Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  127 9780
___3:
Det er ikke skole enda, det der var bare rotete og uoversiktlig og ganske irrelevant.
Man kunne jo sikkert gjort mye for å forandre biologiske prosesser i kroppen, men da må fort noe annet tilpasses endringen osv.

Det er en grunn til at vi er skrudd sammen sånn.
Sitat av Monkey_drone
___3:
Det er ikke skole enda, det der var bare rotete og uoversiktlig og ganske irrelevant.
Man kunne jo sikkert gjort mye for å forandre biologiske prosesser i kroppen, men da må fort noe annet tilpasses endringen osv.

Det er en grunn til at vi er skrudd sammen sånn.
Vis hele sitatet...
Takk, på hvilken måte mener du det var uoversiktig.
Ja, enig, det er sikkert ufattelig mange krav som må oppfylles.
Jeg tror ikke at å leve for alltid noen gang vil bli mulig, ikke høres det særlig fristende ut heller.
Det som høres fristende ut er å kunne bli for eksempel 500 år, da lever man langt ifra evig, men har et veldig langt liv. Liksom, sånn det er nå er jeg femten og har brukt opp over en tiendedel av livet mitt, og det føles ikke ut som om jeg har gjort noe enda, annet enn å konfirmere meg da, det var knall.

Noe jeg kunne sett for meg var at hvis levealderen begynte å komme opp i 500 år, og man fremdeles så ut som om man er 40 når man er 382, så ville alle aldersgrenser bli satt høyt opp.
Bare tenk dere at regjeringen er førti personer på 200 - 400 år, da vil en nyfødt person fortone seg som en småunge, og for å f.eks få lappen må man sikkert ha fylt 80, fordi regjeringen tenker tilbake på den tida, som da er flere hundre år siden for dem, og 18 da var som om de var babyer.

En annen ting som hadde gått rett i dass er jo at hvis man lever i 500 år og er kjønnsmoden når man er 16, så vil man når man er 450 ha ørten barn man umulig kan huske navnet på, og man vil ha så mange søsken at man ikke har muligheten til å kjenne alle!

Så har vi jo lærdom, hvordan skal man huske de tinga man lærte om matte på ungdomsskolen etter tre hundre år. Jeg går på ungdomsskolen og husker ikke på langt nær alt vi har lært. Vi blir stokk dumme!!

Nei, vi klarer oss nok best sånn vi er.
Dere kan fundere så lenge dere vil, alle her er død før noen har funnet ut løsningen (om det finnes en).

"With a big scream you enter the world,
Unknown of what is happening.
Why are you here? What is your goal?

Life begins when you realize you are a bug,
just some bug that crawls around until it dies.
Stop asking questions and enjoy life."

- Anonym
Sist endret av Pheromone; 28. juli 2008 kl. 22:10.
Sitat av ___3
Takk, på hvilken måte mener du det var uoversiktig.
Ja, enig, det er sikkert ufattelig mange krav som må oppfylles.
Vis hele sitatet...
Malnutrition har ikke noe med virus og gjøre, det vil si å være feilernært. Teksten som du har klippet og limet, fra de forskjellige kildene, forteller om cellenes oppbyggning og funksjon. Det forteller ingenting om hvordan vi skal leve evig. Den støtter heller ikke din påstand om at det finnes mennesker som allerede vet hvordan vi skal leve evig.
▼ ... over en uke senere ... ▼
I håvamål vers 76 så står det hvordan du får evig liv:

Fe døyr, frendar døyr, ein sjølv også.
Men godt, fortent ettermæle varer ved.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Thrillseeker
I håvamål vers 76 så står det hvordan du får evig liv:

Fe døyr, frendar døyr, ein sjølv også.
Men godt, fortent ettermæle varer ved.
Vis hele sitatet...
Det står i så godt som alle religiøse skrifter at ryktet ditt skal leve lenger enn deg. Det er vel heller ikkje snakk om evig liv.

Kva med å prøve å settje seg inn i tidsperioden og settingen rundt Håvamål? Greit at det er verdslitteratur, men du kan ikkje lese det bokstaveleg.
Det å leve evig, er mot naturlovene å går ikke an. Det kommer aldri til å skje, at et menneske på jorden vil aldri leve evig. Men, jeg kan nevne en tanke som streifet meg, VIST det en gang skjer, hva skjer da når solen vår dør, å solen sluker jorden? hvordan er det da mulig å leve?
jeg har hørt at når du blir klonet så beholder du minnene dine.... så hvis de hadde rivd ut et hårstrå og klona deg hver gang du døde hadde du vel levd evig..... og jeg har hørt at minnet våres, alt vi tenker og sånt ligger gjemt i dna`et vårt... hadde vi lært mer om å forandre dna så kunne man jo lagt personligheten sin og alle minene inn i kroppen til f.eks. barnet ditt.... da blir det jo som å bli født på nytt

men hadde dette funket hadde noen funnet det opp alerede :P så det går sikkert ikke
Sitat av The Novice
jeg har hørt at når du blir klonet så beholder du minnene dine.... så hvis de hadde rivd ut et hårstrå og klona deg hver gang du døde hadde du vel levd evig..... og jeg har hørt at minnet våres, alt vi tenker og sånt ligger gjemt i dna`et vårt... hadde vi lært mer om å forandre dna så kunne man jo lagt personligheten sin og alle minene inn i kroppen til f.eks. barnet ditt.... da blir det jo som å bli født på nytt

men hadde dette funket hadde noen funnet det opp alerede :P så det går sikkert ikke
Vis hele sitatet...

Eg skulle veldig gjerne sett kilden til "påstandene" dine. Kven kjenner du som er blitt klonet mon tro?
Sitat av Hatred
Eg skulle veldig gjerne sett kilden til "påstandene" dine. Kven kjenner du som er blitt klonet mon tro?
Vis hele sitatet...


hehe nei dette er bare en blanding av vill gjetning og ting jeg TROR jeg har hørt et eller annet sted.... syns å huske jeg leste et sted at den "dolly" sauen som ble klona hadde minnene sine, eller at den huska ting eller no....
Leve evig hadde jeg aldri orket. Men derrimot å dra tilbake i tid for å rette opp i feil jeg har gjort? Ja takk!
bestefar fant kilden til evig liv, men døde før han fikk forklart hvor den var

Sitat av The Novice
jeg har hørt at når du blir klonet så beholder du minnene dine.... så hvis de hadde rivd ut et hårstrå og klona deg hver gang du døde hadde du vel levd evig..... og jeg har hørt at minnet våres, alt vi tenker og sånt ligger gjemt i dna`et vårt... hadde vi lært mer om å forandre dna så kunne man jo lagt personligheten sin og alle minene inn i kroppen til f.eks. barnet ditt.... da blir det jo som å bli født på nytt

men hadde dette funket hadde noen funnet det opp alerede :P så det går sikkert ikke
Vis hele sitatet...
er ikke sikker men det høres ut som om du eller kildene dine har sett for mye på the island (en film)
Hva med å bare slå seg til ro med at universet før eller siden vil gå under, og at all materie, levende eller død, vil forsvinne for evig og alltid..

Dette er uungålig, og vil definitivt skje før eller siden. Ingenting kan være evig..
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Sitat av anlak
hva skjer da når solen vår dør, å solen sluker jorden? hvordan er det da mulig å leve?
Vis hele sitatet...
Skulle tro menneskeheten har kolonisert andre solsystemer før den tid.

Som Konstantin Eduardovitch Tsiolkovsky sier det:

The Earth is the cradle of the mind, but we cannot live forever in a cradle.

Når det gjelder evig liv vil jeg ikke påstå at det er umulig. Man kan uansett ikke slå fast noe med 100% sikkerhet, men det er nok ikke gjort i en håndvending...
Som tidiligere nevnt i denne tråden så anbefaler jeg folk å se filmen The man from earth!
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Forøvrig anbefaler jeg å lese Nikolai Fyodorovich Fyodorov's filosofiske verker. Han har endel interessant lesestoff ang. evig liv, kolonisering av universet og gjenfødelse basert på vitenskap.

http://en.wikipedia.org/wiki/Nikolai...ovich_Fyodorov
Eg trur på evig liv gjennom reinkarnasjon. Eg skal bli ein katt. Forhåpentligvis ikkje i Kina.
Trur ikke det er mulig og leve evig.. Og med tanke paa plass hadde det nok ikke vert veldig praktisk...?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av simdal
Hva med å bare slå seg til ro med at universet før eller siden vil gå under, og at all materie, levende eller død, vil forsvinne for evig og alltid..

Dette er uungålig, og vil definitivt skje før eller siden. Ingenting kan være evig..
Vis hele sitatet...

Hvordan vet du det? Hva kom universet fra? Det er jo umulig at det kom fra ingenting, så kanskje når alt har forsvunnet fra universet og det er ingenting igjen så kommer det enda en "big bang" også er universet tilbake og sånn fortsetter det ut i uendligheten.

Og da kanskje vi blir født på nytt, hvis alt skjer nøyaktig helt likt.

Så jeg er nok ikke like sikker som deg i det du sier.
Jeg tror det er noe alle har tenkt på, Før i tida var jo drømmen om vaskemaskin en helt vanvittig tanke. Men jeg tror neppe det er mulig og leve evig. Men kanskje noen år ekstra.:P
Kom nettopp på en "ny" ide, hva hvis vi lager en robot (androide) og tar all informasjonen fra hjernen vår og lagrer det på en harddisk inni denne roboten. da "lever" vi jo evig på en måte for hvis androiden din dør, kan man bare sende informasjonen fra dens harddisk over til en ny kropp.

litt kjipt med virus da :P
Tja, med nanomaskiner i kroppen som konstant regenererte celler, holdt tilbake aldringsprossessen og holdt kroppen immun mot sykdommer hadde det nok gått. Men uendelig ville det aldri blitt. Tenk på når sola slokner.
Sitat av Bjølg
Tja, med nanomaskiner i kroppen som konstant regenererte celler, holdt tilbake aldringsprossessen og holdt kroppen immun mot sykdommer hadde det nok gått. Men uendelig ville det aldri blitt. Tenk på når sola slokner.
Vis hele sitatet...
Bosette andre planeter, eller lage en ny sol? Det å bosette en ny planet er nok lettere enn å prøve seg på å mekke en ny sol, men ingenting er umulig
Såklart går det ann å leve evig, det er jo bare å drikke fra ungdomskilden!
Hvis man bytter ut alle organer med motorikk/elektronikk så man blir en slags cyborg/robot, så kan man jo sikkert leve evig.
Se på "Superhumans" på Discovery. Denn finnes sikkert på ThePirateBay. Der er de innom temaet.
Sitat av robhol
Ingen har NOEN nytte av å leve uendelig. Tenk så jævlig kjedelig det må bli etter hvert. Uansett, det er ikke praktisk gjennomførbart, i hvert fall ikke nå... og jo lenger enn lever, jo større sjanse er det for at man kommer bort i noe faenskap det ikke går an å bli frisk av.
Vis hele sitatet...
Men tenk så jævelig dumt å være død..
Sjølvmordsratingen hadde gått drastisk opp hadde ein kunne levd uendeleg.