Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1148
Tyrkia avsluttet sin behandling av søknaden som skulle akseptere Sverige og Finland inn i NATO pga koran brenningen foran ambasaden dems utført av Paludan & co. Som svar til Tyrkia, har Paludan kommet til konklusjon at å brenne koranen foran ambasaden dems hver fredag vil etterhvert få Tyrkia til å endre sin mening... Jeg vet egt ikke hva jeg skal tro om dette for det er bare så ulogisk at det ikke går ann, med mindre Paludan er en KGB-agent som tjener moder Russland selvsagt. Tror dere han er det?
Han har ihvertfall en hjerneskade fra han ble påkjørt av en bil i 2005.
Han takler blant annet dårlig konflikter
Forstår ikke hvordan Sverige har tenkt å forsvare ytringsfriheten sin når de blir en del av Nye Sovet...
Jeg synes dette blir et tåpelig premiss. Svaret er like enkelt som det er banalt, han utnytter situasjonen til egen gevinst. Akkurat som Tyrkia. Om alle som tjente russiske interesser indirekte var russiske agenter ville vel selv Zelenskyy gå i den kategorien (agerte ikke på USAs advarsler om invasjon).

Jeg synes vi heller skulle diskutere Tyrkias fremtid i Nato. Å bøye seg for en despot som Ergodan er å pisse i buksa for å holde varmen.
Sitat av Montezuma Vis innlegg
Forstår ikke hvordan Sverige har tenkt å forsvare ytringsfriheten sin når de blir en del av Nye Sovet...
Vis hele sitatet...
Du kan jo først lese deg opp på yttringsfrihet, så får du selv vurdere etterpå hvor smart påstanden din her er...
Hvis du ikke forstår den, kan jeg lenke til den norske artikkelen også.
Vi kan jo bli med han. Forsyne han med skadde bøker, og brenne dem slik man skal/kan destruere en skadd koran.
Sørge for at absolutt alle ord blir aske, samle denne og ta den med til nærmeste moske for nedgraving.

Da har vi brent koranen på en nesten respektfull måte, og idioten skjønner sikkert ikke greia engang
Sitat av dåven Vis innlegg
Tyrkia avsluttet sin behandling av søknaden som skulle akseptere Sverige og Finland inn i NATO pga koran brenningen foran ambasaden dems utført av Paludan & co. Som svar til Tyrkia, har Paludan kommet til konklusjon at å brenne koranen foran ambasaden dems hver fredag vil etterhvert få Tyrkia til å endre sin mening... Jeg vet egt ikke hva jeg skal tro om dette for det er bare så ulogisk at det ikke går ann, med mindre Paludan er en KGB-agent som tjener moder Russland selvsagt. Tror dere han er det?
Vis hele sitatet...
Tenkte det samme. Hele stuntet fremstår helt ulogisk hvis målet er å få Sverige i NATO, men veldig logisk hvis målet er helt motsatt. Han har 'plausible deniability' fordi han er med i et politisk parti som misliker Koran og dem som anser den for å være en hellig bok.

Russland har finansiert en del europeiske politikere fra den ytre høyre fløyen i flere år nå. Noen har sikkert også blitt rekrutert på ordentlig, spesielt Østerrike, Tyskland, Frankrike og Italia.

Tror nok svensk og dansk versjon av PST følger med her.
Sist endret av Stray Wanderer; 27. januar 2023 kl. 21:58.
FRELSERN
Trådstarter
Sitat av Fulmen Vis innlegg
Jeg synes vi heller skulle diskutere Tyrkias fremtid i Nato. Å bøye seg for en despot som Ergodan er å pisse i buksa for å holde varmen.
Vis hele sitatet...
Har du sett på et kart over Europa og Midtøsten i det siste? Hvem er de viktigste truslene mot vår koselige førsteverdenslivsstil? Ja, for de ligger nemlig rett ved siden av Tyrkia: Russland og Iran.

Bortsett fra Tyrkia, hvilken av de resterende 28 medlemmene av NATO er nabo til BEGGE disse "truslene"? Tyrkia er den ENESTE vannveien som gir Russlands Svartehavsflåte tilgang til Egeerhavet og større Middelhavet. Så i en konflikt har Tyrkia all rett til å nekte dem tilgang. Med mindre du antar at den greske marinen kunne stoppe russerne i Egeerhavet?

Når det gjelder Iran, igjen er Tyrkia det største defensive bolverket mellom Iran og allierte. Tyrkia er en 1600 km lang landbro som fører til Europa. De som kommer fra øst må gå gjennom Tyrkia.

Inb4 "vi har Hellas og Bulgaria". Ja det er skikkelig søtt. Du kan forsinke det uunngåelige med et par dager... Inb4 «vi kan bringe Georgia og Armenia inn i NATO for å holde vår sørflanke». Faktum er at disse fire landene ikke kunne tilsvare halvparten av styrken til det tyrkiske militæret.

Jeg tror det mest åpenbare spørsmålet som IKKE blir stilt er - hvis Tyrkia ikke er på vår side, hvorfor tro at Tyrkia vil holde seg nøytral? Vil vi virkelig se Tyrkia som vår fiende?

Hvis du er bekymret for Russland og det fjerne Iran, vil du virkelig ha NATOs nest største medlem på den andre siden av gjerdet som din fiende? Det var Lord Hastings Lionel Ismay, NATOs første generalsekretær, som berømt sa at NATO ble opprettet for å «holde Sovjetunionen ute, amerikanerne inne og tyskerne nede». Vel, la meg minne deg på at det ikke var russerne som ga Vest-Europa 600 år med søvnløse netter og en fortsatt vedvarende kollektiv paranoia av hordene som kom fra øst.

Tyrkia er den allierte som alle i Europa vet de trenger, men elsker å skremme fra komforten av å være 4–6 land unna. Jeg tviler på at Frankrike eller Østerrike ville vært like flippige hvis de var naboen.