Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1727
Hei prøver og flashe xbox 360'n min med ixtreme 1.61 fra xbin
har en benq spiller og har brukt jungleflasher alt ser ut som at det går fint men når jeg setter i ett spill orginalt eller backup så leser den det ikke står bare "reading" har også samme problem med 1.6 men går jeg tilbake til 1.51 så funker alt igjen. noen råd om hva problemet er ?

Fikk det til men måtte se på en annen guide enn den første jeg brukte =P måtte trykke på "Outro/ATA Reset" under MTK Flash 32 til slutt men er det noen som vet om det er stor forskjell på og flashe en benq å en Lite-on ?
Benq er en av de enkleste modellene å flashe. LiteOn er litt mer "innfløkt" og det finnes flere måter å hente ut nøkkelen på og flashe dvdrommen på nytt. Selv bruker jeg en extractor som er en egen hardware sammen med jungleflasher. OBS! Nyere versjoner av LiteOn kan ikke hackes for øyeblikket.
ok vel finner vel en del guider der ute for liteOn også så skal vel få det til =)
De to jeg har fra før er allerede modifisert med ixtreme 1.6 så er bare at jeg må vente på at 1.61 skal kommer for liteOn

Har undersøkt litt på nettet etter en guide til hvordan man skal flashe en liteOn spiller men alle jeg finner bruker Connectivity Kit og probe. Er det ikke mulig å gjøre det uten disse ? gjøre det mere på samme måte som med benq å bare koble den til gjennom en sata port ?
BÅT BÅT BÅT BÅT BÅT
CakeZ's Avatar
Hvis Lite-On drevet allerede ER flashet så kan du bare bruke satakabel. Hvis Lite-On drevet IKKE er flashet så må du skru den opp og hente ut nøkkelen med et modkit og en probe.

Har hatt en av de nyere Lite-On inne og de er litt mer vriene å modde.. Der får man en ekstremt mangelfull dummy-fil som man må komplettere selv ved hjelp av serienummer fra laser osv...
kommer litt an på modellen. liteon fra mai til juli 2009 vet jeg kan flashes uten å måtte bruke en extractor.
Ok vel den ene xboxen ble kjøpt 8. oktober og den andre ble kjøpt 29. juni men begge var flashet så da skulle det vel gå greit uten modkit da blir vel nesten på samme måte som med benq ? koble til med sata kabel og sette den i vendor mod osv.

Men skal jeg flashe en ny spiller trenger jeg noe mer enn

VIA VT6421A Serial ATA Raid PCI Controller Card

Connectivity Kit V3 Pro

Connectivity Kit V3 Probe

Eller trenger jeg også noe mer (kabler og sånn) ?
Og må jeg ha controller card hvis sata portene på hovdekortet virket fint når jeg flashet min benq spiller eneste problemet var at den gir meg blå skjerm på slutten nå jeg slår av xboxen også restarter pcen =P

Kunne noen linket en guide for å oppgradere firmware på en liteOn finner bare der folk gjør det fra bunn av med CK3 og Probe ?
Du MÅ ikke ha Probe..
og om hovedkortet ditt har en VIA chip, bør det gå greit uten VIA kontroller..
Ok så jeg må ha CK3 ? men hvordan får jeg tak i koden hvis jeg ikke skal bruke en probe ? Foresten er det noe spesielt man må gjøre med benq hvis det er første gangen den skal flashes ? eller er det bare å gjøre det som om man skulle oppgradert den.
BÅT BÅT BÅT BÅT BÅT
CakeZ's Avatar
http://www.jungleflasher.net

Der finner du en guide som funker til de aller fleste drevene. Følg guiden SLAVISK så funker det nok skal du se Jeg bruker forøvrig innebygd sata-kontroller da jeg har et nForce 4 hovedkort. Så ikkeno VIA på meg gitt