Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1024
Hei! Jeg tenker meg en tur ned på biblioteket på skolen min for å leie noen bøker i dag. Jeg trenger å jobbe med meg selv litt ettersom jeg har konkludert med at jeg har litt dårlig selvbilde og dette påvirker andre faktorer i livet mitt. Jeg er mer opptatt av å gjøre andre glad enn å sørge for at jeg selv har det bra. Med denne problemstillingen lagt frem, har du noen anbefalinger på noen gode bøker som kan hjelpe meg komme nærmere målet mitt?

Ha en fin uke!
David Burns' Feeling good. Helt fantastisk bra bok og oppgaver som burde vært pensum i skolen.
Omringet av idioter. Omgitt av utfordringer er å anbefale
The Virtue of Selfishness av Ayn Rand
Er det ikke noe ironisk med å skulle bli mer selvstendig ved å lese bøker andre har skrevet? Ville heller prioritert opplevelser og utfordringer IRL. Man kan risikere å bli bedre kjent med seg selv ved å dra seg til fremmede steder og tilbake.
Squanchy
Emilher1's Avatar
Trådstarter
Sitat av ID-Brikke Vis innlegg
David Burns' Feeling good. Helt fantastisk bra bok og oppgaver som burde vært pensum i skolen.
Vis hele sitatet...
Starter på denne idag.
Lav selvtillit kommer jo fra negativ respons fra omverdenen. Det enkleste du kan gjøre asap for å bygge opp selvtilliten, er å gå med litt freshere klær som komplementerer fasongen din. Det er den raskeste måten kommer å øke den positive responsen mot deg.
Sitat av gekko4u Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Jada. Ta råd fra en pilleknaskende, reaksjonær tosk. Det er absolutt veien fremover i livet.
Marcus Aurelius' Meditasjoner.
morkakespisende
Sitat av Fulmen Vis innlegg
Jada. Ta råd fra en pilleknaskende, reaksjonær tosk. Det er absolutt veien fremover i livet.
Vis hele sitatet...
Even a pill-popping, reactionary clock is right twice a day.