Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  45 6940
Jeg og et stort team jobber med å åpne en nettradio for og av ungdom! Vi har masse bra musikk, konkuranser, og vil etterhvert ha eventer. Vårt eneste problem er pengene. Vi trenger 600 kr mnd som dekker TONO-lisens. Vi har alt en lisens men den vil ikke holde mer en 6 mnd, om vi ikke får sponsorer og eller reklame på siden i form av grafisk anonnse og i radioprogrammene.

Vet du en måte å gå fram for å få tak i slike sponsorer? Er du kanskje en som ønsker reklame der selv?

Vi hadde faktisk hele 16345 inne på siden i dag


Sidens URL: www.habless.net

Håper på mange gode forslag,

mvh Habless

Sitat av Habless Vis innlegg
Vi hadde faktisk hele 16345 inne på siden i dag
Vis hele sitatet...
Dette er ikke unike IP'er. Det er forsidevisninger fordelt på 4362 unike IP'er
Sitat av Habless Vis innlegg
Jeg og et stort team jobber med å åpne en nettradio for og av ungdom! Vi har masse bra musikk, konkuranser, og vil etterhvert ha eventer. Vårt eneste problem er pengene. Vi trenger 600 kr mnd som dekker TONO-lisens. Vi har alt en lisens men den vil ikke holde mer en 6 mnd, om vi ikke får sponsorer og eller reklame på siden i form av grafisk anonnse og i radioprogrammene.
Vis hele sitatet...
har du noen mail du kan kontaktes på? send den gjerne privat om du ikke vil legge den ut her
Sitat av T.hilfiger Vis innlegg
har du noen mail du kan kontaktes på? send den gjerne privat om du ikke vil legge den ut her
Vis hele sitatet...

Det funker fett offentlig.

Mail til Økonomisk ansvarlig :
Mail til Eier:
Sist endret av Stian-..; 27. juni 2010 kl. 04:51. Grunn: Feil i navn
Sitat av Stian-.. Vis innlegg
Det funker fett offentlig.

Mail til Økonomisk ansvarlig :
Mail til Eier:
Vis hele sitatet...
mail sendt..
fungerer ikke.

Technical details of permanent failure:
Google tried to deliver your message, but it was rejected by the recipient domain. We recommend contacting the other email provider for further information about the cause of this error. The error that the other server returned was: 550 550 No Such User Here (state 14).
Trådstarter
14 6
Sitat av Kalars Vis innlegg
fungerer ikke.

Technical details of permanent failure:
Google tried to deliver your message, but it was rejected by the recipient domain. We recommend contacting the other email provider for further information about the cause of this error. The error that the other server returned was: 550 550 No Such User Here (state 14).
Vis hele sitatet...

Beklager dette, men vår domeneleverandør har klart å gjøre noe, så email ikke funker i dag ;(

Send heller mailen din til:

Mvh
Habless Crew
Takk, har gjort det
▼ ... noen uker senere ... ▼
Trådstarter
14 6
Noen som har flere ideér?

Jeg har ingen anelse om hvordan du skaffer deg sponsorer, men jeg anbefaler deg å fjerne denne:

http://bildr.no/thumb/692647.jpeg

Den var bare teit.
Adds by Google? Får litt penger for antall besøkende
Jeg har veldig problemer med å tro at du har 4000 unike treff om dagen.. Hvordan har du målt dette?
Har du prøve å kontakte Frifond?

I tilleg kan du kontakte ditt lokale kulturkontor.

Hvis ikke ville jeg brukt forskjellige reklamesystemer, men pass på å ikke overdrive, da hadde hverfall jeg funnet meg en annen side å titte på
Sitat av Phenobix Vis innlegg
Jeg har ingen anelse om hvordan du skaffer deg sponsorer, men jeg anbefaler deg å fjerne denne:

http://bildr.no/thumb/692647.jpeg

Den var bare teit.
Vis hele sitatet...
Den er ikke teit nei. Åbruke IE er som å be om at ting skal ta lang tid og at PC'en din skal få virus og dritt.
OT: Likte skrivefeilen jeg Frirefox

Sammen med: Annbefaler

On-topic: samtidig så mener jeg at dere kan ha den der, eller kanskje bare ha en "informasjonsboks" på siden som forteller at brukeren bør bytte nettleser. Me don't likey pop-up's
Sist endret av fulloggal; 27. juli 2010 kl. 11:41.
Totskalle: IE har problemer med å vise nettsider 100 % riktig etter designers ønske dersom det ikke er lagt til egen kildekode for at det faktisk skal fungere. Noe annet enn dette er faktisk ikke noe problem for en ordinær nettbruker som ikke oppsøker usikre nettsider. Veldig mange store bedrifter bruker IE til de arbeidsoppgaver som skal gjøres, nettopp fordi veldig mange store arbeidsrelaterte nettsider blir utviklet i systemer ment for nettopp IE. Gjerne korriger meg om ønskelig.

Selv har jeg mindre tro på rundt 5.000 forskjellige treff fra daglige besøkende på denne nettsiden, men tar gjerne imot bevis for å endre mitt syn på det.

Lykke til uansett.
Sitat av waf Vis innlegg
Totskalle: IE har problemer med å vise nettsider 100 % riktig etter designers ønske dersom det ikke er lagt til egen kildekode for at det faktisk skal fungere. Noe annet enn dette er faktisk ikke noe problem for en ordinær nettbruker som ikke oppsøker usikre nettsider. Veldig mange store bedrifter bruker IE til de arbeidsoppgaver som skal gjøres, nettopp fordi veldig mange store arbeidsrelaterte nettsider blir utviklet i systemer ment for nettopp IE. Gjerne korriger meg om ønskelig.
Vis hele sitatet...
IE er et Microsoft produkt og krever derfor sammarbeid mellom flere plugins til alle mulige oppgaver, noe jeg syns er svært frustrerende fordi det alltid mangler en dll eller det rett og slett bare ikke fungerer. Det er heller ikke til å legge under en stol at IE faktisk er en veldig treig nettleser generelt sammenliknet med f.eks Firefox og Safari. Den bugger seg mye oftere og krever tyngre tillegsprogramvare. Men folk får bruke hva de vil, for all del.
Totskalle: Dette sier jeg ingenting på, men det faktum at du hevder at du ber om virus og annet søppel missliker jeg - det har ikke noe å si på nettleseren, selv om at IE er mer usikkert enn andre nettlesere, men hvorvidt du oppsøker dette eller ei. Og ja, det er utrolig kjedelig at man må bruke IE bare på grunn av Microsoft produkter som krever samarbeidet med hva enn det skulle være (som du så pent påpeker).
Sitat av waf Vis innlegg
Totskalle: Dette sier jeg ingenting på, men det faktum at du hevder at du ber om virus og annet søppel missliker jeg - det har ikke noe å si på nettleseren, selv om at IE er mer usikkert enn andre nettlesere, men hvorvidt du oppsøker dette eller ei. Og ja, det er utrolig kjedelig at man må bruke IE bare på grunn av Microsoft produkter som krever samarbeidet med hva enn det skulle være (som du så pent påpeker).
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke noe kildeinfo på dette men en del personlig erfaring.

Min første PC: Explorer, etter et halvt års bruk var PCen blitt treigere, Avast advarte om flere og flere virus og til slutt bugga hele dritten seg.

Min andre PC: Også Explorer, her skjedde det samme. Men jeg hadde nå Norton, etterhvert kom det bare mer og mer virus og nettlesern ble bare treigere og treigere.

Min tredje PC: Her begynte jeg med Explorer men etter en liten stund fikk jeg meg en macbook og ble i den anledning introdusert til Safari, prøvde det til PC og da stoppet virus angrepene gitt! Momentant, og jeg har ikke hatt angrep siden.

Selv om du ikke besøker farligge nettsteder (noe jeg ikke gjorde) så har IE en så dårlig sikkerhet at man hele tiden opplever popups, feil i system og man blir hele tiden angrepet av trojan og virus i form av updates, liksomfrysning osv.
Uansett er det ikke spesielt lurt å irritere målgruppen sin: IE-brukere.
Av erfaring hadde jeg store problemer med min første PC ganske lenge, men etter å ha gått fra anti-virus til anti-virus endte jeg til slutt opp med noe som faktisk fungerte, ga beskjed og gjorde sin jobb. Dette var NOD32. Nå er jeg ferdig med den tiden hvor jeg lastet ned og testet tilfeldige programmer, noe man ikke kan klandre IE for, og har ei heller problemer med malware, adware eller spyware lengre.

Etter at man sluttet å takke ja til x antall verktøylinjer fra ask, ebay, etc. har også tregheten med IE gått betraktelig ned. Og etter at man fant muligheten å deaktivere tilleggsprogrammer (plugins) via menyen har det også blitt lettere å stille inn IE etter sitt behov.

Selvfølgelig bruker jeg ikke IE av mange andre årsaker, men å skylde på IE for at man ikke er beskyttet nok er som å skylde på ølbriller for at du fikk kjønnssykdommer etter helgens sengedans.
My life for Aiur!
LesPaul's Avatar
Kan jeg minne om at denne tråden dreier seg om hvordan han kan skaffe sponsorer til nettsiden sin og ikke hvilken nettleser som er best.
Takk -.-
Sist endret av LesPaul; 27. juli 2010 kl. 12:25.
LesPaul: Vi diskuterer hvorvidt IE er en verdig nettleser fordi trådstarter viser til en side som ikke tillatter IE (se tidligere innlegg i debatten). Jeg synes det er for dumt å nekte noen bruk av en nettleser, mens andre her nermest mener det motsatte.
Han nekter dem vel oppriktigtalt ikke, men kommer med en fornuftig anbefaling, som dog er veldig irreterende i og med at det er en bra hatet popup.
Jeg fikk ikke vist siden når jeg prøvde med IE. Det syns jeg er sløkket, men at den popupen kommer, og så får vi se siden er OK for meg. Men å nekte IE-brukere å vise siden blir for dumt.
Kunne heller innført en egen linje øverst på siden hvor dette hadde stått, slik at de som faktisk ikke bryr seg kunne slippet disse popup meldingene. At det er en fornuftig anbefaling sier jeg ingenting på.
Vi har da vitterlig kommet så langt i evolusjonen at folk vet selv at IE ikke er et optimalt valg..
Som en sa tidligere, så er det irriterende med popup-bokser, og det er grunn nok til at jeg hadde navigert rett ut av nettsiden som hadde sørget for at slikt dukket opp hos meg.

Hva sponsorer angår så er det vel bare å prøve seg rundt forbi, sjekke opp forskjellige saker som LOS-fondet og liknende, tradedoubler, google-ads og liknende affiliate-nettverk, prøve seg med en mail til forskjellige nettbedrifter og se hva responsen blir.
Sitat av Phenobix Vis innlegg
Jeg har ingen anelse om hvordan du skaffer deg sponsorer, men jeg anbefaler deg å fjerne denne:

http://bildr.no/thumb/692647.jpeg

Den var bare teit.
Vis hele sitatet...
Nei. Alle som har en mikroskopisk innsikt i web-utvikling virkelig HATER Internet Explorer. Hvorfor?
Du kan omtrent ikke kode en eneste side uten å legge inn minst én fix for IE. Den eneste grunnen til at folk bruker IE er at det kom(mer) forhåndsinstallert på alle pcer som kjører Windows, og det er overraskende få som gidder å skifte.
Sist endret av drittunge; 27. juli 2010 kl. 13:44.
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Gå rundt å spørr noen lokale bedrifter/butikker om de vil ha en annonseplass på siden. Vis noe fancy statistikk om antall besøkende og hvor de kommer fra. Tilby å designe eventuelle bannere for butikken/bedriften og lignende.
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Den er ikke teit nei. Åbruke IE er som å be om at ting skal ta lang tid og at PC'en din skal få virus og dritt.
Vis hele sitatet...
Selv om det er sant er det snakk om en nettradio. Oppfordringer til hvilken programvare man burde benytte seg av har sin plass men jeg mener at siden til en nettradio ikke er en av de. Jeg synes det får hele opplegget til å virke mindre seriøst.
sangen som spilles nå
"VOE - Don't Talk To Me [Full version] Lyrics"

det vil si at den er med tekst?
Haha. Om dere skal ha en slik nettradio hadde det muligens vært greit om dere brukte "lovlig" musikk
Typisk "fjortisradio" som prøver å være stor, men som går under om mindre enn et halvtår. Sett de før.

Beklager formuleringen min.
Skjønner ikke hvor dere skaffer sidevisningene ifra. Men alt som har med habbo å gjøre, skaper vell alltids visninger.



Tips til siden: Flytt reklamen vekk ifra toppen og til siden, evt få satt en frame o.l rundt reklamen sånn at resten av siden holder seg på plass der den skal være for oss som er glad i verdens beste tillegg, adblock+.


Syns den logoen på adressebaren ligner på habbo...
Sitat av Ozma Vis innlegg
Uansett er det ikke spesielt lurt å irritere målgruppen sin: IE-brukere.
Vis hele sitatet...
Da tolker du det feil. Det er en anbefaling, og hvis folk er så trangsynte og lite interessert i å maksimere sin opplevelse på nett så har de ikke noe der å gjøre synnes jeg da
Du er av typen som ikke kan sette seg inn i andres situasjon.

Noen må bruke IE på grunn av restriksjoner på jobb eller skole, og tro det eller ei, noen liker det. Ergo burde det heller være en liten notis om at siden ikke kan garanteres å vises korrekt med f.eks. en liten linje helt på toppen (som nFF har når man ikke er logget inn) og ikke en forferdelig boks som popper opp. Ikke nok med at den er fryktelig irriterende, men den får siden til å se ekstremt lite proff ut også.

Kanskje du ikke har noe på nett å gjøre?
Eksisterer 3 brukere av IE:

De som ikke vet bedre.
De som ikke vet hvordan man bytter.
De som er tvungen.

Uansett, så har de selv liten mulighet til å kunne frivillig bytte nettleser, uten å møte på mange andre problemer, noe som fører til at de går tilbake til det samme gamle igjen med en gang.

Så å få folk til å gå over til en annen nettleser enn IE, er som oftest nyttesløs uten tvang.
Sitat av Starra Vis innlegg
Du er av typen som ikke kan sette seg inn i andres situasjon.

Noen må bruke IE på grunn av restriksjoner på jobb eller skole, og tro det eller ei, noen liker det. Ergo burde det heller være en liten notis om at siden ikke kan garanteres å vises korrekt med f.eks. en liten linje helt på toppen (som nFF har når man ikke er logget inn) og ikke en forferdelig boks som popper opp. Ikke nok med at den er fryktelig irriterende, men den får siden til å se ekstremt lite proff ut også.

Kanskje du ikke har noe på nett å gjøre?
Vis hele sitatet...
Det er tullete av en skole/bedrift etc og lage restriksjoner på browser-valg, ingen skoler eller kurs jeg har gått har rstriktert dette. Vi får derimot ikke lov til å bruke IE fordi det slipper inn virus mye enklere. Jeg så ikke noe argument som viser til det siste spørsmålet ditt der? Hvorfor har ikke jeg det? Jeg tok kanksje litt vel i, men alle burde være interessert i å maksimere ytelse og simplisitet vel.
Finn lokale selskaper som kan være interessert i deres målgruppe (ungdom).

Lag en oversikt over hva det lokale selskapet/bedriften vil ha å tjene på å støtte dere.

Ta kontakt med selskapet/bedriften og overbevis dem om å betale noen få hundre i mnd for reklameplass.

Profit!
Likte den radion der!!! Bra jobba. Har selv Jobbet i fritidsklubb ei stund selv og har erfaring med frifond og lignende. Hvor bor du? Og hvordan er ungdomsmiljøet der? Muligheter for å samarbeide med lokale fritidsklubber? Viss det er det så lukter det penger fra kommune og stat. Pluss at det er lett å få 25-30k fra frifond årlig:P
Tråden skeiet litt ut nå føler jeg, men ser at en skrev google adds. Det er en meget bra ide fram til dere får mer seriøse sponsorer. Vil tro mange lokale bedrifter vil være villig til å støtte dette. Da er det beste å møte opp i lokalene deres. Mail blir for upersonlig og for lett å avslå. Lykke til!
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Vi får derimot ikke lov til å bruke IE fordi det slipper inn virus mye enklere.
Vis hele sitatet...
Håper ikke du bruker FireFox når du tenker på sikkerhet http://tech.slashdot.org/story/09/11...ose?art_pos=11
Sitat av Akanth Vis innlegg
Tråden skeiet litt ut nå føler jeg, men ser at en skrev google adds. Det er en meget bra ide fram til dere får mer seriøse sponsorer. Vil tro mange lokale bedrifter vil være villig til å støtte dette. Da er det beste å møte opp i lokalene deres. Mail blir for upersonlig og for lett å avslå. Lykke til!
Vis hele sitatet...
Google Ads (-ja, med én D) er vel et greit alternativ, men alle som én er jo klar over at det er reklame, og mange velger derfor ikke å trykke på disse linkene. I tillegg kreves det jo en del innsikt i AdSense for at man skal kunne optimalisere noe inntekt gjennom det.
Ville heller satset på lokale bedrifter og lignende + FriFond og andre fond fremfrom et reklamenettverk som AdSense.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av TurboOlsen Vis innlegg
Typisk "fjortisradio" som prøver å være stor, men som går under om mindre enn et halvtår. Sett de før.

Beklager formuleringen min.
Vis hele sitatet...
Hei Jeg er 'Svein Hansen Jyhne eier av habless! jeg er ikke 14 år som du mener vi er. jeg er 16 år!

Men dette er ikke en fjortisradio. vi var amatører før men har kommet litt lenger

vi har nå registrert oss i brønnøysund http://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr=995926474

og skaffet oss habless.no !

Jeg vill også ha meg frabedt ordet fjortisradio takk!

Mvh
Svein H. Jyhne
Eier v/habless.net & habless.no
Organisasjonsnummer: 995 926 474
Sondre Norheimsvei 3
3610 KONGSBERG
Norge

Sitat av Waffaz Vis innlegg
Haha. Om dere skal ha en slik nettradio hadde det muligens vært greit om dere brukte "lovlig" musikk
Vis hele sitatet...
Heisann! vi bruker lovelig musikk

Har tilogmed Tono

Mvh
Svein H. Jyhne
Eier v/habless.net & habless.no
Organisasjonsnummer: 995 926 474
Sondre Norheimsvei 3
3610 KONGSBERG
Norge

Sitat av Gt&Hoo Vis innlegg
sangen som spilles nå
"VOE - Don't Talk To Me [Full version] Lyrics"

det vil si at den er med tekst?
Vis hele sitatet...
Ja det er med tekst på en nettradio! Tenk litt!

Utrolig hvor dumme folk egentlig er..

Mvh
Svein H. Jyhne
Eier v/habless.net & habless.no
Organisasjonsnummer: 995 926 474
Sondre Norheimsvei 3
3610 KONGSBERG
Norge

Dette var noen eksempler på hvor dumme folk vi har i Norge!

Mvh
Svein H. Jyhne
Eier v/habless.net & habless.no
Organisasjonsnummer: 995 926 474
Sondre Norheimsvei 3
3610 KONGSBERG
Norge
Dette er jo bare musikk som spilles non stop randomly. Utrolig kjedelig å høre på siden det er det samme som alle andre radio stasjoner, føles som the voice imo.
Sitat av Maol33t Vis innlegg
Google Ads (-ja, med én D) er vel et greit alternativ, men alle som én er jo klar over at det er reklame, og mange velger derfor ikke å trykke på disse linkene. I tillegg kreves det jo en del innsikt i AdSense for at man skal kunne optimalisere noe inntekt gjennom det.
Ville heller satset på lokale bedrifter og lignende + FriFond og andre fond fremfrom et reklamenettverk som AdSense.
Vis hele sitatet...
Heisann
Du nevte FriFond!
Vi har nå fått søknad hos FriFond godkjent!

Takk fo hjelpen

Mvh
Svein H. Jyhne
Eier v/habless.net & habless.no
Organisasjonsnummer: 995 926 474
Sondre Norheimsvei 3
3610 KONGSBERG
Norge

Sitat av Dyrdal Vis innlegg
Dette er jo bare musikk som spilles non stop randomly. Utrolig kjedelig å høre på siden det er det samme som alle andre radio stasjoner, føles som the voice imo.
Vis hele sitatet...
Vi er nede fortiden pga serverbytte! vi har dj's som er på radioen med som sagt vi er nede og da er det lite aktivitet! les på siden..

Mvh
Svein H. Jyhne
Eier v/habless.net & habless.no
Organisasjonsnummer: 995 926 474
Sondre Norheimsvei 3
3610 KONGSBERG
Norge