Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 8617
kjøpte en veske da jeg var i london, solgte den på finn og har nå funnet ut at den kan ha vert fake.

hva kan straffen for dette være ettersom jeg ikke var klar over at den var fake.
Kan du ikke bare tilby kjøper å refundere kjøpet sitt, beklage for feilen og la være å selge den på nytt? Høres ut som en relativt enkel løsning hvor du ikke får noe videre problemer.
Ingen straff. Det er ikke ulovlig å inneha en piratkopi i Norge som privatperson, ei heller å selge den. Noe helt annet er det om du gjør det som firma / forretningsvirksomhet.
Sitat av lumbricus Vis innlegg
Ingen straff. Det er ikke ulovlig å inneha en piratkopi i Norge som privatperson, ei heller å selge den. Noe helt annet er det om du gjør det som firma / forretningsvirksomhet.
Vis hele sitatet...
https://www.tv2.no/a/11642001/

Får ikke straff men ikke lovlig heller! Med det sagt, tviler på at politiet kommer på ransaking for private klær/tilbehør som er fake.
Sitat av lumbricus Vis innlegg
Ingen straff. Det er ikke ulovlig å inneha en piratkopi i Norge som privatperson, ei heller å selge den. Noe helt annet er det om du gjør det som firma / forretningsvirksomhet.
Vis hele sitatet...

Så jeg kan kjøpe flere fake vesker å selge de som ekte her i norge med heftig profit? Tror kanskje du må undersøke påstanden din.
Sitat av suwoop Vis innlegg
Så jeg kan kjøpe flere fake vesker å selge de som ekte her i norge med heftig profit? Tror kanskje du må undersøke påstanden din.
Vis hele sitatet...
Som Lumbricus skrev

Noe helt annet er det om du gjør det som firma / forretningsvirksomhet.
Vis hele sitatet...
Om du kjøper flere varer, og bevisst selger de med profitt driver du nå med næringsvirksomhet, og andre lover gjelder.
Sist endret av KjemikalieX; 26. april 2021 kl. 18:21.
Sitat av KjemikalieX Vis innlegg
Som Lumbricus skrev



Om du kjøper flere varer, og bevisst selger de med profitt driver du nå med næringsvirksomhet, og andre lover gjelder.
Vis hele sitatet...
Men klær kan fremdeles bli beslaglagt hvis man bestiller til seg selv via post! Sjekk tv2 linken rett over
Sist endret av 420master; 29. april 2021 kl. 07:06.