på en ungdomms skole her nede kjenner han. Han er bare naturlig redd så er nok ikke noe farlig med han. Kan gi dere en peke pinn på hvem han er, han har blitt intervjuet som et offer av vg tidligere i dag og han er 23
Kongen og dronningen er på vei. Om det er en bombe på Sundvollen er helvette løs. kongen Utenriks justis og statsminister pluss mange fra AUF er der jo
Guttungen som ble pågrepet hadde ifølge vitner forklart at han var et AUF-medlem som bar kniv fordi han ikke følte seg trygg. At han smiler når han blir ført bort kan like gjerne være fordi gutten er sjokkskadet som at han har noe som helst med gjerningsmannen å gjøre.

Vil anbefale folk å ikke poste usladdede bilder av denne gutten på forumet. Alt som kommer utav det er risikoen for å ødelegge livet til en som allerede har vært gjennom et helvete ytterligere. Ingen er tjent med en heksejakt.
Sitat av JunkieXL Vis innlegg
Er jo mulig noe av det, bokstavelig talt, har sunket i jorden?
Vis hele sitatet...
Grunnen til at han har kjøpt 6 tonn er vel fordi det er vanligere å kjøpe så store mengder når man faktisk skal kjøpe?
Sitat av KingPill Vis innlegg
Vet ikke hva jeg skal skrive engang. Har nå funnet ut at en person jeg kjenner omkom igår. :s
Mine tanker går til han, hans familie og selvfølgelig alle de andre pårørende og skadde.
Vis hele sitatet...
Kondolerer.
INFO!

Mannen som ble arrestert nå har jeg fått bekreftet av folk som vet hvem han er.
Vil ikke si noe navn, men skal visst være samme person som tente på Kongerød Skole i Skien for en tid tilbake.. let i www.ta.no www.varden.no så finner dere nok info.

Husk, ikke sikkert han er badguy denne gang. Vær forsiktig med uttalelser..
Sitat av nimr0z Vis innlegg
INFO!

Mannen som ble arrestert nå har jeg fått bekreftet av folk som vet hvem han er.
Vil ikke si noe navn, men skal visst være samme person som tente på Kongerød Skole i Skien for en tid tilbake.. let i www.ta.no www.varden.no så finner dere nok info.

Husk, ikke sikkert han er badguy denne gang. Vær forsiktig med uttalelser..
Vis hele sitatet...
Du er fra skien ja da veit vi begge hvem han er og hanhar ikke gjort noe tenker jeg Så la vær og spekuler og legg ut navn eller bilder om han folkens
Sitat av Haagiboy Vis innlegg
Vil bare dele noen tanker jeg har skrevet på min facebook:

Jeg vil selvfølgelig ikke gi våre symboler til terrorister, selvfølgelig ikke! Jeg vil bare rette et fokus mot at dette er en norsk nordmann med et hat mot muslimer! Som så mange andre av oss har, MYE takket være medias fokus på nettop dette.

Dette er selvfølelig spekulasjon fra min siden. Kvalifisert sådan vil jeg påstå."
Vis hele sitatet...
Media er alltid de som får førsteinntrykket frem, noe som er positivt og kan være veldig negativt.
Sitat av moridin Vis innlegg
Guttungen som ble pågrepet hadde ifølge vitner forklart at han var et AUF-medlem som bar kniv fordi han ikke følte seg trygg. At han smiler når han blir ført bort kan like gjerne være fordi gutten er sjokkskadet som at han har noe som helst med gjerningsmannen å gjøre.

Vil anbefale folk å ikke poste usladdede bilder av denne gutten på forumet. Alt som kommer utav det er risikoen for å ødelegge livet til en som allerede har vært gjennom et helvete ytterligere. Ingen er tjent med en heksejakt.
Vis hele sitatet...
Dette er ingen heksejakt, men dette er jo en infotråd av et forum. At man har interesse av hvem som er pågrepet og evt om folk kjenner til gutten kan man få vite mer.
Haggiboy: Det norske flagg symboliserer det landet vårt står for, og denne morderen stod for noe helt annet.
Sitat av mrMosquito Vis innlegg
Grunnen til at han har kjøpt 6 tonn er vel fordi det er vanligere å kjøpe så store mengder når man faktisk skal kjøpe?
Vis hele sitatet...
6tonn er ingen unormalt stor bestilling for bønder som faktisk driver jordbruk. Du bruker ca 50-60kg kunstgjødsel pr dekar. Et gjennomsnittlig gårdsbruk i Norge var i 2008 på 210dekar, altså trenger en helt vanlig bonde 10-12t gjødsel pr år.
Sitat av Husemann Vis innlegg
Har en følelse av at han ikke kommer så langt akkurat. "Jeg glemte å ta pilla mi" kommer nok ikke til å virke i denne situasjonen.
Vis hele sitatet...
Haha, sant det!
Det jeg håper på er at han ikke skal være den stereotypiske seriemorder som bare sitter i retten uten å si noe. Jeg håper egentlig på at han kommer til å være litt utadvent, akkurat som det virker som at han var til vanlig.

Til nå så har han oppført seg ganske annerledes hvis man sammenligner han med andre som har *SNAP* og skutt og sprengt masse mennesker.
Her kan dere lese historien fra en av de som som gjemte seg og overlevde:

http://prableen.origo.no/-/bulletin/...utoeya?ref=mst
Idioti at kongen og dronningen skal til Sundvollen. Selvfølgelig skal Jens Stoltenberg få snakke til sitt parti, men en konge som virker lite klar, og lite opplagt trenger da ikke å forlenge smerten til denne allerede sterkt berørte ungdommen. For de her som så intervjuet med ham på TV, vet hva jeg snakker om. Det skal ikke være noe parademarsj for de viktige menneskene her i samfunnet.
Sitat av heibanan Vis innlegg
Haggiboy: Det norske flagg symboliserer det landet vårt står for, og denne morderen stod for noe helt annet.
Vis hele sitatet...
Noe jeg er fullt klar over. Jeg skrev tingene der og da, er som sagt mye følelser og tanker og spekulasjoner i sving i en tid som dette.
Les hele innlegget mitt
Sitat av moridin Vis innlegg
6tonn er ingen unormalt stor bestilling for bønder som faktisk driver jordbruk. Du bruker ca 50-60kg kunstgjødsel pr dekar. Et gjennomsnittlig gårdsbruk i Norge var i 2008 på 210dekar, altså trenger en helt vanlig bonde 10-12t gjødsel pr år.
Vis hele sitatet...
Tror det er det som er poenget til mrMosquito.

Ang. trenden med flagg på facebook, kunne jeg virkelig ikke gitt mer faen. Synes bare det er litt teit, og bakvendt. Selvsagt skal man vise solidaritet, men dette er en humanitær krise, framfor en nasjonal. Mennesker er døde og traumatisert for livet, det er det viktigste. Husk, denne karen var imot humanisme og pro nasjonalisme; skal han virkelig få lov til å fungere som en nasjonalistisk katalysator?
Sitat av EoT Vis innlegg
Tror det er det som er poenget til mrMosquito.

Ang. trenden med flagg på facebook, kunne jeg virkelig ikke gitt mer faen. Synes bare det er litt teit, og bakvendt. Selvsagt skal man vise solidaritet, men dette er en humanitær krise, framfor en nasjonal. Mennesker er døde og traumatisert for livet, det er det viktigste. Husk, denne karen var imot humanisme og pro nasjonalisme; skal han virkelig få lov til å fungere som en nasjonalistisk katalysator?
Vis hele sitatet...
Jupp. Det trenger liksom ikke å være flere bomber selv om han har mer enn nok AN til å lage mange flere. Han bare kjøpte 6 tonn fordi det kanskje er en vanlig mengde å kjøpe.
Sitat av EoT Vis innlegg
Tror det er det som er poenget til mrMosquito.

Ang. trenden med flagg på facebook, kunne jeg virkelig ikke gitt mer faen. Synes bare det er litt teit, og bakvendt. Selvsagt skal man vise solidaritet, men dette er en humanitær krise, framfor en nasjonal. Mennesker er døde og traumatisert for livet, det er det viktigste. Husk, denne karen var imot humanisme og pro nasjonalisme; skal han virkelig få lov til å fungere som en nasjonalistisk katalysator?
Vis hele sitatet...
Mot humanisme? Er multikulturalisme det samme som humanisme?
Skogenskonge
Skauman's Avatar
Sitat av moridin Vis innlegg
6tonn er ingen unormalt stor bestilling for bønder som faktisk driver jordbruk. Du bruker ca 50-60kg kunstgjødsel pr dekar. Et gjennomsnittlig gårdsbruk i Norge var i 2008 på 210dekar, altså trenger en helt vanlig bonde 10-12t gjødsel pr år.
Vis hele sitatet...
blir gjerne gjødsla to ganger i året å.
Enig EoT. Vi reagerer som et mini-USA med flagg og hele pakka. Snakk om å spille inn i en gal manns vrangforestillinger. Det var en eller to personers verk. Ikke gi ge mer makt enn de allerede har fått. Stoltenberg sa at vi ikke måtte skytes i stillhet, men vi må ikke skytes til galskap heller!
Sitat av bo1e Vis innlegg
Mot humanisme? Er multikulturalisme det samme som humanisme?
Vis hele sitatet...
Humanisme innebærer respekt og solidaritet ovenfor alle mennesker, uavhengig av nasjonalitet eller etnisitet. Jeg vil si at en sann humanisme ikke kan eksistere uten multikulturalisme, i dagens situasjon med flyktningsstrømmer.
Sist endret av Hardtliv2013bwoi; 23. juli 2011 kl. 13:48.
Sitat av EoT Vis innlegg
Tror det er det som er poenget til mrMosquito.

Ang. trenden med flagg på facebook, kunne jeg virkelig ikke gitt mer faen. Synes bare det er litt teit, og bakvendt. Selvsagt skal man vise solidaritet, men dette er en humanitær krise, framfor en nasjonal. Mennesker er døde og traumatisert for livet, det er det viktigste. Husk, denne karen var imot humanisme og pro nasjonalisme; skal han virkelig få lov til å fungere som en nasjonalistisk katalysator?
Vis hele sitatet...
Ser ut som vi har samme mening på det punktet EoT. Flagg på profilbildene siner er både riktig og galt i mine øyne. Fordi et flagg ofte er et tegn på nasjonalisme, og det gjerningsmannen ville få fram var nettop mer nasjonalisme! Selvom folk ikke tenker på det som noe nasjonalistisk, så er det jo nettop det det er!

Leste du hele inlegget mitt på forrige side forresten? Tok bare med mine svar og ytringer fra statusen min.
Sitat av EoT Vis innlegg
Humanisme innebærer respekt og solidaritet ovenfor alle mennesker, uavhengig av nasjon eller etnisitet. Jeg vil si at en sann humanisme ikke kan eksistere uten multikulturalisme, i dagens situasjon med flyktningsstrømmer.
Vis hele sitatet...
Det blir jo din subjektive mening. Jeg har ikke sett noe sted at han er mot humanisme, men heller at han mener at et samfunn fungerer bedre monokulturelt enn multikulturelt, eller at å blande ulike kulturer er en dårlig ide. Syns ikke det automatisk betyr at man er inhuman.
6 tonn amoniumnitrat høres ikke ut som en unaturlig mengde. Siden etter hva jeg husker er storsekker på 600 KG, altså 10 sekker.

http://www.dagbladet.no/2011/07/23/n...riks/17425643/

Nederste bildet i dagblad artikkelen viser at det står flere sekker med gjødsel igjen på gården. Jeg er dog litt usikker på om det er amoniumnitrat.
Sitat av Inc. Vis innlegg
Haha, sant det!
Det jeg håper på er at han ikke skal være den stereotypiske seriemorder som bare sitter i retten uten å si noe. Jeg håper egentlig på at han kommer til å være litt utadvent, akkurat som det virker som at han var til vanlig.

Til nå så har han oppført seg ganske annerledes hvis man sammenligner han med andre som har *SNAP* og skutt og sprengt masse mennesker.
Vis hele sitatet...
Utadvent? Manson-style?

http://www.youtube.com/watch?v=o2oZWpqtNi4
var ikke aprilspøk!
Harabo's Avatar
Høyest antall brukere påkoplet samtidig var 3.100, I dag kl 01:00.
Jeg kom til og tenke på en ting, hva er sansynligheten for at noen fra NFF var der? Kanskje vi får en forklaring direkte derfra senere, som ikke er twisted av noen reportere?
var ikke aprilspøk!
Harabo's Avatar
Sitat av Adrenalinex Vis innlegg
Jeg kom til og tenke på en ting, hva er sansynligheten for at noen fra NFF var der? Kanskje vi får en forklaring direkte derfra senere, som ikke er twisted av noen reportere?
Vis hele sitatet...
Sansynerligheten er der, og jeg er ganske sikker på at mange nFFere har sterke historier fra gårsdagens hendinger.

Men det tar litt tid og finne seg selv igjen etter noe slikt har skjedd, og det første man tenker er ikke og besøke nFF etter dette.

Men det kommer stadig ut bloginlegg av folk som var på øya, og ett av de sterkeste jeg har lest er dette:

http://prableen.origo.no/-/bulletin/...utoeya?ref=mst
Sitat av bo1e Vis innlegg
Det blir jo din subjektive mening. Jeg har ikke sett noe sted at han er mot humanisme, men heller at han mener at et samfunn fungerer bedre monokulturelt enn multikulturelt, eller at å blande ulike kulturer er en dårlig ide. Syns ikke det automatisk betyr at man er inhuman.
Vis hele sitatet...
Han har nettopp drept minst 91 mennesker. Hvis ikke han er inhuman, er vel ingen det.
Vi bestemmer betydningen av nasjonalisme, for meg betyr nasjonalisme det beste for landet, og det beste for landet er samhold og forståelse.
Noe som så absolutt er åpent for flere kulturer.

Og når det gjelder disse bagatellene på facebook, så er det noe jeg ikke gidder å bruke tid og energi på, folk mener det godt, og resultatet blir samhold uansett profilbilde.
Leste om en her istad som så helikopter i Trondheims-område.

Nå nettopp fløy det 6 slike dyr over himmelen her, ca.2 timer fra Trondheim.


De var på tur til Oslo, så det ut som.
Sitat av Eplegutten Vis innlegg
Leste om en her istad som så helikopter i Trondheims-område.

Nå nettopp fløy det 6 slike dyr over himmelen her, ca.2 timer fra Trondheim.
De var på tur til Oslo, så det ut som.
Vis hele sitatet...
Ser ut som Bell 412 fra forsvaret om jeg ikke tar helt feil.
Helikopter update i tråden, så utrolig kult igrunn vi stalker helikoptre via et forum liksom!
Sitat av EoT Vis innlegg
Han har nettopp drept minst 91 mennesker. Hvis ikke han er inhuman, er vel ingen det.
Vis hele sitatet...
Det blir selvfølgelig noe helt annet. Jeg mente på det ideologiske nivået.
Sitat av grandiz Vis innlegg
Akkurat det jeg mener. Norge gjør faen ikke en dritt, enten fordi det er umoralsk, i strid med grunnloven, regler som strider med regler andre land har, fordi folk blir hengt når dem ankommer hjemlandet, politisk ukorrekt, fordi det er fascistisk eller rasistisk, prinsipper og dritt og møkk.

Bare vent, hvis disse gjerningspersonene blir tatt i live, så soner dem her. Man kan jo faen ikke sende dem hjem pga regler, moral og annet dritt. Hadde jeg ledet landet, skulle dem ha blitt pint ihjæl resten av sitt liv, ute offentlig, i kongeriket Norge, i hovedstaden Oslo. Dem skulle fått rottedritt til lønsj, og kloakken som drikke. Skarpe nåler skulle vært skrapa nedover øyeeplet og på kukkhuet. Helt til dem dør.

Så får folk si at jeg er like ille som terroristene, med en slik tankegang. Piss meg isåfall i øret, godtroende jævla sopphuer!
Vis hele sitatet...
Sitat av Kunitsyn Vis innlegg
Synes igrunn det er synd det ikke var en muslim eller utlending som utførte angrepene, for da ville FRP ha vunnet neste valg. For å se det på saken i gåseøyne, så gikk han hvertfall etter rett parti å angripe, men selvfølgelig tragisk uansett.

Men dette sier litt om for en hodeløs politikk AP driver med, spesielt når det får en mann til å begå slike syke ting.
Vis hele sitatet...
Under andre omstendigheter kunne dere vært komiske, men dette er bare trist. Håper dere etterhvert tar inn over dere hvor smålig og patetisk oppførselen deres har vært
Helt enig med Bullshizz. Hvorfor i alle dager skal det være mindre sjanse for at noen skal begå lignende hendelser med småekstreme FrP i ledelse? Dette er helt utrolige kommentarer, og er nesten like flaut som disse gårsdags-FrP-tilhengerne på FaceBook som nå har slettet statusene sine i den kleine bevissthet om at det var en nordmann som gjorde dette, ikke en av disse muslimene de sa det måtte være.
http://www.dagbladet.no/2011/07/23/n...toya/17426381/

Mann med kniv pågrepet like ved Stoltenberg og kongen.
var ikke aprilspøk!
Harabo's Avatar
Sitat av Maol33t Vis innlegg
Helt enig med Bullshizz. Hvorfor i alle dager skal det være mindre sjanse for at noen skal begå lignende hendelser med småekstreme FrP i ledelse? Dette er helt utrolige kommentarer, og er nesten like flaut som disse gårsdags-FrP-tilhengerne på FaceBook som nå har slettet statusene sine i den kleine bevissthet om at det var en nordmann som gjorde dette, ikke en av disse muslimene de sa det måtte være.
Vis hele sitatet...
Altid, faktisk altid! Da det skjer ting som dette her så er det utenlendinger som blir beskylt. Og jeg skjønner det godt, med tanke på at det er en del utlendinger som begår kriminelle handlinger. Men folk trekker alt for fort opp det at det er en utlending, og da gjerne muslim eller noe annet i den duren. Og det neste som dukker opp da er folk sine meninger om utlendinger, og der burde de fleste tenke seg om!

Jeg så en rekke facebook statuser som "dritten må ut" osv, og det er rett og slett respekløst! Jeg kjenner selv flere utenlandske familier som er super hyggerlige, og er gjerne bedre en mange nordmenn!

Det er også mange som tenker på dette som ett engangstilfelle, og vil da ha lovendringer osv som dødsstraff, men blir dette innført gjelder det også framover. Og jeg er ganske sikker på at da blir det en del uskyldige drap. Folk stoler rett og slett ikke nokk på politikerene!
Lurer på hvorfor helikoptere er på vei innover til Oslo?
Sitat av Rorschach Vis innlegg
http://www.dagbladet.no/2011/07/23/n...toya/17426381/

Mann med kniv pågrepet like ved Stoltenberg og kongen.
Vis hele sitatet...
Det står så mye forskjellig! Her står det 17-18, andre steder 23. Noen vil ikke oppgi navn, andre gir fullt navn. Noen som vet hva som er riktig?
Sitat av YvesS Vis innlegg
Lurer på hvorfor helikoptere er på vei innover til Oslo?
Vis hele sitatet...
For og hjelpe? Trenger all hjelp atm
Informasjon om denne tråden: Vi har valgt å kjøre en mer passiv modereringsstil når det gjelder denne hendelsen, men nå begynner ting å gå litt over styr. Vi varsler at denne tråden kommer til å bli stengt om en dag eller to ettersom den har syltet ned i "chatting" og et evig sammensurium av ulike emner. Dere som har emner dere fortsatt ønsker å diskutere som er relatert til dette kan lage dere en egen tråd som er litt mer avgrenset til ett emne.

"Internett-detektiver": Vær snill å tenk dere om et par ganger før dere legger ut informasjon om mennesker som dere "tror" kan ha noe med denne saken å gjøre. Tro kan dere gjøre i kirken, som de sier. Dere hadde ikke likt det hvis andre la ut deres navn og på syltynnt grunnlag insinuerte at dere hadde noe med denne saken å gjøre...
Tråden er nå stengt. Dette er på ingen måte for å stoppe diskusjon om emnet eller å bedrive sensur, men for å føre til en ryddigere og mer strukturert debatt. Dere som ønsker å diskutere videre kan lage nye tråder som er mer avgrenset til et konkret emne per tråd.