Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 3784
Kommer nettop hjem fra den Norske thrilleren filmen "Rovdyr".
Filmen var helt grei, og fulgte den vanelige "oppskriften" og hendelsesforløpet som grøssere flest...
4 ungdommer fra byen kjører avgårde mot de grønne skoger, og tar med seg en forskremt haiker.
På vei videre blir de stoppet av 3 bønder, som dreper 2 og svimeslår 3.
Når de 3 som er igjen våkner, er de midt i skogen uten å vite hvor de er.
Resten av filmen er en "menneskejakt" hvor bønder dreper byungdommer og omvendt.
Slutten er relativt åpen.
Alt i alt, en Norsk versjon av en "klassisk" amerikansk thriller lokalisert i de Norske skoger på 1970 tallet.
Slutten kunne vært lenger, og får terningkast 4 fra meg.

Noen flere som har sett den?
Andre som synes filmen kunne hatt en lengre slutt?
Eg trudde den skulle ha premiere den 11.01.08.. men men. Ikkje at eg har sett filmen, men har sett trailerer og lest ein del om den. Ser ut som ein film aka Fritt Vilt, Villmark, The Descent/Nedstigningen typisk norsk skrekkfilm.. Uansett, gler meg til å sjå den
Og jeg som ble kastet ut fra den -.-

Vel. Nå snakker jeg fra det jeg har sett i traileren.
Det du snakker om får meg til å assosiere det med en blanding av Southern Comfort og "En-annen-film" jeg så for 4 år siden. Det handlet om akkurat det samme. Det irriterer meg noe grenseløst at jeg ikke husker navnet på den filmen, fordi det virker som om Rovdyr er nesten helt identisk med den.
Så den på førpremieren 28.12.
Må vel si at jeg alt i alt er fornøyd med filmen, ville nok gitt den et sted mellom 4 og 5, heller vel mest mot fireren, noe av grunnen til dette er nok at den aldri ble så skummel som jeg hadde forestilt meg. Når det er på lyseste dagen, blir det ikke altfor skummelt :P

Bortsett fra at jeg hadde sett for meg at jeg kom til å sitte litt mer med "hjertet i halsen", så syntes jeg filmen var ganske bra. Tror faktisk det var en fordel at den varte såpass kort som den gjorde, da det å dra det ut mer, kun hadde ført til mer "kliss", det holder for min del i masse sånn som det er, og likte egentlig slutten.
(Man får vel en viss aning av hva som kommer til å skje..

Så anbefales å se, men holdt ikke helt til forventningene...
Sist endret av SiMpSoNs; 8. januar 2008 kl. 00:02.
Så den også på førpremieren og må si at dette var noe av det dårligste jeg har sett på lenge.Filmen er jo en verdiløs kopi av amerikanske slasher-filmer som flesteparten har sett før. Regissøren må også ha verdens dårligste fantasi ettersom han direkte kopierer scener fra filmer som Motorsagmassakeren og House of Thousand Corpses.

Skuespillet er også dårlig og dialogene er latterlige. Det er heller ikke tid til å bli kjent med karrakterene i filmen, derfor var det umulig og føle sympati når noen ble slaktet. Hvis jeg skal gi et terningkast må det bli 1. 0 humor, 0 spenning, alt var forutsigbart.
Det har ikke kommet noe bra norsk film siden De dødes tjern eller Døden på oslo S.
Sitat av Scr0tum
Det har ikke kommet noe bra norsk film siden De dødes tjern eller Døden på oslo S.
Vis hele sitatet...
Tullebukk...

Uansett, så kan jeg ikke si at jeg har noen forventninger til den. Høres jævlig cheezy ut.
Men det jeg gleder meg til å se er hvordan de har lagd det om til 70-tallet.
70-tallet is KRIEG!
Har ikke sett filmen, men det høres ut som om den er veldig lik Wrong Turn.
Sist endret av Jo-han; 8. januar 2008 kl. 10:42.
Ja. Fant endelig ut navnet på den andre filmen. Det er som en eller annen blanding mellom Southern Comfort og Wrong Turn.
Så Wrong Turn for 4 år siden. Det er nesten akkurat som traileren til Rovdyr. Håper den settes ned til 15 slik jeg kan falsifisere denne mistanken :P
Sist endret av slimmey; 9. januar 2008 kl. 23:59.
Bare tanken på at den kan assosieres med "Wrong Turn" får meg til å holde meg langt unna denne filmen.
Tror dere en 15 årding kan komme inn på filmen?
Sitat av Silvercrest55
Tror dere en 15 årding kan komme inn på filmen?
Vis hele sitatet...
Nei, du kan jo bli fysisk ustabil.

"Filmen er så skummel at skuespillerene får mareritt".
Haha.
Jeg får i midlertid mareritt av hele konseptet.
Sitat av Joachimsen
Nei, du kan jo bli fysisk ustabil.

"Filmen er så skummel at skuespillerene får mareritt".
Haha.
Jeg får i midlertid mareritt av hele konseptet.
Vis hele sitatet...
Fuck det jeg blir ikke det, har sett så mange skrekk filmer ... tror ikke at Rovdyr er noe værre en Hostel Filmen ...

Men tror dere de slepper meg inn?
Sist endret av Dr.Feelgood; 11. januar 2008 kl. 15:07.
Sitat av Silvercrest55
Fuck det jeg blir ikke det har sett så mange skrekk filmer ... tror ikke at Rovdyr er noe værre en Hostel Filmen ...

Men tror dere de slepper meg inn?
Vis hele sitatet...
Herregud, for et idiotisk spørsmål! Det varierer fra kino til kino, fra person til person osv. Vi kan umulig vite om du ser ut som om du er 18. At du er 15 år sier oss ingen verdens ting.

Edit: Ut i fra norsken din ville jeg heller sagt at du var en 7åring.
Sist endret av Diablo; 11. januar 2008 kl. 14:57.
Sitat av Diablo
Herregud, for et idiotisk spørsmål! Det varierer fra kino til kino, fra person til person osv. Vi kan umulig vite om du ser ut som om du er 18. At du er 15 år sier oss ingen verdens ting.

Edit: Ut i fra norsken din ville jeg heller sagt at du var en 7åring.
Vis hele sitatet...

Jeg er Norsk og hva slaks feil har jeg skrivd?
Sitat av Silvercrest55
Jeg er Norsk og hva slaks feil har jeg skrivd?
Vis hele sitatet...
Hva du har skrivd feil?

Dette er skrevet feil:

Sitat av Silvercrest55
Fuck det jeg blir ikke det, har sett så mange skrekk filmer ... tror ikke at Rovdyr er noe værre en Hostel Filmen ...

Men tror dere de slepper meg inn?
Vis hele sitatet...
Sist endret av Diablo; 11. januar 2008 kl. 15:21.
Sitat av Diablo
Hva du har skrivd feil?

Dette er skrevet feil:
Vis hele sitatet...
Åja hvordan mener du jeg skal skrive da?

Kanskje vi skriver det sånn her jeg bor`?
Sist endret av Dr.Feelgood; 11. januar 2008 kl. 15:28.
Sitat av Silvercrest55
Åja hvordan mener du jeg skal skrive da?

Kanskje vi skriver det sånn her jeg bor`?
Vis hele sitatet...
Nå skal jeg ikke klage på skriveferdighetene dine, argumentet ditt derimot...
Det står faktisk blant reglene at her på forumet skal man skrive enten bokmål eller nynorsk, ergo, du har ikke lov til å skrive "slik vi skriver der vi bor".
Sist endret av Joachimsen; 11. januar 2008 kl. 17:58.
Folk sier denne filmen er kort, men ingen sier hvor lenge den varer?, det lurer nemmelig jeg på=P
Sitat av BoinTjau
Folk sier denne filmen er kort, men ingen sier hvor lenge den varer?, det lurer nemmelig jeg på=P
Vis hele sitatet...
90 min står det på imdb.

Sitat av Silvercrest55
Åja hvordan mener du jeg skal skrive da?

Kanskje vi skriver det sånn her jeg bor`?
Vis hele sitatet...
Ja, kanskje dere gjør det, ja. Men ettersom du tidligere hadde en banner i signaturen din som sa "100% RUSSIAN", tror jeg det har fint lite å si.
hmm satt akkurat med følsen av dejavu så Wrong turn 2 her om dagen og så trailern for den filmen rett etter og det var jo noe likheter ja tror jeg skal se den bare fro og ha sett den
Sitat av Diablo
90 min står det på imdb.



Ja, kanskje dere gjør det, ja. Men ettersom du tidligere hadde en banner i signaturen din som sa "100% RUSSIAN", tror jeg det har fint lite å si.
Vis hele sitatet...
Ja men Kanskje det er ikke min Konto da?

omg ....
Sitat av Silvercrest55
Ja men Kanskje det er ikke min Konto da?

omg ....
Vis hele sitatet...
I rest my case.
Nettopp sett dette svineriet. Plottet var omtrent ikke-eksisterende, karakterene var hule, skuespillerprestasjonene var under middelmådige. Det som var bra var tidvis kameraføringen og sminken.

Terningkast 2
Hvis man ikke ER 18 kommer man ikke inn på filmer med 18 år's aldersgrense filmer i Norge . I Norger heter det seg at det er "absolutt 18 år's grense" som betyr at er det 18 er så kommer man ikke inn uansett om man har med en voksen/myndig. Jeg syntes forøvrig Rovdyr ser rææææva ut siden alt forgår midt på lyse dagen, og konseptet er rett og slett utslitt...
Jeg må takke forumet for å ha spredd så mye dritt:P Dette gjorde at jeg så filmen med så utrolig lite forventninger at jeg ble skikkelig positivt overasket:P Det er riktig som dere sier. Men jeg synes fortsatt den var grei nok som underholdning. Pluss at effektene og kameraklippingen var veldig bra! Men får bare håpe at dette ikke blir noen trend innenfor norsk film.
Personlig digga jeg filmen, selv om jeg er svinekresen sånn sett. Ikke fordi plottet er brukt i stykker, fordi historien var fraværende eller fordi dialogen var cheesy, men fordi jeg syns det er deilig at norsk film får rævva i gir på den makabre siden. Enkelte av scenene i filmen er så forbanna nasty at jeg rett og slett lo av overraskelsen.

Definitivt ikke en film i toppsjiktet, men en god 4.