Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2191
Anonym bruker
"Arktisk Skræling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har prøvd flein før, men har atm cubensis.. Vet noen forskjellen på disse 2? Visuals, rus.. Osv
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Psilocybe Semilanceata (Spiss fleinsopp) og Psilocybe Cubensis er begge psykedeliske sopper.
Det er de samme virkestoffene, Psilocin og Psilocybin, Flein er mer potent enn cubensis så litt avhengig av dosering så vil del det hele føles en smule roligere ut.

Så den eneste forskjellen i rus sammenheng er at cubensis har en smule mindre virkestoff enn spiss fleinsopp.
Vel først og fremst, potens.

Flein er mer potent pr. gram en cubensis.

Nå kan jeg bare dele personlig erfaringer når det gjelder visuals og slikt, men jeg blir like soffa/senglåst av begge. Flein ga meg mere farger mot lilla, neongrønn, neonblå? og slikt. Men de typiske hallusinasjonene var det samme. Når det gjelder farger så får jeg mere gul, gyllen, sommergrønn og himmelblå på cubensis.

Rus er det samme, for min del. Lattermildt og fasinerende men her har set og setting mer og si uansett. Følte meg også litt mer hjemlig i flein, men mer varm og god på cubensis.

Dette blir personlig synsinger da, og det kan nok variere fra dude til dudette.
Anonym bruker
"Arktisk Skræling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Psilocybe Semilanceata (Spiss fleinsopp) og Psilocybe Cubensis er begge psykedeliske sopper.
Det er de samme virkestoffene, Psilocin og Psilocybin, Flein er mer potent enn cubensis så litt avhengig av dosering så vil del det hele føles en smule roligere ut.

Så den eneste forskjellen i rus sammenheng er at cubensis har en smule mindre virkestoff enn spiss fleinsopp.
Vis hele sitatet...
Hva ville du sagt ration er? 1g flein tilsvarer osv i cubensis
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva ville du sagt ration er? 1g flein tilsvarer osv i cubensis
Vis hele sitatet...
https://www.shroomery.org/6257/Magic...age-Calculator kan gi en sånn ca pekepinn
Anonym bruker
"Arktisk Skræling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Kjønte ikke bæret av den kalkulatoren satt i 15 min og lekte med den
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kjønte ikke bæret av den kalkulatoren satt i 15 min og lekte med den
Vis hele sitatet...
Du trenger bare å velge hva slags nivå tripp du vil ha og hva slags sopp du spiser. Så vil den gi forslag til hvor mye du skal spise.

Cubensis har 5.6 milligram virkestoff per gram og flein har 8.4 milligram virkestoff per gram.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Toreokjeks Vis innlegg
Vel først og fremst, potens.

Flein er mer potent pr. gram en cubensis.

Nå kan jeg bare dele personlig erfaringer når det gjelder visuals og slikt, men jeg blir like soffa/senglåst av begge. Flein ga meg mere farger mot lilla, neongrønn, neonblå? og slikt. Men de typiske hallusinasjonene var det samme. Når det gjelder farger så får jeg mere gul, gyllen, sommergrønn og himmelblå på cubensis.

Rus er det samme, for min del. Lattermildt og fasinerende men her har set og setting mer og si uansett. Følte meg også litt mer hjemlig i flein, men mer varm og god på cubensis.

Dette blir personlig synsinger da, og det kan nok variere fra dude til dudette.
Vis hele sitatet...
Takker for info, men du anbefaler altså Cubensis?

Og vet du om det kan hjelpe mot alkoholisme?
Sitat av Nysgjerrig 73 Vis innlegg
Takker for info, men du anbefaler altså Cubensis?

Og vet du om det kan hjelpe mot alkoholisme?
Vis hele sitatet...
Hvis du har mulighet til å få tak på cubensis, anbefaler jeg det. Lettere å dosere når soppene ikke er like sterke.

Psykedeliske stoffer kan hjelpe deg å få et annet perspektiv og tankegang under påvirkning og en liten stund etterpå. Men noen vidunderkur er det langt ifra, det er fortsatt deg det står på.
Jeg spiste litt cubensis før jeg gikk på bussen en gang, føltes ut som et romskip som svevde gjennom veien. Men hadde jeg tatt flein ville jeg fått litt noia tror jeg, det er mer intenst liksom. Cubensis er mer for fun, fleinsopp er mer for å gå enda litt dypere føler jeg da.
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er flere sopper i fleinsopp-slekten (Psilocybe), som spiss fleinsopp (Psilocybe semilanceata), og cubensis-fleinsopp (Psilocybe cubensis).

Forskjellen har blitt diskutert mange ganger før, og det er interessant informasjon å finne gjennom søkemotoren. F.eks.:

https://freak.no/forum/showthread.php?t=288041
Fleinsopp er det generelle navnet på "magic mushrooms" så det er ingen forskjell.

Den vi har i nordlige deler av kloden, og i Norge, Semilanceata, som nevnt... Er en av de relativt(!) sterkeste soppene av fleinsopp som kloden eller hvem vet hvordan sporene kom til kloden(nei gi faen i konspirasjoner osv).

Det er så sinnsykt interessant... Cannabis og de evig mange virkestoffene der, og sopp; psilocybin/
Psilocin. Og DMT.... ETC ETC ETC!

For hodet mitt er det helt sinnsykt.

Har brukt sopp så lite at jeg såvidt trenger to hender for å telle. Aldri "disco trippet".

.....


Er så mange som tenker wow gratis rus fra naturen også kaster de vekk ekstremt dyrebar tid.

I 2008 begynte noen i statene og forske på det i psykiatrisk sammenheng. Positivt utslag

Europa begynte med MDMA terapi. Stor fail.


Jeg sliter psykisk, og etter første low level trip på spiss flein kom jeg opp "ett trinn eller fler på stigen" og aldri havnet så langt ned åå "stigen" over trinnene jeg sliter med.


Sorry off-topic men har ingen jeg kan si det til som skjønner det.
Sist endret av Naturgrønn; 24. mars 2023 kl. 20:25.