Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 3405
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Jeg har lenge hatt Google G Suite Legacy, fra den gangen man fikk noen kontoer gratis. Google skal nå legge ned legacy-utgaven og få alle over på Google Workspace.

Dette koster en hundrings i måneden. Det er ingen uoverkommerlig sum for meg, men jeg lurer på om dette kan være en god anledning for å migrere vekk fra Google?

Jeg bruker i dag så og si "alle" verktøyene i G Suite, Gmail, Photos, Drive, Calendar, Keep, Sheets, Notes og så videre. Finnes det et godt, kanskje gratis alternativ til dette?

Ser at Microsoft også tilbyr et ganske godt sky-opplegg, men jeg vet ikke hvordan det er sammenlignet med Google? Jeg er f.eks veldig glad i bildesøket til Photos, og er så og si avhengig av Keep, har Microsoft like gode løsninger her?

Finnes det andre, gode tilbydere av skytjenester? Jeg har allerde en nextcloud-server hjemme, men synes den kun er brukbar til basic fillagring.
Klarte ikke å komme over noe fornuftig alternativ selv, så ser ut som det blir $6/mnd fra Mai og utover på meg.

Men skal huske å nevne her om jeg kommer over noe som ser ut som et godt alternativ.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Trådstarter
Da ser det ut til at Google for en gangs skyld har gitt seg, og man kan nå fortsette å ha legacy G suite til privat bruk!
Er det personlig epostdomene eller datahoarding du bruker avtalen for?

Hvilke fordeler har du nå, om jeg kan spørre?