Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 3150
I sommer kjøpte jeg et "Sony bluetooh headset" til PS3 på Electroworld i Sandvika.
Det har fungert fint helt til i dag. Headsetet indikerer at det tar lading, men jeg får ikke skrudd det på. Ettersom jeg sjekker opp dette på google, ser jeg at mange andre har erfart det samme. Dette er altså en vanlig feil på dette headsetet.

Så til spørsmålet. Jeg har ikke kvitteringen lengre. Hvordan er det da med garantien og det å levere headsetet tilbake til butikken jeg kjøpte det i?
Har sony en egen garanti?
Er det noe jeg kan gjøre?
Et slikt headset er forventet å ha en levealder på mer enn bare ett par år og jeg vil si at det helt klart er en fabrikasjonsfeil. Du kan også vise til at andre også har opplevd dette problemet. Men når du tar kontakt med butikken vil de garantert be om en kvittering, men kanskje de allerede har kjøpet registeret i ditt navn i systemet? Du kan evt. ta en telefon til Sonys support telefon.
LEIK
Pope's Avatar
Trådstarter
Takk for svar! Jeg tror ikke de registrerte navnet mitt da jeg kjøpte den. Mener å huske at jeg bare dro kortet.
Får ringe Sony da kanskje.
Hvis du har bevis på at du betalte (kvittering på betaling via konto), fungerer det identisk som en kvittering.

Hvis de mener det motsatte tar de feil; dette står i forbrukerkjøpsloven.
Sitat av Ozma Vis innlegg
Hvis du har bevis på at du betalte (kvittering på betaling via konto), fungerer det identisk som en kvittering.

Hvis de mener det motsatte tar de feil; dette står i forbrukerkjøpsloven.
Vis hele sitatet...
Et godt tips dette, ozma
LEIK
Pope's Avatar
Trådstarter
Sitat av Ozma Vis innlegg
Hvis du har bevis på at du betalte (kvittering på betaling via konto), fungerer det identisk som en kvittering.

Hvis de mener det motsatte tar de feil; dette står i forbrukerkjøpsloven.
Vis hele sitatet...
Så jeg trenger bare å ta en kontoutskrift og vise til den?
I kontoutskriften står det ikke noe om HVA jeg har kjøpt da..
Er ikke det halve poenget med en kvittering?
Nei, det står ikke hva du har kjøpt, men ut fra betalingsnummeret kan de hente frem kvitteringen fra sine egne databaser.