Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 808
Jeg får rett og slett ikke koblet min nye windows-telefon til pc'n med USB kabel.
Når jeg kjører feilsøking, sier ActiveSync at USB porten er tilgjenglig.
Dette høres kanskje positivt ut, men i dette tilfellet betyr det at ActiveSync ikke finner noen enheter..

Jeg er helt ny med dette, så jeg trenger til hjelp med å komme i gang..
Må active activesync på telefonen settes i noe sync mode eller noe sånt?

Skal bare laste over litt bilder og musikk og det er irriterende at det skal være så vanskelig..
Det skulle ha fungert out of the box etter installasjon av Activesync, Regner med du kjører XP?
LEIK
Pope's Avatar
Trådstarter
XP ja.. Og ActiveSync 4.5

Windows Mobile 6 Professional

Får bare fortsette å prøve..
Et annet spørsmål.. Jeg sliter med å få sendt SMS fra denne teleonen.. Det går helt fint å mottqa, men når jeg prøver å sende en, får jeg opp denne meldingen:

"Message undeliverable. You must first subscribe to the text messaging feature through your service provider."

Hva i alle dager betyr dette?
Sist endret av Pope; 24. mars 2009 kl. 11:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Kjør operatørkonfiguratoren på telefonen din. Der velger du hvilken operatør du bruker. Først etter at du har kjørt denne får du sendt og mottatt sms/mms. (Kan selvfølgelig også sette innstillingene manuelt, men det er jo bare stress.) Om du ikke finner operatørkonfigurator kan den lastes ned fra smartmobil.no osv
LEIK
Pope's Avatar
Trådstarter
Sitat av Daskeladden Vis innlegg
Kjør operatørkonfiguratoren på telefonen din. Der velger du hvilken operatør du bruker. Først etter at du har kjørt denne får du sendt og mottatt sms/mms. (Kan selvfølgelig også sette innstillingene manuelt, men det er jo bare stress.) Om du ikke finner operatørkonfigurator kan den lastes ned fra smartmobil.no osv
Vis hele sitatet...
Takk skal du ha. Da er et problem kanskje ute av verden. Men jeg får uansett ikke installert operatørkonfiguratoren på telefonen hvis jeg ikke får koblet meg til en PC med ActiveSync.. Dette er slitsomt! Litt skuffende når en kjøper ny telefon og en ikke får ting til å fungere..
Har Windows mobile, og bruker ikke activesync ved tilkobling mot pc. Får opp minnekortet som en ekstern harddisk i min datamaskin. På min telefon får jeg opp en meny idet jeg kobler den til pcen, hvor det kan velges mellom activesync og filoverføring, velger da det siste.

edit: hva slags telefon er det snakk om forresten?
Sist endret av Tobb; 25. mars 2009 kl. 00:30.
Prøv å last ned v3.5 av .NET framework til dataen. Er ganske usikker på om dette hjelper altså, men en kompis hadde ett lignende problem, og uten at han kan si sikkert at det var det som var årsaken, så virka det plutselig etter han hadde installert det. Vært ett forsøk iallefall..

Edit: Beklager, tror han missforsto spørsmålet mitt totalt..
Sist endret av broder.ogoai; 25. mars 2009 kl. 01:03.
LEIK
Pope's Avatar
Trådstarter
Det er snakk om en kinatelefon. Nærmere bestemt en CECT Amsam M810 som kjører WM 6. At det ikke er en merketelefon skal vel ikke ha noe som helst å si. Det er jo genuin windows-software, mener jeg..

Jeg har prøvd å finne litt ut om problemet via googling.. Jeg har et valg under Settings -> USB to PC som heter "Enable advanced network functionality". Det er skrevet flere teder på nettet at hvis denne funksjonen slås av, så skal det fikse problemet, men det hjelper ikke meg. Jeg har forsøkt å skru av Windows Firewall og Antivirus, men dette hjelper ikke.

Jeg fikk av em eller annen grunn til slutt synkronisert telefonen med pc'n. Takk og pris!

Da gjenstår bare SMS problemet.. Jeg trodde at Operatørkonfiguratoren bare satte opp MMS og WAP.. Vil den fungere for SMS også?

Takker!
Sist endret av Pope; 25. mars 2009 kl. 03:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
LEIK
Pope's Avatar
Trådstarter
Det samme problemet som tidligere har igjen oppstått..

Som skrevet i forrige innlegg, fikk jeg til slutt synkronisert telefonen med pc'n. Dette gjorde jeg ved å koble til telefonen, gå inn i Device Manager på PC'n og avinstallere telefonen derifra (under Network Adaptors) for så å skru av og på telefonen, som fremdeles er koblet til PC'n.
Problemet nå er at jeg prøver å koble telefonen til en annen PC og jeg står like stille som jeg gjorde tildigere..

Har noen vært borti lignende? Jeg trenger virkelig hjelp, fordette skal iokke være så vanskelig.