Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 961
Hei,

Tok en urinprøve i forbindelse med ADHD-utredning.Tenkte ikke over at den muligens slår ut på kokain...

Noen som vet hva som skjer videre da?

Til informasjon er dette gjort privat.
Det er godt mulig de begynner å kreve urinprøver av deg gjennom hele utredningen, som egentlig skal ta rundt 3 måneder eller noe sånt. Selv jeg som er godt kjent som rusavhengig fikk utredning bare jeg tok prøvene.
Okei, satser på at det går bra.

Er ferdig med utredningen, manglet bare helsesjekk.
Ja men da er det ikke sikkert at de ser etter rusmidler i det hele tatt, så du kan være heldig. Ofte så er det ikke før man begynner å nevne rusavhengighet at de begynner å bli spesielt påpasselig med rusprøver og sånn kontroll, men dette kan variere veldig fra den ene behandleren til den andre.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sikkert noen som lurer en gang.

Tok bare en helt vanlig urintest selv om jeg ba om en rus test da dette er obligatorisk.
Jeg slapp urinprøver under min utredning hos DPS, ble så flyttet over til LAR og leverte 1 urinprøve før jeg fikk starte på medisiner. De står ganske fritt til å bruke skjønn men de prøver alltid å si at du må levere prøver. Du MÅ ikke rent lovmessig men det anbefales står det vel. Evt kan du spørre om spyttprøver så du slipper å vifte med kølla eller dåsa foran fremmede hver uke
Rart hvordan utredningene er så forskjellige ut fra det jeg har lest i diverse tråder, men igjen så er ADHD en litt rar diagnose også. Hvertfall i mine øyne